Un formular nu vine niciodata singur!

Acum ca sunt cvasi-rezolvata si cu casa si cu masina, am descoperit ca am o noua problema. Mare. Cica mai nou contractele pe drepturi de autor trebuie inregistrate la circa financiara. Adica nu e suficient ca an de an ma lupt cu contabilii celor 6-8 firme care m-au platit in anul dinainte, completez de zeci de ore acelasi formular 201 tampit, ma lupt cu doamnele de la ghiseu, care refuza sa imi ia dosarul din motive gen „copia asta xerox e cam stramba, o refaceti va rog”, dupa care trebuie sa stau din nou la coada o ora. Nu e de ajuns ca trebuie sa le suport harfele si fitele pe care si le permit pe banii mei. Pentru ca 6 luni mai tarziu sa imi vina o hartie conform careia am de dat inapoi la stat 2 lei. Pe care ca sa-i platesc mai bat holurile din Popa Tatu alte doua zile.
Ei bine, nu erau de ajuns aceste declaratii. Acum mai nou trebuie sa declari si contractele de autor. Nu firma care ti-l face ca sa nu plateasca impozitele pe cartea de munca, ci tu. De fiecare data cand semnezi un nou contract, tre sa dai fuga la circa, sa faci nush cate copii, sa completezi nu stiu cate formulare in nenumarate exemplare, sa le dai la stampilat si la semnat. Pentru ca cica daca n-o faci, amenda e intre 500 si 1400 RONI pentru fiecare contract nedeclarat. Iar eu cum am 6 contracte… totalul nu suna deloc incurajator.
Acum vin intrebarile. Contractele pe care le-am semnat acum 4 ani si din care inca mai iau venit lunar, trebuie declarate? Ma duc cu copia sau trebuie duplicat eliberat anul asta? Contractele pe care le-am semnat in 2007 trebuie declarate acum? In copie, original sau duplicat recent? Cate formulare completez, unul singur pentru toate contractele sau cate unul pentru fiecare contract? Estimarea de venit pe 2008 o calculez la fiecare contract, sau la suma lor?
Daca ma duc la ghiseu (unde ca sa pun o intrebare tre sa stau la coada), imi spune sa ma duc la informatii. La informatii nu e niciodata nimeni. Pe forumuri toata lumea e confuza, unii contabili zic ca nu tre sa completezi toate astea decat daca vrei evidenta contabila. Altii zic ca daca nu depui declaratia contractului in 5 zile de la semnarea lui, esti gata, primesti amenda.
Contabilii firmelor cu care am contracte se uita la mine ca la avioane franceze cand le cer duplicate dupa contractele vechi inca valabile. Majoritatea n-au auzit de noua schimbare. Care cica e o ordonanta a guvernului nevotata inca de parlament. Bun, daca parlamentul zice nu (ca deh, multi senatori si deputati au multe contracte pe venituri independente si poate n-au chef sa faca si ei cozi pe la circa), atunci am scapat. Dar pana zice parlamentul nu, eu risc amenzi de multe mii de roni, adica cum ar veni chiria mea pe multe luni de-acum inainte.
Asadar, ce-as vrea eu sa stiu e: ce-am de facut, fratilor? Si cine ar trebui sa imi explice? Aia care imi dau amenda, poate? Eu bunavointa am, fac tot ce trebuie, dar mi-ar placea sa ma lamureasca cineva ce naiba am de facut.
HELP!!!

Pin It

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *