Răsfățul de vara asta

Ieri trebuia să se nască micul Iv. Numai că el s-a grăbit să se așeze la mine-n brațe și uite acuș face deja trei săptămîni. A crescut, a mai pus carne pe el, în sfîrșit nu mai arată de parcă i-ar fi rămas pielea mare. Stă treaz și cîte două ore, a început să interacționeze cu noi, să se bucure de baie, de cîntecele, de lucruri colorate.

Eu încă n-am apucat să dorm două ore legate, dar mă obișnuiesc tot mai repede cu starea continuă de oboseală. Încerc să nu mă gîndesc că afară-i vară (deși e greu să fac asta cînd în cameră sînt 28 de grade cu plus și fierbem la foc mic eu și Sofia și Iv lipiți unii de alții).

Vara a fost dintotdeauna anotimpul meu preferat. Vara le făceam pe toate: drumuri spontane la mare și la munte, excursii în țări străine, stat la filme pe iarbă pînă seara tîrziu, baie la cascadă, eheee, da, multe și variate. Vara asta, la fel ca și cea dinainte și cea dinaintea ei, au fost domestice. Stat în jurul casei cu unul sau doi copii lipiți și planuri pentru verile următoare, cînd poate, cu puțin noroc, o să reușesc să văd și alte peisaje decît dormitoarele propriei case. Poate, speranța moare ultima.

263606_10150682478295192_462038_n

Pînă una alta, fac ce pot să-mi fac vara plăcută. Fac masaj de două ori pe săptămînă. Spatele meu e distrus de sarcini și de cărat copil de doi ani și mai bine. Întreg corpul mă doare de oboseală, așa că două mîini care mă frămîntă molcuț fac minuni pentru trupul și spiritul meu.

Dau cîte-o fugă pînă la Pain Plaisir și plec de-acolo cu anemone, millefeuilles, tarte cu ceai verde, pe care le mănînc la grămadă încet.

40990_10150273026970192_1809644_n

Citesc romane polițiste islandeze. Acolo mereu ninge și e frig, polițiștii visează la veri cu soare, e fix ce am nevoie.

Beau cîte-o bere fără alcool pe terasă seara. După ce-o țin la frigider pînă aproape îngheață.

Ies cu Sofia la plimbare pe străzi. Și ea îmi povestește despre prietenul ei rechinul, pe care l-a pierdut printre case și acum îl caută, că i-e dol de el.

Visez. La Grecia, la Lisabona, la Spania, la băi în mare, la urcat pe munte cu copiii de mînă, la platouri pline cu creveți prăjiți cu usturoi, la sangria rece cu mult alcool, la stat pe plajă pînă tîrziu, la zburat cu avionul ore multe pînă la destinații ciudate.

Hm, uitîndu-mă acum pe ce-am scris îmi dau seama că am o vară chiar faină. Una pe care o s-o țin minte, cu siguranță. Vin ele și verile cu băi lungi în mare, n-am grijă. Poate chiar de la anul. O excursie în Toscana, să închiriem o vilă cu cramă… pf, sună de vis.

Nu știu dacă ați văzut pe FB sau prin magazine, dar Dove are o promoție faină: cumperi orice deodorant antiperspirant Dove (spray, stick sau roll-on) sau oricare gel de duș Dove cu etichetă promoțională aplicată pe ambalaj. Eticheta ascunde un cod promoțional pe care îl introduci pe site-ul promoției sau prin SMS* la numarul unic 1894 (tarif normal). Apoi aștepți extragerea din 11 august să vezi dacă ai cîștigat excursia în Toscana, Provence sau Andaluzia, rochii de vară Nissa sau epilatoare Philips.

Eu stau deoparte tura asta, dar la anul gata, mă pregătesc de evadare. Voi tinere doamne și mame legate de casă, ce faceți să vă relaxați vara asta? În afară de magne B6, desigur…

Printesa Urbana

Scriu de cînd mă știu. Scriu și cît mă joc cu copiii, și sub duș, și în somn scriu. Scriu despre mine pentru mine. Și sper că ce scriu pentru mine să fie de folos și altora. Unii s-au născut să cînte, alții să facă poezii sau să frămînte pîine. Eu m-am născut să scriu declarații de dragoste copiilor mei și vieții noastre pline.

Articole: 4183

23 comentarii

1. Eu ma relaxez cu masaj si kineto saptamanal, intru pe ultima suta de metri si vreau sa am grija de spate ca ma asteapta greutati se pare :D, sper sa ajung la munte week endul viitor, si in rest poate ma mobilizez sa merg la innot tot de saptamana viitoare. Aaa, si mi-am luat 6 carti care nu au legatura cu bebelusul si sarcina, am zis sa le citesc de saptamana viitoare cand voi sta acasa, abia astept, ca deja de 1 an citesc numai nastere, sarcina, parenting si creierul meu mai vrea si altceva 😀
    In rest visez si eu la o vacanta in Toscana, Andalucia am reusit sa o vad in 2011, si Provence o particica prin 2006. Toscana e in top pe lista la viitoare vacante 🙂

PS: Ma bucur sa aud ca Iv e bine si ca lucrurile incep sa se aseze si pentru tine.

2. Piticul nostru are aproape 11 luni, asa ca ne-am incumetat sa plecam pe meleaguri straine catre mare si briza. Cu bunici cu tot ca sa ne putem si noi relaxa si ei bucura in voie de bucuria nepotilor. Cum am ales sa plecam la sfarsitul lui august (pentru ca bebe sa aiba aproape un an si sa inteleaga si el ceva din valuri si briza), am incercat sa umplem weekendurile cu picnicuri si mers la piscina, parcuri si alte distractii. In cursul saptamanii e mai greu, dar gasim mereu ceva de facut cu prietenii de joaca de la bloc sau din parcurile din apropiere. Mami se realxeaza cum poate- un film, o baie in miez de noapte, o iesire din cand in cand la o terasa… Se fac ei mari si o sa zburdam mai mult si mai des si mai ales, mai departe

3. Nu mi-am dorit sa zbor departe ca sa-mi vad copilul si nepotica, nu stiam ca-mi place pe avion ore multe fara sa dorm, dar nici n-am stiut ce greu este sa nu ai copilul aproape ca sa-l poti tine de mana si cand eu am nevoie de mana lui 🙁 Dar am aflat toate astea fara sa mi le doresc.Nu pot spune ca nu mi-e bine, dar putea fi si mai bine fara sa depinda de mine aceasta.
    Vise placute si sperante cat carul sa ai, Printesa draga!

4. Croatia si Italia, 2 saptamani pe drumuri si prin locuri noi, cu catel si purcel pardon, bebelush care arata ca un purcel de la diversificare. :)) Va fi mai mult greu si obositor decat relaxant dar, cel putin, schimbam peisajul. Speram sa avem si vreme cat de cat buna… Si bebe cooperant. Si somn as vrea eu…

5. Cam asa a fost vara trecuta si la mine.Anais s-a nascut pe 15 mai .Am stat cu ambii copii acasa si in august efectiv am lesinat de la oboseala.Dar a trecut totul cu bine pana la urma.Noi am fost la mare cu copii ,la sfarsitul lui august chiar daca Anais ,avea 3 luni jumatate(ne-au insotit ambele bunici).
    Anul acesta rasfat …ma rog oarecum.Am inceput serviciul de 2 luni,dar copii stau la bunici vara ,noi mergem in weekend la ei si toata lumea este fericita.Dupa 6 ani tot anul acesta am fost in vacanta doar noi doi 2 saptamani in America:).Chiar era nevoie de asa o escapada.

Deci nu iti pierde speranta ,viseaza si visele cu siguranta se vor implini!

Cu putina rabdare:)
    Cu drag,
    Roxana

6. Întrucât e prima data când îmi aduc curajul și îndrăznesc sa și scriu nu numai sa citesc pe nerăsuflate posturile tale, zic ca e cazul sa ma prezint mai întâi. Alice – câteodată din Wonderland 😉 – 31 ani, o prințesa de 6 ani – Anastasia și un descendent de domnitor, Ștefan, de doar 3l și 3s. Diferența de fix 6 ani (și 4 zile) intre ei mi-a dat curaj, parca e mai ușor (accentul cade pe parca). Vara asta e concediu la domiciliu, mult așteptat căci serviciul de 10 ore minim pe zi te face sa îți dorești orice altceva, iar statul cu copiii pare binecuvântare 🙂 una obositoare ce-i drept 😉
    Mi-am găsit relaxarea în câteva episoade dintr-un serial de care auzisem doar anul trecut, citind bloguri aleator consoarte ca tine, sau postările diferitelor mămici pe care le-am descoperit pe Fb. Îmi fac curaj și mai experimentez câte ceva de mâncare (asta pana sa începem diversificarea). Ies zilnic afara și ma plimb prin parcuri.. Le-am luat la rand, la pas.
    Dar cum bb creste și cu Anastasia am mers la mare la doar 3,5 luni, am decis sa îl ducem și pe Ștefan sa ii arătam valurile (ce-i drept cele mioritice), mai ales ca pare a fi mare iubitor de apa (exersează zilnic în cada cu un colacel de gat).
    Din toamna ne așteaptă o noua experienta pe care sincer ma bucur ca o sa o prind stand acasă – Anastasia merge la școală!
    Ne vom adapta din mers la program, am decis sa nu mai îmi fac mii de gânduri încercând sa organizez totul în avans, căci sigur realitatea ne va surprinde.
    Încerc pe cât se poate sa găsesc bucurii în fiecare clipa de rutina, pentru ca știu din experienta cât o sa îmi lipsească. E ca și cum acum am timp pentru umplut bateriile, oricât decodat ar suna asta!
    Te pup și îți urez și ție ca visele sa îți devina realitate, mai devreme sau mai târziu!
    Alice

• E lA Editura trei o colectie intreaga de romane politiste nordice f bune! Eu is la al treilea acu…

• Da, sunt faine 🙂 subscriu…eu le-am citit în mijlocul iernii și mi se părea și mai frig 🙂
      Offf, să ai o vară frumoasă, prințesă…cu posturile astea nostalgice cu plaja de anul trecut și cea de anul viitor am reverat și eu un pic 🙂

7. Toscana e de vis! Multe cuvinte frumoase descriu acele dealuri pline cu maslini, stradutele inguste, terasele cu oameni linistiti, flori la fiecare balcon, obloanele pentru somn linistit pana la amiaza, mancarea foarte-foarte buna, aromata, cu sosuri, cu branzeturi felurite, carne uscatica sau suculenta, vinuri bune, vreme racoroasa de Alpi. Merita! Regiunea Grosseto (mai precis in Marina, la mare) Pisa (doar turnu` e atractia), Firenze e un oras superb si foarte aglomerat, Lucca (zona de munte), Prato, Pistoia, Sillano (desi e un sat mic, unde nu au nici magazin alimentar – vine unu` cu masinica de alimente la 7 dimineata si daca n-ai apucat paine sau altele de-ale gurii, mai mananci a doua zi cand vine iar – merita o sedere de o saptamana)
    Pana la vara, Iv va creste si va fi pregatit de-un drum pe meleaguri toscanene.

8. Si eu sunt cam legata de casa si recunosc ca sufar cand ma gandesc la Grecia :(. Ca sa fac si altceva, m-am apucat de niste cursuri de care sunt tare incantata, desenez in fiecare zi si asta imi da o stare de bine, ma face fericita, pe langa al meu pui de elf :D..

9. Intre doua alaptaturi si oracaieli (caci a mea face ca broscuta) de colici, astern si eu cateva randuri. In primul rand, felicitari pentru ca apuci sa scrii pe blog, sa fii cu Sofia, cu Ivan. Sincer, adaptarea mea la viata cu bebe, care are acum 3 saptamani si 5 zile, a fost si este destul de grea, cu toate ca eu apuc sa dorm mai mult (nu ca ma laud, ca n-am de ce, dar dorm si 5 ore pe noapte, dar nu pentru ca vreau, ci pentru ca mi-am dat seama ca mai mult chinui copila tot tragand de ea sa se trezeasca pentru a manca). Ce-i drept, nu am putut niciodata sa pierd noptile, si asa sper sa fie si Bebe.
    Eu am reusit pana acum sa ma „relaxez” facand mancare, spaland si calcand rufe, iar din cand in cand am fugit de acasa, mai mult impinsa de sot, care simtea cum creste tensiunea dintre mine si Bebe atunci cand ea plangea mult si eu nu reuseam s-o potolesc in niciun chip. Dar acea ora in care lipsesc nu reusesc sa ma deconectez, ci dimpotriva; sun acasa pentru a vedea daca sunt ok, daca plange. Daca i s-a facut foame? Daca are febra? Daca…?
    In momentul in care am decis ca e momentul sa avem un copil, am stiut ca vacanta in anul respectiv nu va exista. Si asa este. Numai ca momentul in care noi ne-am decis a fost acum 4 ani, iar Bebe a venit dupa toate incercarile posibile. Asa ca am mai pierde multe vacante numai s-o stim pe ea bine. Pentru ca ne-am dorit-o mai mult ca orice.
    Acum, vazand cat de repede au trecut aproape 4 saptamani impreuna, am prins putin curaj si am reinceput sa visez cum vor fi vacantele cu ea, asa cum faceam inainte s-o avem. Abia asteptam anul viitor sa mergem nu conteaza unde – sa construim castele de nisip sau sa facem drumetii, sa batem strazile capitalelor pe care nici noi nu le-am vazut inca, sa invatam si sa vedem lucruri noi impreuna cu ea. Si am merge si in Grecia ca tot n-am fost niciodata, si la Lisabona (parca mi-o imaginez in carca lui taica-su urcand dealurile), si in Toscana, si la Paris si….

10. Ioana, FELICITARI, iti citesc blogul de cateva luni, e o incantare in fiecare dimineata sa intru sa vad ce mai scrii. Iti recomand din tot sufletul fularul sau SSC Boba http://www.boba.com/compare/ . Eu am avut pana acum fularul si azi mi-a ajuns SSC-ul, sunt mai mult decat incantata. Brotacelul meu de o luna jumatate e fericit pana peste cap, ii place la plimbare si eu am mainile libere sa il mangai sau sa fac orice minune imi trece prin cap. Cred ca ti-ar fi de mare ajutor si ai putea sa ii faci fericiti si pe Sofia si pe Iv.
    O imbratisare calda, de departe,
    Alina

11. Noi am fost o saptamana la mare, la tata. Si, curajosi din fire, pe langa cei 2 copii personali (5 ani jumate si 6 luni), am mai luat un coleg de gradi de-al celui mare. A fost tare fain 🙂 I-am rasfatat pe toti cu ce-au vrut (plaja, parc, Aqua Magic, sucuri de fructe, inghetata, pizza, restaurant, satul de vacanta, cinema 3d, etc). Ma rog, cel mic n-a gustat din placerile respective, el doar s-a bucurat maxim de compania celor 2 baieti mai mari, de soare si un pic de valuri pe degetutele de la picioare.
    In rest, de cand am nascut sunt intr-o super vacanta : experimentez prajituri si diverse altele, citesc, ma uit la filme usurele (gen serialul Merlin, baietii de acolo sunt tare apetisanti), si merg in parc de 2 ori pe zi daca vremea ne lasa. Cel mic e minunat, doarme de la 10 seara la 7 dimineata de la 4 luni, asa ca sunt si foarte odihnita. Ah, si sambata e seara cu fetele. Ori stam acasa si ne distram (bal mascat tematic, dansuri, pui la grill cu sos de usturoi, marar si iaurt, etc) ori iesim la o terasa in centru.

Vacanta placuta in continuare!

12. Eu am trimis piticania „aia mare” – de 4a si 6l in delegatie la mama unde e in culmea fericirii :)). Si cu ea si fara ea ma relaxez la fel, facand planuri pt ca sunt un pic freak control. Am fost de cateva ori la mare la noi, pt cea mare, care m-a capiat literalmente cu intratul in apa ca am ajuns sa stam numai acolo, toate 3: ea facand tumbe pana devenea vanata la gura de frig, eu (2 in 1, bb la purtator) dardaind de frig inca de la bun inceput. Imi place la nebunie marea, fetita mare a mers de la 4 l la mare, la noi, este o vamaioata convinsa :-). Anul acesta si-a comandat prima ei bautura (limonada) singura la barul de la stuf :)). Pe mine momentele astea ma relaxeaza, si doar cand imi aduc aminte de ele. Nu mai stiu (nici macar nu pot sa spun din pacate) sa ma bucur de viata fara ea… Acum ca vine si nr 2 ma intreb daca nu o sa pleznesc de fericire la un moment dat, fac atatea chestii dragutze cand sunt mici, pe care eu le-am uitat de 4 ani. Cand am vazut poza cu mei-tai-ul m-am topit toata. Nr1 nu a stat nici 2 zile in carut, nu a vrut, asa ca dupa vreo cateva sapt am vandut carutul si am purtat-o pana pe la 2 ani pe rand in wrap, sling cu inele si wrap tai. Pe la un anisor cand ii era somn tragea singura prin casa slingul si mi-l arata si imi zicea mami nani! Eu asa o adormeam in sling, doamne ce vremuri!!

Am deturnat commentul de la cum ma relaxez la dragii nostri copii :)) vb sotului, noi si daca vorbim de o piatra, tu in max 5 min ajungi sa vb de copii 🙂

13. Nici nu stiu daca e mai bine sa nasti vara sau iarna.. Cred ca si vara-i nasol, ca-i cald rau..dar si iarna, cum am fost eu..cu doua luni de interdictie de scos copilul din casa…doua luni care au devenit trei (caci in anul ala au fost viscole si troiene..)
    Ce-am facut eu, atunci, blocata cu copilul in dormitorul regal?:)) Am visat la vara…la vacanta..la momentul in care sa cantareasca si el ceva mai ..”normal”..si la momentul in care sa putem merge la plimbare impreuna… Am fugit de cate ori am putut (adica de cate ori lasam copilul cu jumatatea) la cumparaturi in Carrefour (n-as fi crezut, pana atunci, ca o iesire de genul ala ma poate relaxa/ajuta atat…). Sau macar la o tura de aer curat..in jurul blocyului (well, da..atat puteam..) Am stat cu laptopul in brate cand dormea pruncul si m-am dat pe net pe toate destinatiile visate:)). Din cand in cand am facut masaj. Si..atat! Apoi a venit primavara si vara..si..a fost bine. Si a fost mai usor! 🙂

14. Ahhh, si eu fug la Pain Plaisir pentru multe si marunte 🙂 (inseamna ca locuim in apropiere :P)
    Dar acum sunt in vacanta vreo 3 saptamani. Poate asa mai dau jos un kilogram.
    Caci alaptatul asta nu slabeste asa precum se zice. 🙂

Cat despre vacanta, noi fugim la marea noastra la inceput de septembrie cu cele 2 fete mici, una de 2 ani si 2 luni si alta de 1 luna. Sper sa fie bine. Caci amandoua sunt tipatoare si nu stiu care o sa invinga :))

15. Draga Ioana, esti pur si simplu MINUNATA. Ti-am descoperit de cateva zile blogul si citesc pe nerasuflate ori de cate ori cel mic imi da ragaz. Te admir pentru forta si optimismul tau. Si, cum ai atata experienta in crescut copii, poate ma ajuti cu o problema ce ma „macina” de cand cu canicula. Am citit in acest post ca va coaceti la 28 de grade. Si noi suntem din Bucuresti si ne topim 🙁
    Cum e cu recomandarea de a avea in camera 18-22 grade? Cum o putem urma pe timp de vara? Ce probleme pot aparea daca avem muuuult mai multe grade? Stiu ce cel mici au pulsul mult mai ridicat si percep caldura mai puternic 🙁  dar ce e de facut? Noi am tinut AC din camera deschis pe vreo 23 de grade si cel mic a racit 🙁
    Acum tinem AC deschis in alta camera, dar in camera copilului nu scade sub 26-27 de grade 🙁

Numai bine tie, celor mici si celor dragi tie 🙂

• noi tinem in living 26-27 grade cu AC pornit si indreptat spre perete. in dormitoare racim inainte sa ducem copiii, apoi oprim.