Despre publicitatea pe blog

Simt nevoia să fac un update aici, în 2018.

Se fac mulți ani de când trăiesc din blog. Din el s-au născut prima mea carte, care a dus la a doua, acum sunt șapte. Tot din el a crescut comunitatea uriașă de părinți alături de care încercăm să facem lumea mai bună pentru copiii noștri: un grup de Facebook despre educația cu blândețe cu 100.000 de membri, altul de terapie pentru femei cu 6.000 de membri, 100.000 de followeri pe pagina de Facebook, zeci de evenimente gratuite și conferințe pentru părinți organizate în toată țara, pentru a discuta despre cum să facem și să fim bine. Totul a pornit aici, cu texte despre mine. Despre asta e vorba și acum, doar că eu nu mai sunt singură, sunt și copiii mei alături de mine, dar și prietenii mei virtuali, toate aceste comunități care au apărut aici, cărțile, proiectele de donații și de responsabilitate socială.

Am construit mult aici, m-am pus pe mine, fără intenții de business și carieră. Eu am vrut doar să scriu.

Și acum tot asta vreau. Să scriu, și voi să mă citiți și asta să ne facă bine tuturor.

Mai jos găsiți ce scriam acum trei ani. Acum îmi dau seama că a ajutat să nu-mi fac planuri. Realitatea m-a surprins și continuă să o facă!

Cînd am început să scriu pe blog, în 2007, o făceam să mă descarc de lucruri, să-mi exersez scrisul, să dau pe-afară din preaplinul lucrurilor pe care le simțeam. Nu mă citea nimeni și nu-mi păsa. Scriam doar pentru mine. Încet încet s-au adunat aici pe blog niște sute de cititori. Mulți erau bloggeri, le citeam și eu poveștile, începea să se țeasă aici o comunitate. Nu am căutat niciodată trafic, nu am comentat aproape niciodată pe alte bloguri, nu am cerut linkuri, nu am plătit bannere, nu am afișat logo pe alte site-uri, mereu am scris pentru mine. De cîțiva ani însă recunosc c-am început să scriu și pentru cititori, pentru că văzînd numărul mare de oameni care vin aici zilnic și rămîn să citească toate comentariile, ba să le și răspundă, primind mereu feedback de la lume care a aflat ceva, a schimbat ceva, a simțit ceva bun citindu-mi vorbele, mi-am dat seama că blogul ăsta nu mai e doar despre și pentru mine. În plus, timpul pe care îl acord zilnic blogului îl face, și l-a făcut în ultimii patru ani, un job cel puțin part-time. Zilnic, cam 2 ore acum (pe care le iau din timpul de somn și ce mai prind în timpul zilei, cînd stau cu copiii la somn) și cel puțin 5 înainte de copii le petreceam scriind, documentîndu-mă, moderînd și răspunzînd la comentarii. În continuare o fac în primul rînd pentru mine.

Dacă ar fi să pornesc acum blogul și să construiesc cu el ce-am construit în ultimii 8 ani aș lucra zilnic 8 ore pe zi doar la el. Ce bine că nu trebuie să fac asta, 8 ore de blog pe zi sînt acum un vis frumos.

Da, aș vrea să pot trăi doar din blog. Ăsta e planul meu pe termen mediu și lung. Am șanse foarte mari să fac asta, pentru că scriu bine, sînt responsabilă și serioasă, am o relație bună cu toate agențiile și cu multe dintre brandurile pe care le consumăm, nu am făcut niciodată reclamă mincinoasă, nu mă implic în scandaluri, îmi văd de scris cu cele mai bune intenții, raportez cinstit cifrele clare după fiecare campanie, lucrez rapid și transparent.

Calea pe care am ales-o pentru a cîștiga bani din blog este încorporarea de publicitate în articole scrise într-o manieră foarte personală, ca toate celelalte articole de pe blog. Textele sînt marcate ca atare, astfel încît voi să știți de la bun început că e reclamă. Vă asigur că tot ce scriu, și în textele publicitare, și în celelalte, este adevărat. Nu am mințit și nu voi minți niciodată pentru bani. Credibilitatea e cel mai important lucru pentru mine și nu sînt dispusă să-l pierd pentru cîteva sute de lei. Nu sînt flămîndă, refuz fără regrete să colaborez cu branduri cu care am avut neplăceri sau care nu au loc în viața noastră. Nu recomand produse sau servicii pe care nu le cunosc. Nu ridic în slăvi produse care mi s-au părut așa și-așa.

Mi-am propus de la început să păstrez un raport de conținut editorial vs. publicitate de cel puțin 4 la 1, adică pentru fiecare articol sponsorizat să public cel puțin patru texte de conținut. Îmi organizez planul editorial foarte strict, am mereu cel puțin 20 de ciorne redactate în avans, alternez subiectele informative cu cele strict emoționale sau amuzante, încerc să fac și concursuri și alte activări pe pagina de FB a blogului, am subiecte pregătite și planificate pentru următoarea lună. Sigur, e loc și pentru spontaneitate, uneori îmi vine în cap un text, îl scriu și-l public pe loc, dar astea sînt mai degrabă excepții.

Răspund tuturor celor care îmi scriu (primesc în fiecare zi între 5 și 20 de mesaje private), chiar dacă nu am timp de mai mult de un rînd, îl trimit pe acela. Citesc toate comentariile, răspund celor care au nevoie de răspuns. Am creat și un grup privat pe FB în care cititoarele se ajută între ele cu resurse și informații sau pur și simplu sprijin moral (deocamdată grupul e închis, am adunat deja mai bine de 1500 de mebri și mi-e greu să administrez o comunitate mai mare). Organizez periodic întîlniri cu cititorii, am planuri să merg și în țară începînd de anul acesta. Vreau să îmi păstrez comunitatea aproape, e importantă pentru mine, am nevoie de voi prezenți, implicați, asta e, sînt dependentă de familia mea virtuală.

În ciuda planificării mele riguroase, uneori textele sponsorizate se înghesuie și raportul meu ideal de 4 la 1 se strică temporar. Din partea mea există rareori întîrzieri, pentru că eu sînt una și-mi știu bine agenda, sînt foarte organizată. Agențiile însă depind de multe lucruri, iar programările lor se schimbă. Textul care trebuia să apară pe blog pe 5 primește ok de publicare abia pe 20, iar eu pe 21 am prin contract stabilit să public altceva. Nu pot amîna, pentru că brandul fix atunci lansează un produs și ține la data cu pricina, mai ales că are campanie pe alte 5 bloguri și e important să ne sincronizăm. Și uite-așa se întîmplă să am într-o săptămînă trei articole publicitare în loc de cel mult unul și jumătate. Încerc să compensez săptămîna următoare cu 7 posturi nesponsorizate.

Știu că e agasant cînd publicitatea e prea multă, refuz mai bine de jumătate dintre propunerile pe care le primesc. Pe altele nu le pot refuza însă, fie pentru că îmi place brandul și îmi doresc mult să mă asociez cu el, fie pentru că în campania respectivă pot aduce informații valoroase cititorilor, fie pentru că am o relație bună cu agenția și cu brandul pe care îl reprezintă. Sînt decizii de business pe care le iau cît de rațional pot, eu fiind o persoană mai degrabă impulsivă.

Nu știu să vînd, iar să mă vînd știu și mai puțin. Îmi place locul ăsta pe care l-am creat fără să-mi propun, îmi plac oamenii care s-au strîns în jurul lui, scriu cu drag, mă dezvelesc uneori mai mult decît e cazul, dar o fac pentru că nu pot altfel, și, spre completa mea uimire, toate astea m-au făcut interesantă pentru agenții și branduri, iar ideea de a trăi din blog e foarte tentantă pentru mine. Aș putea sta acasă aproape de copii, aș putea începe să angajez colaboratori, să public mai mult, pe mai multe subiecte, aș crește comunitatea și mai mult. Iar pentru asta trebuie să mă implic în campanii, banii trebuie să vină de undeva. Nu public comunicate de presă, nu scriu în sistem barter (tu îmi trimiți un cadou la ușă și eu ți-l laud), nu vînd gogoși.

Da, știu, apelativul ăsta de Prințesă nu mai e cel mai potrivit, una e să te alinți la 26 de ani și alta la 35. M-am gîndit mult dacă e cazul să fac un rebranding sau nu. Am decis să n-o fac acum, prea a crescut singur și frumos brandul să-l zdruncin de bună voie acum (ca să nu mai spun că înregistrarea mărcii la OSIM m-a scuturat bine de bani, n-aș vrea s-o iau de la capăt cu un nume nou). Totuși, eu sper că majoritatea celor care mă citesc înțeleg ironia numelui și nu au impresia despre mine că mă fîțîi pe stradă cu coroană pe cap. Iar dacă au, hm, înseamnă că trebuie să mai citească pe-aici. Sau nu, că nu-i obligatoriu, e plin internetul de cuvinte.

M-ar bucura mult ca cei care mă citesc să privească implicarea mea în campanii cu indulgență, e singurul tip de sprijin pe care îl cer pentru cele aproape 2.000 de articole pe care le-am publicat aici. Înțeleg că nu toată lumea rezonează cu brandurile cu care colaborez, înțeleg perfect și că unii cititori preferă textele nesponsorizate. Sînt totuși și mulți cititori care găsesc utile și interesante și posturile publicitare, eu îmi dau toată silința să le scriu cît mai bine, din respect pentru client și agenție, dar mai ales cu responsabilitatea omului care știe că în momentul în care și-a pierdut credibilitatea și publicul, și-a pierdut și jobul (și, în cazul meu, și familia virtuală).

Textele publicitare sînt marcate cu P din titlu, le puteți ignora din start fără probleme. Eu sper să n-o faceți, și ele sînt parte din mine, ca toate textele pe care le-am scris vreodată.

Vă mulțumesc că mă citiți, azi și în toate zilele.

Sursa foto: blogging via Shutterstock.com

Printesa Urbana
Printesa Urbana

Scriu de cînd mă știu. Scriu și cît mă joc cu copiii, și sub duș, și în somn scriu. Scriu despre mine pentru mine. Și sper că ce scriu pentru mine să fie de folos și altora. Unii s-au născut să cînte, alții să facă poezii sau să frămînte pîine. Eu m-am născut să scriu declarații de dragoste copiilor mei și vieții noastre pline.

Articole: 4183

95 comentarii

  1. Mult succes in continuare! Eu cred că faci o treabă excelentă, ma bucur că există planuri de dezvoltare, sună bine caravana Prințesei.

  2. Te felicit pentru blog si pentru ca poti castiga si bani din asta, inseamna ca munca ta este minunata! Fii linistita, iti citesc multi si articolele cu publicitate, multe info chiar sunt utile, si care nu sunt, asta e, nu sunt! 🙂 Oricum scrii frumos, lumea te apreciaza si te citeste. Felicitari inca o data!

  3. Nu te citesc de foarte multa vreme, insa m-am apropiat mult de blogul tau in special pentru ca avem bebelusi de varste aproapiate si aflu constant de la tine lucruri interesante, din experienta ta de mamica. Am citit si buna parte din postarile tale din trecut, la unele am ras cu lacrimi, la unele am invatat ceva, la altele te-am descoperit mai bine. Este foarte interesant sa citesti jurnalul unui om, un om frumos si talentat. Citind in paralel articole din trecut si din prezent, nu pot sa nu observ ca s-a schimbat putin stilul de scris, si aici nu ma refer la posturile publicitare cu care nu am absolut nicio problema. Ma refer la faptul ca atunci erau articolele mult mai personale si mai detaliate in ceea ce priveste viata persoanala. Asta nu inseamna ca nu apreciez si articolele din prezent, sunt mult mai studiate, au scop mai mult educativ.
    Oricum, nu trece seara fara sa te citesc, sa nu ma minunez de copiii tai cat sunt de simpatici ( chiar daca nu ii cunosc decat prin povestirile tale) si chiar mi-ar placea sa ne vedem o data. Sa nu uiti sa pui Brasovul pe lista oraselor tale din turneu 😀 !

    • E adevarat, acum ma cenzurez mult, e vorba si despre copii, pe care incerc sa nu-i expun mai mult decit e cazul. Plus ca… am mai crescut. 🙂

  4. Draga Printesa,

    Sunt unul dintre oamenii care te citeste zilnic, de cele mai multe ori ziua mea incepe cu tine. Citesc cu multa placere si articolele amuzante sau emotionate si pe cele marcate cu P. Imi doresc din tot sufletul meu ca planul tau pe termen lung sa se implineasca si sa te citim si peste 20-30-40 de ani.

  5. Îmi plac articolele scrise de tine, fie ca sunt publicitare sau nu. Când dai drumul la caravana? Vii și la Pitești? 🙂

  6. Pentru mine a intrat in rutina zilnică sa intru pe la 9-10 seara pe blogul tau 🙂 e un pic ciudat daca stau sa ma gandesc, pt ca nu prea avem lucruri in comun, n-am copii, am viața cam vraiște, nu prea mi’s prințesa 🙂 dar totuși citesc cu interes mai toate articolele, chiar si publicitare, dar mai ales cele de parenting, cred ca ma fac sa ma gandesc la cum as vrea sa fie..

  7. Nice one, Printesa!
    Mie imi sunt foarte utile articolele tale publicitare pentru ca si ele contin informatii utile si pe langa asta experienta ta personala, pe care eu una pun mult pret. 🙂

    Pe unele chiar le recitesc, zau :))

  8. Te-am descoperit cautand informatii despre refluxul bebelusului, nu eram fan bloguri, mi se parea o pierdere de vreme sa citesc „jurnalele” altor oameni, multe mi se pareau simple aberatii, dar am intrat aici, am citit, am ramas, e drogul meu (daca tot m-am lasat de cafea).

    La articolele publicitare n-am simtit niciodata ca si cum mi s-ar baga produsul pe gat, chiar am gasit multe informatii utile si dezbateri amuzante in comentarii.

    Iti doresc sa poti trai din scris, sa citim povesti despre „bunicenie” peste cateva zeci de ani si astept cu nerabdare un ceai regal la Piatra, nu-i asa ca aici vine caravana prima oara, in orasul de bastina al Printesei?

  9. Eu chiar nu ii inteleg pe cei ce au ceva impotriva publicitatii pe blogul tau. In primul rand iti apartine si trebuie sa traiesti si tu din ceva ( de parca vine cineva sa ti puna o paine pe masa….), in al doilea rand nu ai fost niciodata agasanta si in ultimul rand, cui nu i convine, sa nu mai intre…..
    Eu sunt fanul tau numarul unu si mi as dori sa te citesc pana imbatranim si chiar si atunci…..

  10. Nu sunt mereu de acord cu tine, dar tot respectul pentru faptul că semnalezi corect mesajele publicitare – mulţi bloggeri n-o fac.
    Ştiu că unii cititori declară că se simt „înşelaţi” dacă o postare care părea a fi personală e de fapt un articol publicitar, dar personal apreciez originalitatea şi felul în care „ambalezi” mesajul promoţional 🙂

  11. Ioana, te citesc din 2008 si, chiar daca din lipsa timpului, nu intru zilnic, cand intru citesc articolele pierdute. Nu cred ca cineva care te citeste cu drag de ceva vreme, chiar si cei noi veniti, se supara pentru articolele publicitare. Sunt aticole scrise intr-un still diferit, fara ridicarea produsului/serviciului preentat la rang de cel mai bun si cel mai minunat, scrii frumos, personal si, mai ales, apreciez ca mereu promovezi ceea ce folosesti! Ma bucur ca vin si banii din blog, era si timpul la cat ai investit in el( ma refer la timp). Sper, din suflet, ca in curand sa fie asa cum iti doresti dar, sa nu uiti ca astept si cartea pe care ne ameninti ca o vei scrie!

  12. Cum ai spus si tu, deja iti petreci cateva ore bune zilnic pe blog si e normal sa incepi sa faci bani din asta. Eu cred ca nu vei pierde cititori ci din contra comunitatea ta se va mari din ce in ce mai mult.

    Imi place foarte mult cum gandesti si modestia cred ca te caracterizeaza – cel putin asta simt din cuvintele tale!

  13. Buna dimineata Ioana, buna dimineata tuturor!
    Imi pare tare rau ca nu mai am timp ca inainte sa intru si sa comentez la fel de des, dar de citit citesc tot. Si revin mereu pentru ca imi place la nebunie. Scrii din suflet si apreciez foarte tare dedicatia ta, seriozitatea si umorul.
    Ce faci tu acasa la tine (adica pe blogul tau) este fix treaba ta si nu mi se pare ca trebuie sa dai explicatii. Eu cred ca faci foarte bine ce faci, esti de admirat pentru ca iata, in sfarsit ies si ceva banuti din munca ta si eu voi intra in continuare. Eu apreciez posturile publicitare, pentru ca ai gusturi bune si recenziile sunt sincere si eu am testat din produsele recomandate si am fost incantata de ele.
    De blogul tau, informatiile pe care le aflu si produsele de care aud povestesc prietenilor mei parinti sau nu. Te pup si sa ai o zi minunata!

  14. Eu te citesc zilnic, mi-ar placea chiar si mai mult de un articol pe zi :D.
    Cat despre articolele publicitare, imi plac, mi se par utile, pe mine una ma ajuta in multe alegeri pe care trebuie sa le fac..mai ales ca in comentarii regasesc mai multe pareri referitoare la produse 🙂

  15. Te citesc de cativa ani si am continuat sa te citesc desi blogul tau s-a indreptat mult spre zona parenting, care nu e o zona de interes imediat pentru mine. Am continuat sa te citesc pentru ca scrii bine, documentat si onest. Acea sinceritate am resimtit-o si in articolele publicitare si nu am simtit ca incerci sa ma convingi sa mananc de la Mc pentru ca este atat de sanatos 🙂 Am vazut alte bloguri cum s-au transformat in zone de publicitate agresiva, administrata zilnic si fara discernamant, dar nici macar o clipa nu mi s-a parut ca sunt atacata de publicitate aici.
    P.S. Mie imi place in continuare brandul Printesa Urbana

  16. Draga Printesa, eu apreciez articolele tale. Se vede ca sunt scrise din suflet si ca sunt bine documentate. Mi se pare normal sa scrii ce vrei tu pe pagina ta. Keep up the good work! 🙂 Si ramai in continuare Printesa, suna bine chiar daca ai mai crescut. Te astept in Pitesti.

  17. Nici nu mai știu de cînd te citesc … 🙂 Dar te citesc cu drag în fiecare zi pentru că se simte că scrii cu drag. Și apreciez faptul că articolele publicitare sînt marcate deși sunt foarte simpatic scrise tocmai pentru că le personalizezi. Succes și să auzim numai de bine!

  18. Eu am ajuns sa te citesc fiindca scrii foarte bine.Oricum, publicitate faci la branduri bune, nu la prostii. Imi plac articolele tale, si cele cu publicitate si cele fara, si articolele scrise de alte cititoare.

    Sa te tina Doamne Doamne sanatoasa si sa reusesti ceea ce ti-ai propus!

  19. ‘ziua!

    io citesc tot, strumful cel mare citeste, cum poate, despre sofia.
    suntem frati de pufies cu ivan.
    avem si bratara si adoram pozele 🙂
    noua ne place „printesa”.

    deci spor in ce si ce si cum vrei sa faci!

  20. Mie imi plac articolele publicitare pe care le publici, am folosit produsele recomandate de tine si nu am regretat. Acum astept review-ul la Bio Oil ca sa-l comand. Spor in tot ceea ce ti-ai propus.

  21. mie una imi place si ca faci publicitate,stau intr-o zona unde nu sunt magazine mari,cel mai aproape kaufland e la 50 de km,asa ca prin intermediul celor ca tine aflu de produse noi,daca sunt utile sau nu,daca merita investitia sau nu,de aceea sunt abonata la tot felul de blogari(make-up,fashion…)ma ajutati sa stiu ce cumpar,tinand cont ca in afara de mancare,aproape nimic nu mai cumpar fizic ci online,asa ca,multumesc

  22. Mult succes, Printesa! Te citesc de un an si ceva si chiar daca nu am copii, sa stii ca prin intermediul articolelor tale, deja s-a pus la mine in creieras baza pentru cresterea sanatoasa a unui copil. Sa mai spun ca de cand te citesc am inceput sa observ comportamentele gresite la fiecare colt de strada? Daca inainte nu dadeam importanta pentru ca mi se parea ca sunt printre singurele persoane care nu sunt de acord cu violenta asupra copiilor si cu atatea si atatea obiceiuri invehite si ca oricat as explica e in zadar, acum daca aud pe strada chipurile in gluma ,,tu n-ai mancat bataie niciodata, nu?” mi se urca sangele la cap si ma iau de respectiva persoana. Unii se simt rusinati, parca aveau nevoie de cineva sa le explice de ce nu e bine sa vorbeasca asa, altii isi vad de treaba, altii spun ca mine si peste 2 minute fac la fel. Daca macar 30% dintre tineri si-ar schimba mentalitatea, poate am ajunge peste cativa ani sa eradicam comportamentele gresite. Dar cum in tara asta nu numai copiii, ci si adultii sunt batjocorii de batrani pe strada, in mijloacele de transport etc. pe motiv ca ei stiu mai bine si restul sunt prosti…cu greu cred ca putem schimba ceva.

    M-am lungit si nu ti-am spus ce era important: sper ca peste 10 ani si nu numai, sa ajungi de 10 ori mai buna si mai cunoscuta si sa iti atingi obiectivul de a schimba mentalitati. Si in legatura cu postarile sponsorizate, eu sunt de acord, pentru ca sunt pur si simplu articole informative. Cine nu vrea sa inteleaga inseamna ca e foarte sceptic si orice ai scrie nu va ajunge la el/ea, ci doar va citi. Parerea mea. 😛

  23. Citesc cu drag orice scrii, fie ca e articol publicitar sau nu, calitatea scrisului e aceeasi (adica impecabila). Cafeaua de dimineata nu ar avea acelasi gust fara blogul tau 🙂

  24. Mult succes in continuare.
    Pe mine, recunosc ca ma atrag f mult postarile tale legate de copii & parinteala.
    Mai ales ca ma pregatesc sa devin mamica si orice informatie este binevenita, unde mai pui si ca vine din experinta ta si a tuturor celorlalti care comenteaza si simt ca ma pot ajuta intr-un fel sau altul informatiile postate.
    Toate bune!

  25. Simt nevoia sa comentez la postul asta: eu o sa-ti citesc textele, indiferent daca-s publicitare sau nu; imi place foarte mult cum scrii si iti apreciez toate, absolut toate eforturile pe care le faci ca sa intretii locsorul asta atat de fain! :).

    Imi pare rau ca pana acum mi-a stat distanta in cale si n-am putut veni la nici o intalnire organizata de tine; dar sunt optimista pentru viitor! 🙂

    Mult succes in toate!

  26. mie mi se pare f ok asta cu publicitatea, e normal, toti trebuie sa traim.uneori chiar sunt produse care ma intereseaza.oricum rezonez f mult cu marea majoritatea a articolelor tale si asta pt ca avem 2 copii de varste apropiate si avem si aceeasi varsta. ma bucur pt tine ca poti sta acasa cu cei mici si sper chiar sa faci bani sa iti permiti sa stai cat mai mult. oricum in cativa ani ii vei duce pe amandoi la gradi si vei avea mai mult pentru blog.
    iti doresc succes in continuare pentru ca ai talent si pentru ca meriti!

  27. Să nu cumva să-ți schimbi numele! ”Prințesă” și-a pierdut de multă vreme primul sens și a rămas doar un nume, la fel ca Ioana. Dar Ioana sunt deja muuuuult prea multe 🙂
    Mie îmi plac articolele publicitare, nu mă deranjează deloc. Aș vrea doar să faci publicitate și la altceva, nu doar la ”chestii” pentru copii. Pentru că ai mei sunt mari și nu mă mai interesează. Asta până când o să devin bunică, evident 🙂

  28. Draga Printesa,
    Sincer, nu inteleg ce poate deranja la un articol semnalat clar cu P de la publicitate. Daca vrei sa te uiti/ citesti e ok, daca nu, nu. Sa mai si comentezi ca pe Xblogger il plateste o firma ca sa-i faca reclama, e si mai stupid.
    Sa stii ca eu una, daca as fi in condurii tai, nu m-as rebrand-ui fiindca printesa poti fi si la 26 dar si la 62. It’s a state of mind.
    Iti urez succes in continuare si may the force be with you!

  29. Come on! Esti talentata. De ce sa nu castigi bani din asta?
    Informatia ta de ieri despre un subiect care ma intereseaza devine mai putin valoroasa ca ne spui ce sapun folosesti in postul de a2a zi?

    Nu e nevoie sa te justifici.Eu te citesc oricum,imi place cursivitatea ta si mai ales sinceritatea!

  30. Printesa, te admir de multa vreme si nu exista dimineata in care sa nu caut noutatile aparute la tine aici si pe grup (sunt onorata sa fac parte din regatul tau pe fb 🙂 ). Si articolele notate cu P sunt de mare interes pentru mine. Imi place tare mult felul tau de a fi si de a scrie.
    Te astept cu nerabdare sa ajungi intr-o zi la Cluj – ce bucurie ar fi sa te vedem si in realitate (sunt multe admiratoare aici, sper ca stii!).

  31. Ioana, nu renunta la brand, pleeeeease! Si Caroline de Monaco e printesa si nu mai are 26 de ani. 🙂 Mi-ar placea sa cred ca te-am convins. 🙂 In rest, toate cele bune, sa fiti sanatosi si frumosi! Ca de carcotasi nu va duce lumea lipsa niciodata. 🙂 Iar daca, la un moment dar vei lua razna, crede-ma ca cititoarele tale vor stii cum sa puna problema in asa fel incat o sa te prinzi ca ceva nu-i in regula. 🙂

    Cu drag,
    Mihaela

  32. Imi place sinceritatea ta in legatura cu acest subiect – de altfel mie imi plac toate articolele. O are 6 luni jumate si te-am descoperit pe cand eram insarcinata si cautam diferite informatii 🙂 Articolele tale mi-au fost de mare ajutor si atunci si acum cand al meu pitic creste, asa ca iti multumesc 🙂

    Mi se par utile si articolele de publicitate – eu de obicei ma informez inainte sa cumpar/folosesc ceva nou si imi place tare mult ca sunt oameni care au incercat produsele si in care poti avea incredere ca ofera un feedback onest. Intamplarea face sa imi placa cam aceleasi marci de produse asa ca gand la gand cu bucurie.

    Mult succes in continuare si la cat mai multe articole (publicitare sau nu)

  33. Draga printesa te citesc de un an si ceva si pot dpune ca am sugerat si prietenelor mele sa te citeasca si au fost si ele incantate de blogul tau.Mi se pare normal sa ai si articole publicitare si daca poti sa castigi ceva bani din treaba asta de ce sa nu o faci?Si ziua mea incepe cu articolele tale si recunosc ca reusesti sa-mi ridici moralul in zile cand nu mai pot de oboseala deoarece am si eu doi copii de 7 ani si respectiv 7 luni.Poate o sa vii si la Buzau cu caravana si asa reusesc sa te cunosc si daca vrei sa mergi cu copii la tara te invit la noi caci avem curte,animalute si muuulti copii deoarece noi avem un centru social la care mananca zilnic 20 de copii,asa ca te asteptam cu drag.Sa ai spor la scris si La multi ani Sofiei.

  34. cand am devenit mama, acum un an si 2 luni, multe propozitii mi le incepeam cu „a zis printesa ca…” :))) sa fiu fix pe subiect, am rezonat excelent cu subiectul Domestos 🙂 sotii nostri lucreaza in aceeasi banca, si vad ca au aceeasi obsesie pentru curatenie, oare face pare din fisa postului? :)) te pup!

  35. Știi cum e, haters gonna hate. Mi-am dat seama acum ca deja sunt vreo 3 ani de când tr citesc, cu mare interes, și sincer pot spune ca am.învățat foarte multe de la tine. Cred ca am citit cam tot de ai scris în perioada asta, inclusiv posturile publicitare, ca pana și pe alea le faci mișto. Sa crești mare mare și sa te faci Regină într-o zi! 🙂

  36. Am citit articole publicitare pe mai multe bloguri si din punctul meu de vedere ale tale suna cel mai „natural” dintre toate, nu am avut niciodata senzatia ca imi bagi un produs pe gat, ca incerci cu orice pret sa ma convingi sa cumpar. Mie chiar imi plac posturile tale publicitare si le citesc cu interes, le percep ca pe un sfat venit din experienta ta pe care il dai comunitatii adunate aici, nu ca pe o reclama pe care o faci pentru ca esti platita. Iar cei care critica faptul ca scrii despre un produs si primesti bani pentru asta ar trebui sa se se gandeasca si la orele petrecute de tine pentru a te documenta pe diverse teme, ore din care au rezultat articole utile in care noi primim GRATIS informatii importante fara a mai cauta singuri in 10-15 surse.
    Iti doresc sa reusesti sa traiesti din scris pe blog, eu consider ca meriti asta si daca vei continua sa scrii in acelasi stil si cu aceeasi onestitate despre produsele carora le faci reclama sunt convinsa ca cititorii vor reveni aici cu acelasi drag.

  37. Frumusetea Printesei sta in faptul ca scrie atat de frumos incat si advertorialele iti este mai mare dragul sa le citesti. Si nu multi pot face asta. Eu personal m-am atasat de numele Printesa Urbana si mi-ar parea rau sa il schimbi. Dar ai putea face un sondaj printre cititori, sa vezi care este impresia generala, cum ar percepe schimbarea numelui blogului 🙂

  38. Hello!
    Apreciez transparenta, stilul concis si documentat, indiferent daca-i P sau „ne-P” (eu oricum imi iau ce-mi trebuie din material).
    Asa ca, da-i bataie, faci o treaba mega!
    Te astept cu maaaare interes „pi shentru” la Brasov!

  39. Apreciez sinceritatea si chiar daca nu folosesc produsele respective sa stii ca citesc posturile – din fiecare putem afla ceva util:).

  40. E foarte frumos din partea ta ca ne impartasesti atat de deschis planurile tale legate de blog si rolul pe care il au articolele publicitare in realizarea acestor planuri. Eu am comentat mai demult la unul din articolele tale publicitare declarandu-ma dezamagita ca povestea ta se termina cu o reclama la ceva. Dar, intre timp, am inteles, ba mai mult, cred ca faci o treaba foarte buna si cu articolele publicitare 🙂

  41. Si mie imi place mult cum scrii, cu unele articole rezonez, cu altele mai putin, dar per ansamblu imi place stilul tau de scris si cred ca asta e acel ceva care iti face blogul mult mai popular decat altele.
    N-am nicio problema cu articolele publicitare, stiu ca nu promovezi decat produse in care crezi sincer; ceea ce ma intreb uneori e daca povestea in care e imbracata reclama e 100% reala sau e parte reala – parte inventata. Nu ca ar conta prea mult.
    Ce nu prea imi place e prima pagina a blogului de cand cu noua schimbare de look pentru ca mereu apar mai intai link-uri catre alte postari mai vechi care se tot schimba. Parca inainte era mai usor de navigat si cautat pe blog. A, si ultima chestie: din nu stiu ce motiv, nu mai imi apar notificari despre comentarii noi la un post la care am comentat si eu.

    In rest mi se pare super tare sa poti trai din blog, iti doresc mult succes in continuare pentru ca vreau sa mai am ce citi pe aici. In afara de blogul tau, mai urmaresc constant unul singur – de cooking 🙂

  42. Astea sunt uscaturile specifice oricarei paduri.

    Mie-mi place la tine, printre un milion de alte lucruri, ca reusesti sa-ti pastrezi diplomatia chiar si atunci cand spui lucrurilor pe nume. Eu nu pot fi asa tot timpul. Mie critica asta la adresa a ceea ce alegi tu sa scrii sau sa promovezi mi se pare o lipsa fundamentala de respect. E ca si cum ai intra cu picioarele incaltate in casa unui om si-ai incepe sa-i rearanjezi tablourile, sa-i arunci din carti si din cosmetice, sa-i critici mancarea de pe aragaz, sa-i schimbi programele la TV ca nu esti de-acord cu ele.

    Suntem niste zeci de mii de oameni care te citesc si te indragesc pe de-a-ntregul, pentru esenta scriiturii tale si pentru mesajele atat de puternice si de schimbatoare-de-vieti pe care le arunci in lumea larga, chiar cu riscul de a-ti atrage „dusmani”.

    Eu apreciez fiecare cuvant scris de tine, fiecare clipa pe care ti-o rupi de langa copiii tai doar ca sa scrii cateva randuri pentru noi, fiecare moment pe care ti l-ai putea petrece in orice alt fel dar pe care alegi sa-l folosesti pentru a imbunatati calitatea vietii altora. Astea sunt niste sacrificii pe care noi le constientizam si pentru care te respectam enorm.

    P.S: posibil sa fi trimis de 2 ori comentariul, mi-a dat o eroare la postare. Feel free to delete one 🙂

  43. Eu ador textele tale publicitare pentru ca am incredere foarte mare in ceea ce alegi sa folosesti (mai ales pentru copii) si ma inspir din alegerile tale ca o proaspata mama ce sunt. Sper sa ai mult succes, trafic enorm, multe colaborari si tot ce trebuie pentru ca blogul asta sa ramana viu. Te rog sa nu schimbi niciodata numele, e atat de …tu!

  44. Nici eu nu am nici o problema cu articolele publicitare cu atât mai mult cu cat ele sunt personale, desi poate uneori nu mi as cumpăra produsul tot citesc articolul pentru stilul in care e scris!! Succes!!!:-)

  45. Draga Ioana,

    Faci foarte bine ce faci, tine-o tot asa. Eu ma bucur ca ai articole publicitare, stiu ca vei promova intotdeauna doar produsele pe care le folosesti, pe care le-ai testat si am incredere in recomandarile tale. Sunt de mare ajutor, de exemplu m-ai scutit de jumatate de zi de cercetare pt achizitia unui aspirator, o sa il cumpar direct pe ala de la Philips:)

  46. Hello, am mai comentat la tine pe blog ca mi se par ok articolele publicitare.
    Vreau sa-ti sugerez un subiect pentru un articol: greselile gramaticale. Nu e asa important ca alte teme pe care le-ai abordat (bataia, dulciurile,tv la copii) dar pe mine cel putin ma deranjeaza fff tare sa citesc „tu scri”, „avem decat”, „a fii”.
    Apreciez ca nu faci greselile astea. Multa lume in media scrie incorect.
    Nu continui sa citesc un blog unde gasesc numere incorecte de „i”-uri la final. Ma indispune teribil…
    Felicitari pentru ca esti asa organizata!

    • Da, da, da!
      Poate ai chef sa scrii intr-un post mai amplu pe tema scrierii corecte si despre o chestie care pe mine ma zgarie pe retina si e pe toate forumurile si grupurile de mamici: „colicii”. Simt ca mor cand vad cuvantul „colica” folosit la masculin si nu-mi pot imagina cum s-a ajuns la asta. Adica, de exemplu, daca tu ca mama ai probleme cu „colicile renale” (feminin), copilul de ce ar avea „colici abdominali” (masculin)? Parca n-ar fi acelasi lucru! Intr-o zi o sa-mi pun un status pe FB ca devine agasant sa dau de cuvantul asta scris gresit peste tot.
      Nu mai zic de „vre-un / vre-o”. Groaznic …

    • Subscriu la dilema colicilor.
      Si eu mai am o problema cu „doctora”. Ce s-a intamplat cu doctorita? S-a maturizat? 🙂
      Si eu apreciez corectitudinea gramaticala a posturilor Printesei.

    • Da, pentru că ce nu au reușit 12 ani de școală (și în unele cazuri +5 de facultate), o să reușească un articol pe un blog.

    • Ioana a zis de mai multe ori ca a primit mesaje de la cititori care i-au spus au invatat ceva util de pe blogul ei. Daca ajuta un post despre … nu stiu … influenta negativa a TV-ului, nu vad de ce nu ar ajuta unul despre cum scriem si vorbim corect.
      Un parinte deschis la minte accepta orice noua invatatura pentru ca vrea sa i-o transmita si copilului. Un parinte care isi spune: „Ce conteaza cum scriu/vorbesc?” ii va transmite si copilului aceeasi atitudine nepasatoare. Depinde de fiecare in ce categorie vrea sa se incadreze.

  47. ce ai scris tu era deja pe buzele tuturor doar ca unele recunosteau iar altele nu! bine ca ai lamurit situatia si acum sa vedem ce murmuri vor mai aparea :))

  48. Bună!

    E prima oară când scriu un comentariu, deși te citesc de mult (și te-am mai recomandat și altora). Nu vreau să mai adaug nimic nou, doar să știi, prin acest comentariu, că suntem mulți 🙂 care te citim, te apreciem, găsim utile informațiile din articolele tale, indiferent că au sau nu P la început. Și ni se pare normal să poți trăi din asta. Succes mult!

  49. Oricine poate sa scrie. Sa scrii un articol ia cateva minute, daca ai idee, poate juma’ de ora, 2-3 ore, daca faci research. Deci si un scolar se poate achita de asta, ca doar toti am scris compuneri.

    Ceea ce uita aceia care te ‘ataca’ pentru ca incerci sa castigi un ban, este ca nu scrii un articol pe luna. Scrii zilnic (sau aproape zilnic). Asta inseamna deci ORE intregi petrecute pentru o pasiune, ore pe care nu le dormi, desi cu 2 copii ar cam fi nevoie, nu le petreci cu prietenele etc.

    De aici vine nevoia pentru multi ca si tine sa si castige un leu. Nu de-al dracului, pur si simplu pentru ca nu avem mereu in viata timp sa facem doar ce ne place si exista si alte prioritati.

    Cand iti petreci ore multe pe un proiect, da, iti doresti si un ban. Pur si simplu pentru ca, daca ai de ales intre el si altceva, faptul ca doar investesti efort si timp nu te va motiva pe termen lung. Si atunci, daca renunti (pentru ca ai si altceva mai bun de facut decat sa muncesti gratis), vor exista sute (sau mii) de oameni, care vor spune ce pacat e, ca era util etc.

    Am simtit asta pe propria piele ani in urma, cand m-am apucat sa tin un forum de ‘support’ pentru o platforma gratis de forum (myBB, pentru cunoscatori). Am investit timp si bani in a face PRIMA traducere a platformei in romaneste, am luat domeniu etc. Am raspuns seri la rand la tot felul de probleme ale utilizatorilor, care, majoritatea, isi primeau raspunsul si dispareau.

    Dupa timp indelungat in care am investit timp si niste bani, fara absolut niciun multumesc (decat cu mici exceptii), am decis sa-l las in plata domnului. Normal, au aparut zeci de oameni care sa-l planga, desi proiectul a fost preluat de un membru de-al meu. Care si el s-a saturat in cateva luni de munca gratis.

    Cam asta este problema cu tot ce e gratis, care, cred unii, nu costa nimic. OK, nu ii costa pe ei, dar te costa PE TINE. Ai dat bani pentru proiectul asta, investesti timp, care e si el bani, sanatate mentala etc. Deci da, e normal sa-ti doresti sa castigi un ban.

    Imi plac mult ‘advertorialele’ tale si am inceput si eu sa am un stil similar la ale mele. Sunt mai usor de parcurs de catre cititor si au mai mare impact. Plus ca si clientii incep sa inteleaga ca doar sa le aduci ode nu va face articolul interesant, deci au dat banii amboulea.

    • Eu am ajuns aici de la Dojo, si mi-a placut ce am gasit:)

      Nu sunt de acord cu tot ce citesc, dar asta nu inseamna ca nu citesc pana la capat!:)) Nu imi plac toate produsele „tale”, dar nu ma deranjeaza… Imi plac mult, mult articolele scrise de cititoare! … chiar daca nu sunt de acord cu toate (nici nu trebuie sa fiu:P)

      Adooor comentariile:) … comunitatea e tare faina!

      Ramai pe „Printesa Urbana”:) … poate ca acum ti se pare „cam trecuta”, insa in maxim trei ani o s-o vezi mai potrivita ca niciodata:))

  50. ce frumos ai cuprins totul…….DA….chiar imi place ce citesc. Nu sunt zilnic aici dar cand prind momentul ma simt ok, si am ce invata, chiar si din posturile de reclama.

  51. Eu te citesc din 2007 cu aceeasi placere. Nu ma deranjeaza publicitatea pe care o faci pe blog tocmai pentru ca am incredere in tine ca om, stiu ca ai coloana verticala, obraz si principii. Publicitatea in sine nu este rea, este chiar buna, caci prin intermediul ei aflam de lucruri noi si ce stiu ele sa faca. Reclama mincinoasa este rea.
    Mie chiar imi place sa citesc advertoriale, daca sunt scrise bine. Imi place sa stiu ce parere are un om pe care ma pot baza despre produsul X.
    Asa ca spor la scris in continuare si felicitari pentru tot ceea ce faci pentru noi, cititorii tai. Multumim fain ca-ti rupi timp important din viata ta pentru noi 🙂

  52. Te-am descoperit de cand eram insarcinata, fetita mea avand aceeasi varsta cu Iv cel Mic. De atunci te citesc zilnic. Am aflat foarte multe informatii pretioase despre parenting si copii in general dar am aflat si de produse pe care nu le foloseam si o data incercate am ramas placut surprinsa. Apreciez foarte mult sinceritatea ta, pun pret pe sfaturile/recomandarile tale indiferent daca ele sunt publicitare sau nu.
    Mult succes in continuare si da, mi-ar placea si mie sa te citesc si peste 10-20-30 de ani de acum incolo. Te pup

  53. Faci o treaba super! Cat timp e blogul tau ai dreptul sa scri cam orice in el (conform Constitutiei), asa ca keep on doing what you are doing.

  54. Imi place mult blogul, te-am descoperit de ceva timp si citesc zilnic. A devenit rutina, seara verific ce ai mai scris, desi nu comentez prea des. Am gasit multe idei interesante, multe ganduri pe care nu stiam cum sa le exprim in cuvinte si aici si-au gasit forma. Simt ca te cunosc, ca ma cunosti…aici am gasit un loc cu oameni buni, oameni cu care am lucruri in comun, desi nu ne cunoastem.

  55. Eu citesc toate articolele, inclusiv cele marcate cu „P”, atât la tine, cât și pe alte bloguri.
    Părerea mea este că un cititor educat ar trebui să știe și să aprecieze munca unui blogger, indiferent că scrie un articol „de suflet” sau unul publicitar.
    Fără publicitate nu se poate, nici pe blog, nici în alte medii de informare.
    Dar blogurile, în comparație cu televizoarele, radiourile, ziarele etc. au marele avantaj că pot oferi o relație mult mai bună cu un brand.
    Un blogger bun va descrie întodeauna din propria perspectivă relația sa cu brandul respectiv, pe când la televizor/radio/ziar se ia o singură reclamă, se pune peste tot și la revedere.

    Repet, citesc toate articolele, inclusiv cele publicitare. Iar unele articole publicitare sunt atât de bine scrise și atât de frumos documentate, încât merită salvate și recitite iar și iar.

    Problema cu articolele publicitare pe un blog apare în două situații:
    1. Bloggerul exagerează în exprimare, nu se documentează suficient, minte sau nu rezonează cu brandul respectiv, iar textul „urlă” de minciună – aici ține de blogger, el trebuie să (se) verifice. NU este cazul tău.
    2. Oamenii care citesc sunt atât de needucați și atât de înguști la minte, încât nu pot să înțeleagă că articolele publicitare scrise bine sunt aducătoare de beneficii atât pentru ei, cât și pentru blogger. Aici ține de cititori, pe care nu prea ai cum să-i alegi și pe care nu trebuie să te superi. Așa sunt ei, atâta știu.

    Eu te citesc zilnic și te apreciez foarte mult. E unul dintre puținele bloguri sincere, decente, plăcute pe care le urmăresc. După ce citesc un articol scris la tine pe blog, mă bucur și îmi place să cred că am aflat câte ceva important care îmi va folosi.

    Și, dacă vrei să contorizezi cumva impactul articolelor, îți mărturiesc sincer că am urmat unele dintre sfaturile tale, am cumpărat unele dintre produsele recomandate de tine, am folosit serviciile unor furnizori recomandați de tine etc.

    Ține-o tot așa în continuare!
    Și mulțumim pentru că scrii!

  56. Buna, imi plac articolele tale si sunt de parere ca o Printesa poate ramane Printesa atat timp cat vrea ea 🙂 ; do not change!

  57. Te citesc de ani buni si nu m – a deranjat niciodata publicitatea pe blog din contra in multe cazuri mai aflu si eu noutati! La cat de multe persoane te citesc probabil ca se gasesc cativa care sa se impiedice de reclame! Ar putea pur si simplu sa le ignore dar cum altii nu pot face ce faci tu e mai usor sa critice… Nu mai pune la suflet ca nu are sens! Nu poti multumi chiar pe toata lumea!

  58. Nu inteleg de ce te scuzi ?! Faci o treaba foarte buna cu articolele tale si daca la un moment dat o sa poti trai din asta, cu atat mai bine! Eu ma bucur ca am gasit , chiar si virtual , un om care gandeste aproximativ ca mine ( identic ar fi usor patologic ) am invatat multe de pe blog , m-am inspirat in altele… Eu am gemeni de 3 ani fata si baiat si tare ma regasesc in multe din post-uri. Cred ca asta e ceea ce conteaza. Pupici din Brasov.

  59. S-a razvratit careva ca faci publicitate? :)) Macar puteau sa aprecieze felul subtil in care o faci si cat de relevante sunt posturile respective. Am citit prea multe reclame oribile pe alte bloguri incat pot sa spun ca ceea ce faci tu este aproape ne-publicitar. Faptul ca scapi Nurofenul pe la jumatatea unui text foarte relevant si ca reusesti sa plasezi in mintea consumatorului atat experienta ta in contextul utilizarii produsului, cat si produsul, imi par extraordinare. Si esti foarte talentata la a face reclama cu bun simt, elegant, not in your face. Daca as avea un produs de vanzare, si eu te-as contacta 😉

  60. Apropo de publicitate….imi amintesc articolul ala delicios in care povesteai aventura shoppingului de scutece cu Sofia si valizele dupa tine ….la Emag cred ca era…ca ti le aduce acasa ! Foarte tare ! You keep on doin’ the good job ! Mie imi place cum scrii !

  61. Îmi plac articolele tale si subiectele abordate si, mai ales,modul de relatare. Thumb up!
    Rămâi Printesa, asa te știe lumea.

  62. Mai spunea o cititoare acum cateva zile ca tu tragi cu urechea prin casele oamenilor….Ai si la mine o camera montata? Ieri spuneam unor prieteni ca iti citesc cu placere si articolele publicitare.
    De uleiul de peste tu mi-ai deschis capul si am scapat de durerile de articulatii, muschi si oase pe care le aveam cu el. Traiasca campaniile zic 😀

  63. Eu zic ca micuta poate mosteni numele..eu cand am intrat prima data pe blog credeam ca despre ea e vorba’ Printesa Urbana’ 🙂 ar fi pacat sa renunti”

  64. Eu am renuntat sa citesc unele bloguri din motive de prea multa publicitate, deci cred ca trebuie pastrat un echilibru si e cazul blogului tau.
    Cand ma uit la televizor, vreau sa vad un film sau un serial gratuit, imi pune si publicitate. De ce nu ar fi la fel si pentru bloguri?
    Iti doresc sa ajungi sa traiesti din blog si din scris pentru ca meriti. Eu personal as fi gata sa platesc un abonament, lunar, sau anual; la cati cititori fideli ai nu cred ca ar fi foarte mare suma care sa-ti asigure un venit decent.

  65. Draga printesa, esti de un bun simt si o sinceritate exagerate rar intalnite in ziua de azi.Io te ador de cand te-am cunoscut virtual intamplator cautand retete de biscuiti pt bebe ( am o fetita de 2 ani si 2 luni si un Rares de 7 saptamani )am devenit dependenta de al tau blog si am invatat f multe lucruri bune pe care incerc sa le aplic. Ma regasesc cam in tot ce scrii legat de copii si lupt cu mentalitatile invechite si atat de inradacinate in existentele noastre prin intermediul „celor dragi”.Tine-o tot asha spre mai bine si nu stresa de ce ar putea sa creada unii si unele

  66. Printesa draga, te citesc de prin 2009, more or less de cand ne-am cunoscut prin natura muncii. Imi amintesc ca, atunci cand am descoperit blogul tau, am stat si am citit cam toate articolele de la inceputul lui si de atunci l-am urmarit constant. Evident ca nu avea cum sa nu apara o schimbare a stilului de scris si a continutului, o data cu varsta si cu schimbarile din viata ta, pana la urma orice ar fi linia de baza a scrisului s-a pastrat: viata ta, cu ce se intampla in ea in diferite momente. Chiar daca nu am inca nicio pasiune sau vis de a avea copii curand, am continuat sa te citesc si dupa ce blogul s-a indreptat foarte mult spre zona de parenting. Pot spune chiar ca prin blogul tau am cam invatat la ce sa ma astept cand oi avea copiii astia ipotetici ai mei (si poate si pentru ca stiu un pic la ce sa ma astept, imi e si cam frica deocamdata).
    Cu publicitatea, seriously, cine isi imagineaza ca cineva sta ore intregi sa scrie texte frumoase si savuroase la nesfarsit pentru lumea larga (texte care iau timp si alte resurse din viata bloggerului) DOAR de dragul de a scrie (timp in care, evident, se hraneste cu aer si rabdari prajite) traieste un pic pe alta planeta. Atata timp cat campaniile sunt in linie cu valorile pe care le promovezi la nivel personal (si din cate am vazut eu, sunt), atata timp cat semnalezi textele ca fiind publicitare, atata timp cat oricum nimeni nu e obligat sa dea click pe ele, da-i inainte. Si bravo tie ca ai ajuns la nivelul asta. Chiar bravo.

  67. Foarte frumos si profesionist spus. Desi ai cateva advertoriale ingramadite intre ele totusi oferi informatii utile.
    Privesti numarul mare de articole platite ca un stimulent sa scrii mai multe articole non-advertoriale?

    • Am doua solutii: fie refuz si mai multe campanii (si risc sa pierd clientii de publicitate), fie creez si mai mult continut ne-sponsorizat. Proportia de 1 la 4 nu e negociabila, asa ca tind spre a doua varianta.

  68. Din pacate nimic nu este gratis pe lumea asta. Este normal ca un blog/website sa contina si publicitate. Atata timp cat publicitatea este recunoscuta usor, iar blog-ul contine si informatii utile nu vad care este problema.

    Oare cei care se plang de existenta publicitatii pe blog, ar fi dispusi sa plateasca pentru accesul la un site fara publicitate, doar cu continut informativ?

  69. Ar trebui sa fim ipocriti sa pretindem sa nu mai scrii si advertoriale, pana la urma e parte din job-ul tau. Nu e ca si cum platim un subscription la blog-ul tau si Vaaaaiii acum ne bagi pe gat publicitate desi noi te platim.
    Cui nu-i place, sa nu citeasca! Dar mie una imi plac mult, si chiar aflu chestii foarte mega extra utile.
    Aaa, si imi plac mult si cele cu concurs, poate odata si-odata castig si eu 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *