Plimbări în siguranță prin oraș cu copilul în mașină

Vrei să mergi cu copilul undeva. Nu ai mașină, sau ai, dar nu e disponibilă. Nu te simți în siguranță cu autobuzul sau metroul, ori poate nu ai autobuz sau metrou aproape. Cu taxiul ți-e frică, nu găsești mașină cu scaun de copil, majoritatea nu au nici măcar centuri în spate, și mai și merg ca nebunii. Ce faci? Lași copilul acasă? Te plimbi cu scaunul tău auto? Nu mai pleci? Riști?

Știți că eu sînt extremistă cînd vine vorba despre transportul copiilor în siguranță. Insist de cînd mă știu în fața tuturor părinților care mă cunosc și care mă citesc să nu plimbe copiii în mașină decît în scaune potrivite vîrstei lor. Pentru că moartea sau schilodirea pe viață se pot întîmpla și în zece metri, și dacă doar muți mașina, și dacă ești un șofer perfect. Idioți la volan sînt mulți și e posibil să ai ghinionul să dea unul peste mașina ta fix în cei zece metri în care tu mergi încet, perfect, cu copilul neprins în scaun. Mulți părinți mă întreabă ce e de făcut totuși cînd ai de ajuns undeva cu copilul și ești în situația de mai sus. Pînă ieri le-aș fi spus că nu am soluții, alta decît fie să nu plece cu copilul, fie să cheme în ajutor un prieten cu mașină dotată cu scaun auto potrivit. Azi însă le pot oferi o soluție mai bună: să folosească Uber și să comande mașină cu scaun de copil. Vă explic mai jos. Nu pentru că am primit bani (n-am cerut, nu mi s-au dat), ci pentru că vreau să se afle despre acest serviciu, care să crească precum Făt Frumos, să nu mai văd copii alergînd liberi prin taxiuri, în așteptarea unei tragedii. Pledoaria mea pentru scaunul auto o găsiți aici.

Mai întîi, ce e Uber? E un sistem de ridesharing lansat în SUA, coordonat printr-o aplicație de mobil. Descarci aplicația gratuit, îți faci cont gratuit, chemi mașina, vezi de la început costul estimat al călătoriei, plătești prin aplicație, nu ai nevoie de bani la tine, nu trebuie să lași bacșiș. Ce-mi place mie mult la Uber e că șoferii sînt oameni ca tine și ca mine, că poți împărți cursa și cu alți călători (dar nu e obligatoriu), poți trimite prin aplicație un link cu traseul către prieteni, ca ei să știe exact unde ești și când ajungi la destinație. De multe ori cursa e mai ieftină decît una normală, cu taxiul.

Și, desigur, partea mea preferată e asta: prin serviciul uberFAMILY, pentru 7 lei extra, poți chema o mașină cu scaun auto pentru copil (apeși în aplicație butonul Scaun pentru copil).

screenshotFAM

Scaunele aparțin șoferilor, îndeplinesc cerințele europene de siguranță, și sînt testate de reprezentanți Uber, nu sînt vechi sau lovite. Trebuie să aveți însă grijă să fie potrivite grupei de vîrstă în care se încadrează copilul vostru. Încă o chestie bună: pentru a asigura un nivel crescut de siguranță, acest serviciu este oferit doar de șoferii parteneri cu cele mai bune evaluări oferite de pasageri. Toți șoferii știu să instaleze corect scaunele puse la dispoziție pasagerilor, însă este responsabilitatea pasagerului adult care călătorește cu copilul să așeze copilul în scaun, să îi pună centura de siguranță a scaunului și să se asigure că scaunul este instalat corect.

uberFAMILY pune la dispoziția pasagerilor un scaun pentru un copil care are între 9 kg și 18 kg. Pentru nou născuți, puteți folosi scoica voastră, vă ajută șoferul să o montați. Serviciul uberFamily este prezent în NYC, Philadelphia, Washingtom DC și Varșovia. Și la noi, din 20 august, yey!

Sper să vă fie de folos informația. Aplicația o găsiți în Appstore și Google Play, e disponibilă pentru Android și iOS, gratuit. Pentru cei care nu au cont Uber și doresc să folosească serviciul în acest weekend, cu codul promoțional uberdefamilie puteți beneficia de două curse gratuite în limita a 20 lei fiecare. Promoția este valabilă în intervalul 20-23 august, doar pentru utilizatori noi Uber și nu se aplică și pentru uberX.

Plimbări plăcute și în siguranță vă doresc!

Pentru că am fost rider zero al acestui serviciu, am făcut cîteva poze. La noi în mașină, Ivan încă stă cu spatele la sensul de mers, ceea ce vă recomand și vouă (să amînați întoarcerea scaunului cît mai mult cu putință, copilul e mult mai în siguranță cu spatele la sensul de mers). Mașina cu care am făcut poze avea un scaun care nu mergea pus cu spatele la sensul de mers. Nu am plecat de pe loc, am făcut doar poze pentru a ilustra materialul. Puteți întreba șoferul care vine să vă ia ce tip de scaun are, să fiți siguri că e potrivit.

uber-2015-08-19-018-web1000

uber-2015-08-19-024-web1000

uber-2015-08-19-027-web1000

uber-2015-08-19-029-web1000

uber-2015-08-19-034-web1000

uber-2015-08-19-036-web1000

uber-2015-08-19-037-web1000

Pin It

44 Comments

  • Iuliana spune:

    Ce dolofanelor frumos!
    Să fie sănătos alături de surioară pumoasă și bineînțeles de cei dragi.
    Până la ce vârstă(greutate) îl mai ții în scaun invers? Până la 13 kg cumva?

  • Iuliana spune:

    Ce dolofanel frumos!
    Să fie sănătos alături de surioară pumoasă și bineînțeles de cei dragi.
    Până la ce vârstă(greutate) îl mai ții în scaun invers? Până la 13 kg cumva?

    • Printesa Urbana spune:

      Cit de mult o sa se poata!

      • Mariana spune:

        De cand nu a mai încăput în scoică am luat un scaun de mașină marca Besafe in care copilul poate sta cu spatele direcție de mers pana la 4 ani sau 25 kg. Nu fac reclamă in mod obișnuit dar am fost atat de mulțumită de marca asta!

        • Lacramioara spune:

          Si eu am luat la fel, acelasi scaun care se monteaza in centura cu spatele la sensul de mers pana la 25 kg. Este cea mai sigura varianta si daca va intrebati de ce? gasiti pe youtube filmulete cu teste de impact cu un copil in scaunul montat cu fata la sensul de mers versus cel montat cu spatele.

  • Andreea Ilie spune:

    Ai scris ca UberFamily pune la dispoziția pasagerilor scaune auto pentru 9-18 kg. Din asta se înțelege că au NUMAI această categorie de scaune. Ori apoi scrii ca nu era potrivit pentru vârsta lui Ivan…. deci cum e pana la urma?

    • Printesa Urbana spune:

      Andreea, scaunul din imagine e din categoria 9-18 kg, dar dupa cum am spus, eu consider ca Ivan sta in siguranta cu spatele. Pe Sofia as fi pus-o fara probleme in scaunul cu pricina. Sint alte modele de scaune 9-18 care permit montarea cu spatele la sensul de mers, cu unul dintre acelea as fi mers. Pe de alta parte, sint multi copii de 10 kg care merg deja cu fata.

      • Andreea Ilie spune:

        Deci scaunul este potrivit, adică în categoria corectă de kilograme, însa tu preferi sa îl porți încă cu spatele. Se înțelegea altceva și am zis sa ma lămuresc. Al meu stă demult cu fata, deși are 11 luni, pentru ca nu a mai încăput în scoică și scaunul nostru nu merge decât cu fata…

        • Printesa Urbana spune:

          Noi am cautat special scaun care sa mearga montat cu spatele. Ivan e mare, are 82 de cm si vreo 11-12 kg la 13 luni si incape inca foarte bine in scaunul pus cu spatele (un bebe confort iseo neo).

        • Cristina spune:

          Te rog interesează-te de rear facing prelungit, până la 3 ani copiii au gâtul foarte fragil și de aceea impactul într-un scaun front facing poate avea urmări grave.

      • deea spune:

        Nu sunt experta in scaune auto, dar cel din fotografii mi se pare pentru grupa 9-36 kg. Noi folosim un astfel de scaun pentru drumuri lungi, copil de 6 ani jumatate(mai inalta insa decat media varstei) si 20 kg. Il folosim cu centurile masinii. In oras folosim inaltatorul. Am folosit, pe rand, scoica pana pe la 10 luni ( nu avea nici 8 kg atunci dar fiind inalta nu statea deloc comod, desi e recomandata pana in 13 kg), apoi scaun pentru grupa 0-18 kg, ce se poate monta si cu fata si cu spatele- folosit intens, in pozitii diferite ( la inclinare ma refer), atat cu fata cat si cu spatele.
        Treaba cu kg mi se pare o chestie ce tine strict de securitate- adica copilul clar nu mai e in siguranta dupa ce a depasit acea greutate. Totusi, pentru un copil de 9 kg si 9 luni( stiu ca se poate si asa) scaunul din imagine nu mi se pare in regula. Cred ca mult mai profitabil pentru ei ar fi un scaun grupa 0-18 kg, ce merge atat cu fata cat si cu spatele, iar pentru copilasi mai mari un inaltator.

  • Me spune:

    Oare există opţiunea cu 2 scaune pentru copii?

    • Printesa Urbana spune:

      Nu cred ca sint soferi care umbla cu 2 scaune de copil in portbagaj, din pacate. Si daca or fi, sigur sint putini…

    • gorun spune:

      oare ai plati…sa zicem 30 lei pentru optiunea asta? 🙂

      o bataie de joc la adresa soferului Uber care este chema si la 20 min pentru curse de 16 lei 🙂

      lumea vrea si ieftin si cu Mercedes S class, eventual si cu paza si doica…:))

      trebuie sa fii complete tampit ca sofer Uber, sa cumperi un scaun care costa cel putin 300 lei pentru 7 lei in plus la cursa…

  • Miruna spune:

    Ce sosetute roz are dolofanul… 🙂

  • Diana spune:

    pot sa iti fur palaria, pot, pot???

    e minunata!

  • Claudia spune:

    Eu am o întrebare de om mare căruia i-a fost rău de mașină toată copilăria. Nu le este mai rău copiilor dacă merg cu spatele la sensul de drum? Eu îmi aduc aminte (cu ciudă) că mi-era foarte foarte rău pe orice drum dacă nu mă uitam la sensul de mers. Și dacă mă uitam pe geam îmi venea stomacul înapoi.

  • Oana spune:

    Si copii mai mari de 18 kg? Eu nici cu masina proprie nu am curaj sa il transport doar cu centura fara sa stea in scaun.

    • Printesa Urbana spune:

      Cred ca poti lua un inaltator cu tine, nu e greu de carat.

    • deea spune:

      Cum am scris si in comentariul anterior, scaunul mi se pare cel pana in 3

      • deea spune:

        Scuze pt mesajul pe jumatate. Scaunul cel rosu eu il vad ca pe unul pana in 36 kg, sa ma corecteze cineva. Asa cum arata in poza, fara centurile proprii si fara pernele reductoare chiar nu este pentru copii sub 3 ani.

  • Adela spune:

    Multumim pentru informatie!

  • Adina Clara spune:

    Daca ai doi copii poti incerca sa cumperi pentru copilul mai mare (peste 15kg / 3-4 ani) urmatorul scaun de copil care se transforma in rucsac:
    http://www.boostapak.com/home.html
    Pozitiv este ca poate fi folosit si ca inaltator in tren, la restaurant etc. si rucsacul este surprinzator de incapator.
    Partea negativa este ca nu stiu daca poate fi comandat din Romania, noi l-am cumparat prin Amazon in Germania.
    Nu vreau sa fac reclama firmei acesteia in mod special, poate exista si alte firme care fac ceva similar, dar ideea mi se pare buna.
    Cu taxiurile – noi comandam din timp si cerem explicit un taxi cu centuri in spate (nu mai avem curajul sa precizam si nefumator :-)); taximetristii se uita la noi ca la aliens cand ne vad cu scaunul portabil, dar niciunul nu a comentat nimic.

    • ROX spune:

      Se gaseste si pe aici boostapak pe multe site-uri care vand produse pentru copii. Si noi folosim unul pentru pitica si l-am luat peste tot cu noi prin Europa. Ajuta mai ales daca vrei sa inchiriezi masina si sa nu mai platesti si scaunul de masina pentru copil. E chiar foarte util.

  • Diana spune:

    Pediatra ne-a spus ca raul de masina incepe sa se manifeste inspre 3 ani. Eu am una bucata de 2a10l cu rau de masina de fix 2 luni. Cea mica (1 an) inca merge cu spatele cu veselie.

    • Mihaela spune:

      Ciudat… Fetitei mele i-a fost rau si vomita intr-o veselie pana spre trei ani.. Acum are 3 ani jumate, si de cateva luni bune nu am mai avut incidente..

    • Roxana spune:

      Hmm…la baietelul meu, raul de masina s-a manifestat inainte de a implini 1 an.

  • Helena spune:

    Profitați cat puteți de acest serviciu. The future is sharing. Uber, Airbnb si Blablacar sunt cele mai interesante si utile concepte din ultimii ani. Mie personal mi- au schimbat viata. Din păcate in majoritatea țarilor europene datorită revoltei taximetriștilor, UBER a fost interzis. A rămas dor UBER black ( limuzinele) care, chiar daca au un preț mai ridicat tot sunt mai convenabile decât taxiurile. Cu siguranta, cand va exploda acest serviciu, va apărea aceeași problema si in Romania. Astfel încât Go for UBER cat mai aveți timp! 🙂

  • larisa spune:

    Aveti grija in ce masina va urcati, in special când sunteti insotite de copii. Urmariti scandalurile in care a fost implicat Uber de la probleme cu evaziunea fiscala la (cel mai important) soferi fara permis/permis fals sau atacuri sexuale. Nu cred ca lucrurile sunt asa de simple, desi ideea este una buna, practica poate da rateuri grave. Trebuie sa cunoasteti toate datele problemei apoi sa decideti in consecinta.

    • Nicoleta spune:

      Stiu o firma de taxi la care o parte buna din soferi au cazier, unii mai conduc dupa ce au baut ceva, etc….
      Si mai stiu si prieteni pe care nu i-as lasa sa conduca atunci cand am copilul in spate 🙂

  • Rox spune:

    Asta e unul din acele aspecte in care eu una nu cred ca esti extremista. N-am copii, dar ma ingrozesc cand ii vad in masinile altora zburdand printre scaune. Poate n-ar strica niste campanii de informare mai agresive pe tema asta.

    Partea trista e ca am incercat sa spun o data cuiva despe asta si mi-a zis ca ce, nici noi n-am avut cand eram mici si n-am murit. Asa e, noi n-am murit, altii da. Plus ca erau infinit mai putine masini acum 20-25-30 de ani cand eram noi mici. Nu inteleg incapatanarea altora de a accepta progresele tehnologice cand e vorba de siguranta lor si a copiilor. Bine ca la gadgeturi semi-inutile sunt primii.

    In alta ordine de idei, arati super bine <3 Si palaria e foarte faina si arata tare bine cu rochia aia.
    Iar Ivan e adorabil 🙂

  • ioana spune:

    Mi se pare mie sau centura nu e pusa bine? ca in instructiuni, adica. Si eu am tot bebe confort Iseo Neo si pentru urmatorul voi alege tot bebe confort/maxi cosi.
    Cat a incaput in scoica, asa l-am plimbat prin taxiuri (tot o bebe confort dar cam mica, la urmatorul o schimb).

    Am fost in China o luna de zile si la fiecare plimbare oricat de mica cu taxiul am murit in fiecare clipa cate un pic: nu au nici centuri ptr adulti, daramite scaune ptr copii si asta e valabil si la masinile proprietate personala: mai luxoase decat orice gasesti pe la noi dar nu isi bat capul cu scaune de masina. L-am tinut pe omuletul de aproape 2 ani in brate, pe bancheta din spate si m-am rugat la toti sfintii.

  • Clau spune:

    Mi se pare tare util serviciul, am cautat de altfel acum cateva luni fara succes.
    Cert, nu este asa sigur ca in masina proprie, insa este un plus.
    Ma altur si eu celor care pledeaza pentru scaunul cu spatele la drum pana peste 3 ani. Noi la aproape 2 ani inca o tinem cu spatele in una din masini. Am ales Cybex Sirona si suntem tare multumiti. Avantajul este ca in momentul in care va trece cu fata la drum va avea perna in fata si nu o simpla centura. In cealalta masina in care merge destul de rar avem unul tot cu perna de la Cybex de care suntem multumiti.
    Din pacate scaunele ce merg cu spatele la drum pana la 4 ani sunt foarte scumpe sau foarte mari si nu merg in masinile mici de oras.

    E un dragalas Ivan :). O intrebare anexa, ce papucei are Ivan, pediped? Ce marci recomanzi?

  • Gabriela spune:

    Ca niciodata am simtit nevoia sa comentez, pentru sunt pro scaun de masina pt copil. De curand am fost implicata intr-un accident de masina pe autostrada. In urma impactului, masina in care ma aflam s-a rasturnat, iar masina „vinovata” a zburat in camp si a picat cu rotile in sus. In masina respectiva se afla un copil de 2 ani. Nu a patit nimic, slava Domnului, dar pe patul de spital, mamica ii spunea sotului ei, ca se bucura ca fetita fusese in scaunelul de masina, nu ca de obicei… Eu zic ca e un exemplu bun pentru folosirea scaunelului. Ca si folosirea centurii, pe care eu nu o aveam, si tare mai regret acum!

  • Din State spune:

    Da, in SUA exista Uber, s-a extins si in Europa. Soferii sunt oameni obisnuiti, femei si barbati, care for sa faca un ban in plus. Oricine poate sa fie sofer Uber, isi folosesc masina proprie si scaunele de bebe din dotarea familiei sau prietenilor. Nimic rau in asta. Dar…nu au camere video instalate in masini. Desi exsista pe app-ul lor posibilitatea de a vedea ruta pe care poti sa o folosesti ca sa ajungi la destinatie, daca isi inchid celularul, asta nu se mai poate. Soferii de taxi ale celorlalte firme, cunosc orasul in care lucreaza ca p pe buzunarul lor, pentru ca sa devina taximetristi, merg la scoala, saptamani la randul, iar la final dau 2 examene, unul scris, eliminatoriu, celalalt practic, de condus prin oras. Daca trec de examen, primesc licenta de taximetrist, apoi trebuie sa isi gaseasca masina pe care sa lucreze, pe care o inchiriaza pt. 450 dolari pe saptamana. Masina are toate insemnele de taxi, un nr. propriu de identificare, camera video si scut antiglont, pentru protectia soferului. Masinile Uber nu au, nu pot fi identificate ca fiind masini de transport taxi, nu au camere video (pt. protectia pasagerilor) iar soferii se bazeaza doar pe GPS- ul de pe telefon ca sa-si duca clientii dintr-o parte in alta. La toate celelelte firme, inainte sa li se dea licenta de taximetrist, soferilor li se cere cazierul si control fizic, complet, semnat de doctor. Pt. A obtine acea hartie de la doctor, trebuie sa mergi doar la anumite clinici, nu mergi la orice doctor vrei. My point? Uber a avut success doar din cauza ca au un app bine pus la punct si foarte convenient pt. clienti. Dar nu ofera siguranta calatorului. Vorbesc din proprue experienta. Am folosit serviciile Uber de cateva ori in cei 6 ani de cand locuiesc in Chicago. Toate experience jalnice. Soferii prosti, in sensul ca conduct execrabil, tot timpul grabiti sa scape de client ca sa ia un altul, sa faca bani, soferi care nu cunosc orasul (CA de, nu asta-i de fapt meserie mea) si ca urmare, o calatorie ce trebuia sa dureze 25 de minute a durat dublu si a costat la fel.Plus, la sfarsitul ultimei curse -ca am jurat sa nu mai pun veci piciorul intr-una din masinile Uber) abia am scapat neviolata, datorita unui domn care a intervenit, de pe strada. Soferului a parcat pe o straduta laterala si cand am incercat sa deschide portiera sa ies, m-a atacat.nu ma dusese la destinatie. Eu cred ca mai bine chemi un taxi care are insemnele firmei, numele acesteia si un nr. De identificare, camera video si soferi care stiu ce fac, decat necunoscuti al caror cazierul nu-l cunoaste nimeni si care iti pun siguranta ta si a copiilor in primejfie. Numai saptamana trecuta au fost descoperiti 25 soferi Uber cu cazier- pedofili, criminal eliberati din inchisoare si violatori. Bineinteles CA Uber a declarat ca au folosit nume fals, de aceea nu a stiut cine sunt si i-a lasat sa se foloseasca de aplicatia lor. Pretty lame excuse, don’t you think? Da, scaunul de bebe e important, dar e mai importanta siguranta ta, sa mergi cu un taxi care nu iti pune viata in pericol. (Scuze ca ma repet).

    • Printesa Urbana spune:

      Aici nu exista camere video in nici un fel de taxi. La noi au fost probleme cu soferi cu cazier la multe companii de taxi, din pacate nu e nici o garantie ca vei fi in siguranta in masinile altora in afara de a ta si de ale prietenilor.

  • Helena spune:

    Eu am folosit Uber foarte mult in Europa, mai ales in vacante când, in postura de turist esti mereu sceptic in privința taximetriștilor. Portugalia, Olanda, Italia, unde locuiesc, peste tot am avut numai experiențe pozitive. Cu uber știi deja dinainte cat te va costa cursa, care este ruta, urmărești in timp real poziția in care te afli, dar mai ales ai posibilitatea de a alege șoferul in funcție de feedback-urile sale. Aici nu se poate trișa. De aceea va recomand sa lăsați de fiecare data un feedback șoferului. In felul acesta veți contribui la un serviciu cat mai bun.

  • gorun spune:

    voi va dati seama ca soferul Uber din Romania merge cu masina lui cu pretul unui taxi Logan pe gaz?
    nu imi dau seama cum se poate asta cand in Londra este de 3 ori pretul de aici dar benzina e la acelasi pret.deci daca intretinerea masinii in Romania = Londra…undeva e o eroare 🙂

    e jalnic in ce stadiu am ajuns. pai cum isi plateste soferul ala bezina sau motorina. nu mai zic de piese si alte chestii.
    astia ori nu platesc niciun impozit, ori sunt dusi cu capul. 🙂

    • Roxana spune:

      Soferii Uber nu platesc impozit pe veniturile realizate. Asta explica tarifele mici, dar si de ce ce s-au suparat pe ei taximetristii din alte tari europene si au facut presiuni pt ca serviciul sa fie interzis.

      • Gorun spune:

        conform legii, trebuie sa plateasca 21.5% din venit. ce e trist, este ca majoriatatea lor habar nu au despre asta pentru ca Uber nu le spune. Daca le-ar spune atunci cand se inscriu, multi s-ar gandi de 2 ori inainte sa inceapa activitatea.

        20% Uber + 21.5% impozit + carburant (aprox 25%-30%) + alte cheltuieli (abonament telefon… aplicatia consuma cel putin 2,5 GB traffic pe luna, spalatorie 3-4 ori pe luna cel putin) + uzura masinii.

        hai sa nu privim numai din perspectiva clientului care doreste masini de foarte bune(nu ca cele de taxi) dar care vrea sa plasteasca 1.39 lei/km, tot atat cat la taxi. 🙂
        asta e fata nevazuta a Uber.

        vad ca soferii si-au facut si o pagina : http://uber-romania-cauta-sclavi.blogspot.ro . de acolo am luat detaliile de ai sus.

  • Roxana spune:

    Foarte faina ideea cu scaunul de copil. Chiar intrebasem pe un taximetrist daca legea imi permite sa merg cu taxiul cu copilul fara scaun special si a ridicat din umeri. Cred ca legea ar trebui schimbata si sa oblige pe taximetristii care transporta clienti cu copii mici sa aiba in dotarea masinii un scaun de bebelusi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *