În pădure la Comana

Pentru că ne adaptăm greu la rutina de-acasă după aproape o lună de vacanță la munte și la mare, ne facem de lucru în afara orașului în weekenduri. Am căpătat dexteritate în a face bagajele tuturor în mai puțin de 15 minute, copiii se simt grozav oriunde am merge câtă vreme suntem împreună, de mâncat mănâncă orice și ei și noi, Sofia doarme bine oriunde, Ivan doarme prost peste tot, nimic nu ne consemnează la domiciliu.
20160806_185438

Într-un weekend am mers la Comana, unde am și rămas peste noapte, iar în următorul am închiriat o casă în copac la Edenland Park. Cum a fost în fiecare dintre aceste locuri vă povestesc pe rând. Azi e despre Comana, hotelul, restaurantele, complexul de distracție cu tot ce include el.

20160806_120231

20160806_120352

Partea foarte bună e că e suficient de aproape de București cât să fie o destinație bună de weekend sau chiar și pentru o zi, am făcut în jur de 50 de minute de acasă până în parcarea hotelului. Totuși, e suficient de departe cât să ai parte de aer curat, pădure, deltă și atmosferă de vacanță.

20160806_120908

20160806_123548

20160807_144520

O altă parte bună e că sunt o grămadă de lucruri de făcut, noi  n-am stat o clipă în cele două zile pline pe care le-am petrecut acolo, copiii ar mai fi stat o săptămână, dacă ne-ar fi ținut banii.

Ceea ce mă aduce la o parte nu chiar la fel de bună: prețurile. Care nu-s mici. Camera cu două paturi duble la Casa Comana a fost 315 lei pe noapte. Mâncarea e și ea scumpă (dar foarte bună și multă, despre asta mai jos), o ciorbă e 15-17 lei, un fel principal în jur de 45 de lei, dacă mai pui și bere pentru adulți, sare de 230 de lei nota pentru doi adulți și doi copii la un prânz. Seara mai dai 150 de lei pe cină. Micul dejun este inclus în prețul cazării.

Aveți mai jos parte din meniu. Mâncarea ni s-a părut foarte foarte bună!

20160806_133347

20160806_133355

La cățărat și alte amuzamente, alți bani. Închiriatul echipamentului pentru cățărat pe traseele din copaci costă 50 de lei pentru 3 ore, cu 3 traversări cu tiroliana peste lac incluse, indiferent că vorbim despre copii sau adulți. Escalada e 20 de lei jumătatea de oră. Bicicletele costă 50 de lei pe zi, au și scaune pentru copii. O cursă cu trenulețul e 10 lei (cam 20 de minute).

20160806_120911

20160806_123331

20160806_123408

Noi ne-am adus bicicletele de acasă, de fapt, de asta am mers la Comana, să ne dăm cu bicicletele prin pădure.

Ce se poate face la Comana cu copiii:
– există loc de joacă pentru copii mai mititei, în fața restaurantului românesc (mai e și unul grecesc)
– trasee în copaci (merg de la 4 ani, sunt trei trasee pentru copiii mai mici, cei mai mari pot face încă două dintre cele pentru adulți)
– escaladă la perete (doar pentru copii mai mari de 5-6 ani)
– tiroliana peste lac
– plimbare cu barca pe lac (sunt nuferi înfloriți acum)
– plimbare prin pădure, cu bicicletele sau pe jos, până la podul din deltă, care e spectaculos, deși nu foarte mare
– observat și fotografiat păsări (la capătul podului din păpuriș este un observator din lemn)
– picnic pe marginea lacului
– vizitat Târgul Meșteșugarilor și Moara de hârtie, unde ocazional au loc și ateliere de țesut covoare, bătut fierul, fabricat păpuși din papură, creat hârtie manual, olărit
– stat la o socată și o felie de pepene la Grădină, pe marginea lacului. Tot aici puteți  culege legume proaspete și ierburi aromatice din grădină într-un coș de răchită care costă 10 lei, indiferent cât de plin plecați cu el. 🙂

20160806_151539

20160807_122304

20160807_122932

20160807_124906

Destul activități pentru câteva zile!

Ne-au plăcut mult curățenia de peste tot (deși la prânz și seara a fost destul de aglomerat) și felul civilizat în care am fost tratați peste tot. Personalul mi s-a părut super child-friendly, s-au mișcat rapid și elegant de fiecare dată când a interacționat cu ei. Camera, deși mică, a fost liniștită și suficientă pentru noi patru, curată și frumoasă. Deși am prins o nuntă în complex noaptea, nu s-a auzit muzica până la noi (spațiul pentru evenimente e relativ departe de hotel).

Am apreciat foarte mult mâncarea și viteza cu care am primit comanda de fiecare dată, deși era foarte aglomerat. Am mâncat la ambele restaurante din complex, unul tradițional românesc și altul grecesc, mâncarea a fost gro-za-vă! Ciorba de cocoș de la românesc și ficățeii cu usturoi ne-au plăcut mult, iar la grecesc vă recomand saganaki de creveți, n-am mâncat un saganaki așa bun niciunde în Grecia (amestec de creveți, ardei, ceapă, roșii, feta și suc de roșii, foarte puțin picant), merge de minune cu pita grecească, ai mei au devorat tot de ambele dăți când am comandat. Nu vă recomand vinul alb de la grecesc, foarte dulce, n-a intrat.

20160807_145012

20160807_145045

Micul dejun e decent, deși aveau foarte multe mezeluri, de care noi nu ne atingem, am avut ce alege din felurile multe de brânză bună, legume, cereale (nu integrale), iaurt, omletă cu ingrediente la alegere, care e făcută sub ochii tăi. Am mâncat bine, ne-a plăcut!

20160807_085149

Ca să fac o notă completă pentru weekendul nostru la Comana, ar fi așa:
– benzină (100 Km, 7 litri la sută, 4,71 lei litrul): 33 de lei
– cazare o noapte/4 pers, mic dejun și plimbare cu barca pe lac incluse: 315 lei
– mâncare (2 prânzuri, 2 cine): 700 de lei
– cățărat 1 adult și un copil, o sesiune pe zi: 200 de lei (50 lei/sesiune/pers)
– bilete Târgul Meșteșugarilor: 40 de lei
– altele (trenuleț, socată, apă minerală în cameră, escaladă): 100 de lei
Total: 1388 de lei de familie, cu bicicletele noastre

În holul hotelului e un papagal simpatic numit Fane, care vorbește și fluieră, e super simpatic, va fi atracția locului pentru cei mici. Aș vrea să menționez și amabilitatea celor de la recepție, pe care i-am întrebat dacă putem face checkout ceva mai târziu, să pot culca în cameră copiii la prânz și ne-au lăsat, în felul ăsta am putut sta până seara la Comana!

20160806_151533

20160806_151539

20160806_151548

20160807_112434

20160807_145414

Bicicletele le-am parcat în rastel, în curtea hotelului, le-am găsit la locul lor (spun asta din perspectiva omului căruia i s-a furat bicicleta și e super stresat să nu se întâmple din nou). Mașina am parcat-o și pe ea în parcarea interioară, am stat fără grijă.

Concluzia noastră e că ne-a plăcut mult, deși n-a fost ieftin. Am avut ce face două zile pline, cazarea a fost în regulă, mâncarea foarte bună, serviciile minunate, distracții o grămadă. Cu siguranță am mai merge!

Printesa Urbana

Scriu de cînd mă știu. Scriu și cît mă joc cu copiii, și sub duș, și în somn scriu. Scriu despre mine pentru mine. Și sper că ce scriu pentru mine să fie de folos și altora. Unii s-au născut să cînte, alții să facă poezii sau să frămînte pîine. Eu m-am născut să scriu declarații de dragoste copiilor mei și vieții noastre pline.

Articole: 4182

18 comentarii

1. Ma bucur cand citesc un review super pozitiv; Chiar o sa incercam si noi iesirea asta. La ce hotel ati stat, nu imi dau seama din articol.

Legat de banii cheltuiti, sunt multicei, sa zicem, insa poti sa ii cheltuiesti si in Bucuresti intr-o singura zi si sa nu intelegi mare lucru. Ma bucur pentru voi!

2. Desi nu sunt putini bani pentru doua zile si o noapte, suna foarte, foarte bine. Arata totul foarte frumos, verde, ingrijit. Ma bucur ca ai scris acest review, copilul cel mare a fost la Comana cu scoala, insa in excursie de o zi si, de atunci, isi doreste sa repete. Poate weekendul viitor, sau in toamna, cand soarele e bland si nostalgia mare :-).
    Daca intrebarea e permisa, cum ati carat bicicletele? Eu as vrea sa cumpar un support din asta de se monteaza pe masina, dar cu ala de capota m-as descurca greu (tatal nu vine de fiecare data cu noi), iar ala de portbagaj imi blocheaza accesul la bagaje.
    Multumesc pentru review, pentru mine chiar e util :-)!

• Noi avem suporturi deasupra, intr-adevar, doar omul le poate pune si scoate de-acolo. Despre cele de portbagaj nu stiu nimic, poate ne lamureste Robo. 🙂

• buna.
      noi avem bare transversale pe care am montat suporti pentru biciclete, deci daca ti-e greu sa montezi bicicletele pe ele (este intr-adevar nevoie sa fii cat de cat inalt) nu stiu ce solutie sa-ti recomand.
      din cate stiu eu exista 2 tipuri de suporturi care se pun in spate:
      – un tip care se ancoreaza in jurul portbagajului dar despre care am inteles de pe forumuri ca nu e grozav pentru ca iti poate strica vopseaua pe drumuri proaste sau daca bicicletele sunt in contact cu masina (de ex la frana etc)
      edit
      uite vad ca asta are review-uri bune, dar sincer eu nu mi-as lua acest tip de suport

– un tip care se monteaza pe carligul masinii, dar la asta trebuie sa ai evident carlig

• Mai este o soluție aplicată de mine pentru acces ușor la portbagajul prins pe bare, merge evident și pt biciclete : un scaun pliabil rigid pe care îl țin în mașină. Da, e destul de ridicol dar e practic, ocupa extrem de putin loc în portbagaj și ai brusc 40 cm în plus.

• nu e cam riscant sa te urci cu bicicleta in brate pe un scaun?
      adica sa pui sau sa iei un ceva in portbagajul suspendat e mai usor pentru ca acel ceva nu are 15 – 17Kg ca o bicicleta si mai e si compact, pe cand bicicleta nu e.
      nu stiu, habar nu am cat de puternica e o femeie in brate, dar eu personal nu stiu daca m-as urca cu bicicleta in brate pe un scaun :))
      e destul de tricky sa pui bicicleta pe suportul asta de deasupra, cel putin primele dati pana te obisnuiesti: bicicleta are tendinta sa se balanseze si daca se balanseaza prea tare nu mai ai cum sa o mai redresezi, e nevoie de foarte multa forta, si te poti trezi cu ea in cap sau cazuta peste masina.
      daca mai adaugam la asta si instabilitatea inerenta unui scaun care nici macar nu e rigid…
      na, voi stiti mai bine.

• După cum am precizat scaunul este foarte rigid, când îl deschizi arata ca o cutie întoarsă cu gura în jos și cu baza un pic mai mare, nu este o chestie instabilă cu 3 picioare. Rezistă de 3 ani cu brio, mie îmi este imposibil sa pun un bagaj în portbagajul suspendat în una dintre mașini fără el așa că pentru mine a fost o descoperire de foarte mare ajutor.
      Evident că trebuie să stai sa judeci un pic înainte să folosești cine știe ce scăunel instabil pentru așa ceva, dar soluții există, e destul de frustrant să depinzi de ajutorul altora, probabil ca bărbat e mai greu de înțeles fenomenul:)
      Forța în brațe creste proporțional cu numărul de copii, la al doilea deja poți participa la concurs de ridicat haltere de la atâta cărat 🙂

• E foarte adevarat ce zici, forta creste cu fiecare copil in plus. Eu insa n-am ajuns, dupa doi copii, la suficienta putere cat sa ridic deasupra capului, urcata pe un scaun (fie el si super stabil) o bicicleta, sa o pun pe masina. Probabil tre sa mai fac 2-3 copii. 🙂

• buna Liana, eu am unul de la Thule care il montez pe masina, eu singura, e foarte usor de manevrat.

3. Si inca ceva dragut pe care nu l-ai mentionat in articol: pe partea cealalta de lac, vis-a-vis de restaurant este Gradina. Acolo poti culege legume proaspete intr-un cos de rachita sau diferite ierburi aromatice. Cosul, indiferent cat este de plin, costa 10 lei. Spre surprinderea mea, se poate plati si cu cardul. Noi am stat acolo pe niste sezlonguri, am savurat o bere si o cafea la apus de soare si ne-am umplut cosul cu bunataturi culese de noi.

• Daa, acolo am baut socata si am mancat pepene, uite ca am uitat sa scriu despre cos, adaug, multumesc!

4. Multicel, ca pret, dar la activitati si felurile de mancare, ambianta, totul suna foarte bine. Cataratul si datul cu tiroliana costa la fel ca si in parcul de aventura din brasov, tot pentru 3 ore sau datul cu tiroliana din canionul 7 scari, un lung sir de tiroliene de fapt, insa in ambele locuri e grozav!
    Exista posibilitatea de dormit la cort?

5. Arata exceptional si dupa cum spui pare super distractie. Mancarea mi se pare cam scumpa. Vorbim de Comana nu de un local ultracentral in Bucuresti.

6. Cand un salariu mediu in orasul meu ( care este totusi Bv) este de 2000 lei/ luna, sa auzi un scor de 1400 lei pe un weekend este wow… Noroc ca aici avem padure si locuri magice si fara sa trebuiasca sa ne luam cazare 😀