Weekend în și printre copaci la Edenland Park (Balotești)

Doamne, de când îmi doream să dorm și eu o noapte într-o căsuță în copac! Să respir miros de lemn, să aud păsările nopții, să mă legene copacul la fiecare adiere mai vârtoasă de vânt, să-mi bată crengile la geam, să mă opintesc pe scări, să mă trezesc și să nu fie nimeni în afară de familia mea pe o rază considerabilă. Ei, uite c-am făcut-o și pe asta. N-a trebuit să aștept decât 36 de ani. Cum a fost? Citiți și vedeți poze mai jos.

După ce v-am povestit despre weekendul nostru la Comana (articolul e aici), m-am gândit să vă povestesc și cum a fost la Edenland Park, în Balotești, dacă tot sunt concepte asemănătoare: trasee prin copaci, cazare în pădure, activități outdoor etc.

20160814_113151

20160814_113253

La Edenland ne-au atras din prima căsuțele din copaci, care se pot închiria peste noapte. Arată super fain, mici, cochete, de lemn, complet utilate, cu scări abrupte şi geamuri mici, mobilă mică, miros de lemn înăuntru, tot ce-i trebuie unei căsuțe din lemn confortabile.
20160814_115642

edenland printesaurbana 23

edenland printesaurbana 25
20160814_120940

Prețul căsuțelor nu e mic. Noi am dat pe cea pentru patru persoane 390 de lei pentru o noapte. Muuult, ştiu! Dar a fost o experiență deosebită. Să dormi în mijlocul pădurii, să te trezeşti la 8 dimineața în ciripit de păsărele, să miroşi pădurea deasă, să te bucuri de linişte şi verde de cum te dai jos din pat… a meritat! Cazarea se plăteşte integral în avans, cu posibilitatea de a recupera parte din sumă în funcție de momentul la care anulezi rezervarea, cu cât mai aproape de data șederii, cu atât mai puțini bani recuperezi.

Așaaa, mai toate facilitățile sunt disponibile după ora 10 dimineața, aşa ca dacă dormiți peste noapte la căsuțe și sunteți matinali, e bine să aveți cu voi cele necesare pentru micul dejun. Căsuțele au frigider, cană electricā de încălzit apa, plicuri de nes. Noi am avut de acasă ouă fierte, salată, brânză, măsline, am luat micul dejun pe terasă în copac, a fost plăcut!

Un lucru care mi-a displăcut din start şi care mi-a dat o stare de nesiguranță şi nervozitate tot weekendul petrecut la Edenland a fost lipsa căştilor de protecție pentru cei care fac trasee în copaci. Primeşti ham şi asigurare pe carabină. Cască nu. Nici măcar copiii. În cele 28 de ore petrecute aici am văzut pe trasee, inclusiv pe cel negru, sute de persoane. Nici măcar una nu purta cască. Iar asta mi se pare inacceptabil. Este extrem de periculos, mai ales că şansele de a te lovi la cap când te cațeri sunt foarte mari! Mai zic că erau copii de 3-4 ani pe trasee? Toți fără căşti? Înțeleg că părinții români sunt inconştienți, dar ce se întâmplă cu managementul parcului? Cum să oferi o astfel de activitate fără cască de protecție obligatorie? Am fost foarte dezamăgită de asta şi am renunțat la trasee. Sofia își dorea însă foarte mult să se cațere (la Comana i-a plăcut mult activitatea asta), așa că am insistat să primească o cască. Un angajat ne-a spus că au nişte căşti, dar sunt foarte mari şi n-ar avea sens să ne batem capul cu ele. Aşa că nu ne-am mai bătut deloc capul cu traseele prin copaci, care ar fi trebuit să fie atracția principală a weekendului. Păcat!

O altă chestiune ciudată este că regulamentul lor interzice accesul în parc cu apă şi mâncare de-acasă. Cei care închiriază căsuțe sunt lăsați cu alimente, ceilalți însă sunt nevoiți să arunce pachetele, gustările şi apele mai mari de 0.5l. Ceea ce mi se pare aberant, fiind vorba totuşi despre un loc destinat şi copiilor. Nu ai de unde cumpăra acolo fructe sau gustări sănătoase, o să îi dau o napolitană în loc de măr, dacă tot am venit la aer curat? Consumație la restaurant îți fac oricum, nu e cazul sã-mi controbăi prin rucsac.

Am petrecut mult timp cu copiii la locul de joacă. El costă 30 de lei/zi/copil, e mare şi cu de toate pentru toate vârstele, mi-a plăcut mult. Castele de cățărat, căsuțe de lemn, leagăne, perete de escaladă, tren, trambuline, au avut ai mei ce face o seară şi o dimineață pline.

edenland printesaurbana 03

edenland printesaurbana 46

edenland printesaurbana 47

edenland printesaurbana 48

Există şi perete de escaladă, o zonă de pictat pe figurine de ipsos, dar ni s-au părut scumpe rău, 30 de lei figurina. Puteți trage cu arcul sau cu pistolul cu aer comprimat, vă puteți plimba prin pădure, puteți închiria foişoare unde să luați prânzul.

edenland printesaurbana 38

edenland printesaurbana 39

edenland printesaurbana 40

edenland printesaurbana 41

Restaurantul e împinge-tava, ceea ce mi se pare o idee genială, mai ales că la prânz se strâng acolo sute de turişti flămânzi și ar dura secole să fie toți serviți. Există şi opțiuni sănătoase, au salate, ciorbe, pizza şi paste, sosuri, mămăligă, prețurile sunt decente, noi am mâncat toţi patru câte două feluri cu 90 de lei. În 5 minute de când ne-am pus la coadă eram la masă între copaci, cu mâncarea sub nas.

Mai există un snack bar lângă recepţie/caserie, gãsiți aici beri, sucuri, cafea şi chips sau înghețată.

Toaletele sunt foarte curate, la fel și pădurea. Periodic treceau prin pădure mașini care strângeau gunoaiele și înlocuiau sacii din coșuri. La câtă lume era acolo, mi s-a părut demn de toată lauda efortul lor de a păstra locul civilizat.

edenland printesaurbana 44

Trec la capitolul shit happens faptul că s-a spart o țeavă în baia mică a căsuței noastre din copac. A venit un instalator super repede şi ne-a recomandat să închidem complet apa. Apoi ni s-a înfundat şi toaleta. 🙂 La plecare am primit vouchere pentru cățărat ca să-şi ceară scuze, drăguț din partea lor. Le vom folosi cu siguranță atunci când vor aduce căşti şi le vor face obligatorii pe traseu.

Iată şi nota de plată pentru weekendul nostru la Edenland Park:
– benzină de la București și înapoi: 50 km dus întors, 14 lei
– cazare: 390 de lei
– un prânz: 90 de lei
– acces loc de joacă pt copii: 30 x 2 copii × 2 zile: 120 lei
– pictat figurine: 57 de lei
– clătite: 30 de lei (10 lei bucata)
– tras cu arcul: 10 lei (pachetul de 10 săgeți), ori 4 sesiuni de tras, 40 lei
– diverse (bere, suc, cafea pentru noi): 30 de lei
Total: 771 lei pentru 24 de ore fix.

Statul la căsuță a fost fain (deși ne-a usturat buzunarul). Pădurea e minunată! Locul de joacă e mare și bine gândit, intră acolo zeci de copii fără să se încurce. Aer curat, aproape de București, mâncarea e bună. Totuși, noi nu vom reveni până nu rezolvă problema cu căștile pentru trasee.

Site-ul lor este aici, în caz că vreți mai multe detalii.

Printesa Urbana

Scriu de cînd mă știu. Scriu și cît mă joc cu copiii, și sub duș, și în somn scriu. Scriu despre mine pentru mine. Și sper că ce scriu pentru mine să fie de folos și altora. Unii s-au născut să cînte, alții să facă poezii sau să frămînte pîine. Eu m-am născut să scriu declarații de dragoste copiilor mei și vieții noastre pline.

Articole: 4193

24 comentarii

1. Ai uitat sa scrii de regula bizara ca nu ai voie sa intri pe proprietate cu mancare si mai mult de o sticla de jumatate de litru de apa. Nu ca am fi respectat-o.

• Noi mergem frecvent acolo, in fiecare Weekend aproape. Avem întotdeauna gustări si apa pentru pustiul de 2 ani, am declarat-o la poarta daca ne-au întrebat si nu a fost niciodată o problema. Nu am aruncat nimic.

2. Noi mergem foarte des la edenland SI ne au permis accesul cu sticle de apa de 0.5l, fructe, mancare pentru copii. Da, nu s-a spus ca nu e permis accesul cu paharul de cafea de la Starbucks, Dar nu am considerat asta o problema.

3. Si noi mergem des, piticul adora traseele. Noi venim cu casca de acasa, mi se pare si mie aiurea ca nu ofera si casti mai ales copiilor. Au cateva si ei dar in weekend se dau repede, noi am primit o data la cerere dar era in timpul saptamanii. Oricat ar fi de frumos in padure, nu ma indur sa dau atatia bani pe cazare cand stiu ca in 20 min ajung acasa 🙂

4. Am rămas puțin șocată la faza cu traseele. Nu știu cum am găsit articolul ăsta căutând reviews pentru următoarea noastră vacanță , nu știu ce fel de mamă ești așa ca nu sunt aici sa judec.
    Însă, traseele crede-ma ca sunt 100% sigure și o experiență de nedescris. Eu merg de câteva ori pe an la Brașov unde nu se compara oricum. E cel mai mare parc de genul iar traseele sunt mult mai grele.
    Nu se da casca. Parcă am văzut și copilași cu casca din aia de bicicleta. Eu una am considerat ca nu are ce sa se întâmple așa ca al meu se ca fără nimic. Ceilalți doi nu au vârsta încă.
    Traseele nu sunt deloc periculoase în limita unei gândiri normale. Dacă stăm sa ne gândim ca, da se poate rupe hamul și poți cădea și muri sau mai știu eu ce, atunci sunt periculoase.
    La cap nu știu cum ai putea sa te lovești. Nu pot să-mi imaginez cum ai putea sa te lovești în orice fel. Nu am văzut pe nimeni niciodată lovindu-se. Dacă vrei să-ti fie frica de trasee măcar să-ti fie de o eventuala cădere. Chestie care s-a întâmplat oricum. Dar sa te lovești este imposibil. Poate doar dacă te dai intenționat cu capul de copac :)))) Am văzut și asta.
    Îmi pare rău când văd ca sunt copilași care ratează experiențe grozave din cauza fricii părinților.

• Se da casca. In alte parcuri se da casca pentru toata lumea.
      nu rateaza nimeni nici o experienta, le rateaza doar pe alea care sunt in mod gratuit periculoase si pentru care exista substitut nepericulos sau mai putin periculos.

acum, ca sa-ti explic: nu e vorba sa cada cineva de la inaltime daca se rupe hamul. Oricum daca cazi de la 10 metri casca nu te ajuta cu nimic iar copiii nu se urca asa sus, deci nici pe ei nu-i ajuta casca in caz ca se rup hamurile.
      hamul este foarte putin probabil sa se rupa, mai degraba poate sa fie prost pus, dar si asta e putin probabil. Casca e necesara din alt motiv.

ce se poate intampla este urmatorul lucru: daca faci un pas gresit si iti pierzi echilibrul, intr-adevar vei ramane suspendat in ham.
      doar ca atunci cand cazi si te opresti in ham, te balansezi destul de violent, pentru ca hamurile sunt foarte lungi, deci te vei balansa, asta e cuvantul cheie.
      ei, in timp ce te balansezi, exista o mare probabilitate sa te lovesti chiar de traseu sau de copac! E si normal, pentru ca punctul de ancorare al hamului este foarte aproape de traseu, deci oricum ai cadea, hamul te va trage inspre traseu.

asta e important: cand cazi si te opresti in ham, este foarte probabil sa te lovesti chiar de elementele de traseu.

si de aia e importanta casca.

probabil ca nu va muri nimeni daca se loveste in felul asta, dar nu vad nici un motiv pentru care sa expun capul copilului la aceasta probabilitate, ca nu e important doar sa nu mori, ca sa zic asa.

ce am descris mai sus s-a intamplat unui copil in timp ce eram in alt parc de aventura.

acum as putea sa zic si eu ca sunt socat de cat de inconstienti sunt oamenii.

• Exista riscul ca parul sa se agate de corzi, sistemele de prindere etc, mai ales la tiroliana. Nu mori dar de ce sa suferi? Eu am uitat sa imi pun casca dupa o pauza intre episoadele de tiroliana si tipul de la prindere l-a mustruluit pe cel de la capatul celalalt ca m-a lasat sa ma dau, invocand chiar o penalizare la salariu…asta se intampla la Comana.

• la tiroliana e si mai clar de ce trebuie casca, asta uitasem, pentru ca eu nu las copilul sa se dea pe tiroliana fara sa fiu eu sau altcineva la sosire.
      multa lume (si mai ales copiii) nu stie cum sa se opreasca din tiroliana (sa puna picioarele in fata) si multi se izbesc cu putere de punctul de sosire.
      La punctele de sosire exista amortizor din burete, desigur, doar ca omul e foarte creativ si se pot intampla multe: de exemplu daca scapi firele de la tiroliana din mana, tendinta e sa te duci pe spate si te poti lovi chiar cu capul de platforma.

• Am vazut asta la Comana, sa stii, un copil de 7-8 ani care a aterizat pe tiroliana cu capul la fund și la 5 cm de platforma, si asta pentru ca se tragea in maini sa-si fereasca nasul. Cum spuneam, oameni inconstienti.

• tu ai facut vreun traseu sau esti doar PR-ul parcului? mereu poti sa dai cu capul de un copac cand te opresti din alunecare. si mai sunt si alte situatii de astea. daca un parinte nu e iresponsabil, nu trebuie sa-ti dea explicatie tie o anonima de pe net.

5. Multumim pentru informatii. E aiurea sa zici ca „parintii romani sunt inconstienti” – am calatorit mult, cu si fara copii, si mi se pare ca parintii romani sunt dintre cei mai panicosi si stresati, de fapt.
    De obicei, copiii romani sunt singurii carora li se spun tot timpul chestii de genul nu umbla acolo, te murdaresti, nu lua aia de jos, ai grija etc.
    In termeni de siguranta in masina de exemplu, mi se pare ca singurul motiv pentru care in alte tari se folosesc scaunele de copii cum trebuie e amenda usturatoare.
    Ceilalti nu-s mai civilizati de la natura, doar mai constransi sa respecte regulile de faptul ca legile chiar se aplica. La noi, „merge si asa”, dar in general suntem parinti mai stresati si mai closti…

• Da, suntem mai stresati si mai closti cu lucrurile care nu sunt importante (nu te murdari, nu alerga etc). In rest, centura de siguranta e o chestie pentru fraieri iar scaunul de copil in masina e o fita. Casca pe bicicleta sa poarte doar aia care nu stiu sa mearga pe ea. Copilul mai marisor poate sa mearga cu bicicleta in mare viteza prin parc si prin locul de joaca plin de copii mici, care de-abia stiu sa mearga. Nu e nici o problema sa lasi copilul sa urce invers pe tobogan cand sus sunt alti copii care vor sa se dea, n-are ce sa se intample. Si asa mai departe.

6. Apropo de casti, Robo, sunt total de acord cu argumentele tale. Am patit-o sa ma balansez in ham la inaltime, ba chiar am stat si cateva minute cu capul atarnat in jos dupa ce mi-am prins gamba intr-o fanta din roca. Dar eram in armata, aveam vanatorii de munte langa mine si peste 18 ani. Un copil care se mai si panicheaza e si mai greu de oprit si stabilizat. Deci se poate lovi destul de serios.
    Si legat de cat de prevazatori sunt parinti romani si cum „afara” sunt constransi sa cumpere scaune de masina, wellll, locuiesc „afara” si prea putini imi dau impresia ca isi iau scaunele de masina doar ca sa fie. Ba chiar vad discutii pe grupurile de parinti apropo de crash tests si care scaun o fi mai bun si de ce.

7. Scriu si eu aici, poate citesc cei de la Edenland. N-am copii, nu ma intereseaza activitatile, singurul motiv pentru care as fi mers la Edenland ar fi fost posibilitatea de a inchiria bicicleta si a pedala prin padure, la aer curat. Si as fi vrut sa fac activitatea asta de la o ora in sus (probabil 2-3), nu de alta, dar fac o ora pana acolo, inca o ora intors, nu ma duc sa ma dau 30 min cu bicicleta.

Bun, si ce preturi vad eu? Inchiriere biciclete – 15 lei/30 min./30 lei/60 min. Aham. Oameni buni de la Edenland. pentru 2-3 ore de dat cu bicicleta trebuie sa platesc peste 100 lei?! Zau, puneti si voi un tarif pe zi (ca oricum nu va tine nimeni bicicleta ocupata mai mult de 2-3 ore), ceva care sa nu depaseasca 50 lei – atat as da pentru inchiriat bicicleta intr-o padure la marginea Bucurestiului.

• Da, cam mari preturile la biciclete.
      Dar din fericire in bucata de padure care e a lor nu ai cum sa te dai cu bicicleta mai mult de o jumatate de ora, ca proprietatea e mica pt asa ceva.
      Iar in afara proprietatii nu stiu daca ai unde sa mergi, ca nu cred ca padurea e accesibila cu bicicleta.
      In plus, e posibil sa nu te lase sa iesi cu bicicleta de pe proprietate – nu am verificat asta, dar judecand dupa alte reguli absurde pe care le au, nu ar fi de mirare.
      Concluzia mea e ca Edenland nu e o destinatie pt bicicleta.

8. Daca ajung acolo si constat ca ne place atat de mult incat sa ramanem si peste noapte nu pot sa platesc pe loc?? Trebuie neaparat in avans? 🙁

• Am rezolvat! Am facut rezervare, platesc acolo.
      Din pozele care le-ai postat vad ca ati stat la closca cu pui? Mi s-a oferit tot closca cu pui insa am facut rezervarea pt 2 persoane (un adult si un copil), ansamblul respectiv e format din 2 casute dupa cum se vede in poze, probabil e cea de sus, pare mai mica..Nu prea mi-as face sperante ca e tot copacul al nostru 🙂
      Oricum ar fi cred ca am facut o alegere buna pentru a petrece acest weekend. Multumesc pt pont!

• Buna, sus e doar un pat etajat, e practic un dormitor extra la casuta de jos. Daca sunteti 2, veti sta jos,unde e pat dublu si baie si terasa..

9. Buna! Încerc să expun cazul unui tanar de 29 de ani, fost instructor-salavator într-un parc de aventură. Acum un an, după ce a ajutat un grup de copii să coboare de pe un traseu de la înălțime, carabiniera lui s-a deschis și a căzut în gol de la 12m. De atunci e tetraplegic și încercăm să strângem donații ca să poată primi mai departe îngrijirile medicale de care are nevoie.