Gustare de fructe proaspete fără pagube colaterale (p)

Pe la începutul lui mai, după o ieșire cu copiii în parc în timpul căreia numai bine nu ne-a fost, pentru că e  greu să te joci liber când pe fiecare metru pătrat de parc se chinuiau să se simtă bine la aer curat circa cinci copii și șapte adulți însoțitori, am decis că vara asta nu stăm în București. Nu-i loc nici să te dai pe tobogan, nici să stai pe o bancă să ronțăi un măr, la înghețată e coadă, la leagăne e coadă, covorul de semințe se întinde dintr-un capăt în altul al parcului, muzică tare, lume multă, ia să nu îngroșăm și noi aglomerația și să ne vedem de treabă prin alte părți, mi-am zis. Bărbatul a aprobat și-a cumpărat suport de mașină pentru biciclete, eu am umplut programul familiei de ieșiri de-o săptămână (eu cu copiii, că omul trebuie să mai și muncească) și de weekend (toți patru), cât să supraviețuim  vara asta fără să ne strângem de gât cu nimeni în buza toboganului. Și a fost per-fect!

Am mers într-o minunată tabără de familie la munte, unde Sofia a călărit și Ivan a explorat, am dus copiii la țară la bunica și la străbunica, acolo ei au cules ouă din cuibar și au udat livada cu furtunul, am mers la pădure, pe lac, am vizitat fără discriminare toți prietenii cu case la munte. În parc am mai ieșit uneori după-amiaza și am avut noroc să fim doar noi, se pare că multă lume s-a speriat ca noi și și-au căutat toți de lucru prin alte locuri. Continuăm programul de ieșiri și toamna, e momentul meu preferat pentru mers prin pădure și la munte, abia aștept să urc copiii cu telecabina, să mergem în peșteri și la cascade, cu haine grosuțe și pachețel în spinare.

În deplasări am încercat să păstrez programul copiilor cât mai aproape de cel de acasă, pentru confortul lor și al nostru, cu o marjă mai mică sau mai mare de eroare relaxare, totuși, eram în vacanță. Micul dejun se întâmplă ca acasă, în jur de 8.30, cu lapte și ouă ochiuri moi, brânză și roșii, apoi urmează gustarea de fructe proaspete pe la 10.30 – 11, la prânz un fel sau două, în funcție de ce avem sau ce găsim la restaurant, apoi somn la grămadă, după amiaza o gustare mai ușoară, dacă am timp să fac salată sau o mămăligă, foarte bine, dacă nu, tartine și grisine ronțăite în mașină, o înghețată prin parc, iar la cină, ca acasă: lapte, tartine cu zacuscă sau salată de vinete sau paste simple cu brânză, și la 9 seara, ocazional 10, țup în pat.

Ce-am observat în multele noastre călătorii mai scurte sau mai lungi e că e tare complicat cu unele fructe proaspete la pachet. Hai că o banană sau un măr merg mâncate în mașină (deși la cât de îndemânatec e Ivan, la noi nici astea nu pot fi consumate fără pagube colaterale), dar căpșunele, piersicile, caisele, prunele și pepenele mereu se lasă cu accidente și boscorodeli delicate din partea omului, care ține la mașina pe care a dat bani. Oricât de frumos le tai felii și le pun în caserole, bucăți zemoase ajung invariabil pe husele scaunelor copiilor, pe covorașe, pe bancheta și spătarele mașinii. La fel pățim și pe munte, de exemplu, dacă ei au vrut la pachet fructe moi. Curge zeama pe piept, pe brațe până la cot, ajunge suc lipicios în păr, pe bagaje, pe hainele tuturor, de se adună roiuri de muște deasupra noastră și ne însoțesc până la destinație, recunoscătoare și ele pentru festin.

Și hai că vara mai merge să se murdărească piticii, că-i lași în burta goală, sau îi speli la pârâu și gata, dar toamna se complică treaba, dacă se udă, le e rece, tricou de schimb ai, dar n-ai și hanorac și geacă, n-ai putea să cari în spinare câte schimburi complete e nevoie după trei gustări de fructe proaspete!

De două ori am avut la noi smuti-uri de fructe la cutie și a fost vis cu ele! Copilul soarbe prin pai porția zilnică de fructe, care nu e prea mare, fix cât le-aș da și acasă. Nu se scurge nimic, nu ajunge nimic pe hainele noastre. Nu e suc de fructe, eu suc nu le-aș da, că e prea mult zahăr acolo și deloc fibre, dar piureul ăsta de la SLooP, FRULi îi spune, mi se pare potrivit, pentru că el conține toată pulpa fructelor împreună cu sucul lor.

Piramida asta cu pai nu conține nimic altceva decât fructe. Nu are conservanți de nici un fel, coloranți, concentrat, zahăr adăugat sau arome. FRULi e disponibil în două sortimente, piersică – banană și căpșuni – zmeură și se găsește în frigiderele din supermarketurile mari, neapărat la rece, pentru că smuti-urile naturale nu se înțeleg bine cu căldura.

sloop-9682

sloop-9674

Sunt curate și foarte practice, vi le recomand mai ales pentru excursii, drumuri cu mașina sau cu avionul, aventuri pe munte, ieșiri la schi sau cu bicicleta. FRULI de la SLooP se aliniază la ideea brandului de a produce de trei ani multe bunătăți sănătoase pentru adulți, fresh-uri și smoothie-uri de fructe și legume proaspete. Preferatele mele sunt cel cu sfeclă, ghimbir și ardei iute (e puțin picant, face parte din gama Vegi de la SLooP), cel cu avocado și castravete, care e super proaspăt și cel cu cocos și ananas, care e foarte aromat și cremos. Merg și în drum spre birou, și înainte de o ședință, și pe drum spre casă de la sală, și la cinema sau la pauză scurtă pe balcon la serviciu, când ai chef de ceva dulce.

Vă țin la curent cu destinațiile noastre de toamnă, sigur nu vom sta locului, mai ales acum, ca am prins gustul excursiilor cu copiii și am învățat să înghesui bagaje pentru patru într-o singură geantă (mare) în mai puțin de 15 minute! Prima aventură: Sinaia cu trenul!

shutterstock_201253292

Sursa foto preview: excursie via Shutterstock.com

Printesa Urbana

Scriu de cînd mă știu. Scriu și cît mă joc cu copiii, și sub duș, și în somn scriu. Scriu despre mine pentru mine. Și sper că ce scriu pentru mine să fie de folos și altora. Unii s-au născut să cînte, alții să facă poezii sau să frămînte pîine. Eu m-am născut să scriu declarații de dragoste copiilor mei și vieții noastre pline.

Articole: 4195

30 comentarii

1. nu e chiar ok sa promovezi asa ceva in nutritie infantila. orice fel de suc de fructe contine foarte mult zahar si e dezbracat de fibrele care permit absorbtia fructozei. dar sunt convinsa ca stii lucrul asta. stiu ca exista sponsorizari si nevoi existentiale ale blogurilor dar mai bine promovezi doar ce e macar sanatos pentru copii

• Produsul acesta mi se pare absolut in regula, altfel nu il consumam si nu-l promovam. Nu este un suc, ci un piure. El contine si fibre, si coaja fructelor (acolo unde e cazul, desigur), nu are mai mult zahar decat o piersica și jumatate de banana pe care ei le mananca oricum la gustare. E ca si cum as pasa eu acasa la blender o piersica si o banana si le-as pune intr-un borcan, sa il manance pe drum. Nu e nimic nesanatos aici.

2. Oare apelai la solutia aceasta daca nu exista o sponsorizare? Ma gandesc ca de 16-20 ron poti sa cumperi mai multe fructe….dar e adevarat ca nu mai speli mereu masina?

• Problema pe care o rezolva aceste smutiuri e deranjul pe care-l faci uneori cu fructele, nu economia de bani, dupa cum de altfel am si explicat pe larg in articol. Da, cu siguranta as fi apelat la aceasta solutie si daca nu eram in campanie cu Sloop, de fapt, am si facut-o. 🙂

3. Eu am scos repete gustarea de la 10 30 -11 si lasat pofta pt pranzul de la 12-13. Fructele si legumele de rontait intra la mic dejun sau la ora 16. (gasii carti unde scria ca distanta intre mese la bebelus de biberon sa fie de 4 ore asa ca … am aplicat-o de pe la 2 ani 😀 )

Cand mergem cu masina (rar) facem pauza sa mancam -coboram, ne plimbam.

La smoothie ce ma deranjeaza e ca nu gasii un vas ok (nu vreau sa stea prin plastice) asa ca doar mie imi fac, acasa, cu legume si fructe (asa ascund frunze verzi de spanac, telina, urzici, o bucatica de sfecla cruda radacina etc.), ceilalti gusta si cam atat….

• Lui Ivan cand era mai mic ii dadeam supa crema de legume sau ciorbe de orice fel, orez cu legume, piure de cartofi, paste cu sos simplu, de rosii, muuult lapte. 🙂

• Borcanele….cred ca e mai ok decat mancarea de restaurant cu kile de vegeta…sare si altele….eu merg peborcanele bio si e super…am 3 copii si cu toti am procedat lafel….

4. Siii, cum ziceai ca faci bagaj pt 4, doar intr-o valiza? 🙂 Noi fara un portbagaj si inca 2 valize in masina nu scapam. Si taare ne-ar prinde bine reteta ta de valiza, pentru ca si noi suntem 4 calatori, 2 mari si 2 mici de 3 si respectiv 1 an jumate 🙂

5. Te rog Ioana cand ai ocazia si consideri oportun scrie-ne cateva idei de meniu zilnic (meniul pe o saptamana daca se poate) pentru ca am ajun sa sa te invidiez, la modul pozitiv desigur :), pentru cei doi mancaciosi ai tai! Cei 2 „nemancaciosi” ai mei sunt setati pe 3-4 feluri de mancare si nu reusim sa iesim din zona aceea, in rest vorba ta „muuuult lapte”

Multumesc Ioana,
    Astept cu interes!

• Sunt sigilate printr-un proces care implica multa presiune. Rezista la frigider cateva zile, apoi se acresc.

6. Sloop Fruli nu prea am gasit in magazine. Aa gasit doar freshurile la sticluta si chiar m-au intrebat copiii cand le mai iau piramide.
    Sunt o solutie buna pentru excursii sau drumurile mai lungi cu masina, intr-adevar. Nu vor inlocui fructele proaspete, dar nu asta e idea.

7. Aha…plecati cu trenul privat? Sa va fie de bine. 🙂 Si noi plecam des si facem bagaje putine, adica 2 bagaje la 5 insi sau 1 bagaj si jumatate la 5 persoane, pentru o singura noapte e arhisuficient.
    Am folosit aceste smoothie-uri dar sunt foarte dulci – din cauza fructelor – prefer fructele in starea lor naturala plus ca si pretul este urias pentru canitate, mai bine cumperi la fata locului cateva fructe si gata, le mananci direct in padure/ la marginea drumului spalate cu apa plata.

Pentru pete recomand NUFARUL pentru pete, costa 10 lei si scoate APROAPE toate petele uscate, TOATE petele proaspete.