Conferință cu specialiști despre diversificarea, autodiversificarea și nutriția copilului

Pentru mine, diversificarea copiilor a fost unul dintre cele mai mari teste la care mi-am supus sănătatea mintală. Încă mă mir că n-am ajuns legată de vreun pat, bolborosind morcov la abur și ou de țară.

Există atât de multă informație despre momentul și felul în care introducem în meniul copilului hrana solidă încât momentul diversificării s-a transformat într-un coșmar pentru multe dintre proaspetele mame. Nu știi cu ce să începi, nu știi cum să le prepari, nu știi ce așteptări să ai de la cât ar trebui să mănânce puiul, știi doar că nu te simți în stare să faci asta, iar stresul cu care investești acest moment se resimte și asupra felulului în care copilul percepe mâncarea, și în dinamica întregii familii.

Așa că vreau să facem lumină, ca să ne putem relaxa cu toții! Am invitat la conferința Parenting Academy din 3 noiembrie trei specialiști cu experiență să ne ofere informații documentate care să ne ajute să privim acest process al diversificării și alimentația copilului în general ca pe ceva firesc și, de ce nu, chiar distractiv. Până la urmă, mâncarea e și despre gust și bucurie, nu? Aveți mai jos descrierea invitaților mei și agenda evenimentului.

Conferința are lor sâmbătă, pe 3 noiembrie, de la ora 09.00, la Hotel Sheraton București. O puteți urmări și online, live sau când doriți, accesul în sală sau online costă 85 de lei. Vă puteți înscrie AICI, plata se face cu cardul. Vă recomand să veniți în sală dacă puteți, veți beneficia de interacțiune directă și valoroasă cu cei trei specialiști, veți simți energia lor, le puteți pune întrebări,

Dr. Mihaela Niță, medic pediatru și consultant IBCLC ne va explica diferențele între diversificare și autodiversificare, ne va vorbi despre semnele care ne arată că cel mic este pregătit pentru mesele solide, despre diversificare și alăptat. Vom aborda subiecte legate de alergii, reflux și intoleranțe, despre ordinea în care introducem în meniul bebelușului diverse alimente și importanța ei, când și în ce cantități oferim copiilor zahăr și sare.

Dr. Mihaela Bilic, medic specialist în diabet și boli de nutriție, ne va spune adevărul despre câteva dintre cele mai vehiculate mituri despre alimentația copiilor. Vom discuta despre o alimentație echilibrată pentru copii, despre cât de oportun și sănătos este regimul vegetarian sau vegan pentru copii, despre obezitate și diete la copii, dar asocierea diverselor grupe alimentare, dar și despre alimentația copilului mai mare, despre nevoia lui de modele și de rutină, și despre suplimentele alimentare pentru copii.

Irina Stoica, psiholog și psihoterapeut, ne va ajuta să înțelegem care este legătura dintre așteptările, nevoile și stresul mamei în ceea ce priivește alimentația copilului și o relație dificilă a acestuia cu mâncarea. Vom discuta despre motivele emoționale pentru care unii copii refuză hrana sau mănâncă prea mult, despre constipația la copii și alte tulburări de hrănire, care sunt motivele lor și cum putem ajuta copilul să depășească aceste situații neplăcute, dar și despre diversiunile la masă (ecrane, jocuri) și importanța unei rutine.

Agenda discuțiilor

De ce avem atât de mulți copii obezi în România?

Este o varianță sănătoasă alimentația vegană sau vegetariană la copii?

Lapte praf, lapte de vacă sau lapte vegetal? Care variantă e mai bună?

Oferim copiilor trei mese și două gustări după un program relativ fix sau le dăm ce vor, când vor? Cât de importantă e rutina mesei?

Care este vârsta corectă pentru difersificare? Ghidurile internaționale oferă indicații contradictorii, în multe țări europene se recomandă diversificarea după 4 luni, OMS spune 6 luni (pentru copiii clinic sănătoși).

Diversificare sau autodiversificare?

De la ce vârstă introducem carnea? Există limite de vârstă de la care introducem anumite alimente? ESPGHAN spune că nu ar trebui să existe pentru copiii sănătoși.

Cu ce începem diversificarea? Fructe? Legume? Zeamă? Bucăți? Piure?

De ce mulți pediatri încă recomandă diversificarea cu suc de fructe, deși organismele internaționale spun că e nesănătos?

Ceaiul pentru bebeluși: unele au fost declarate chiar periculoase pentru ei, majoritatea conțin zahăr, care nu e recomandat bebelușilor, cu toate astea unii medici recomandă ceai anticolici la copii foarte mici, de 1-2-3 luni.

Fructele: gustare separată sau desert? Singure sau cu alte alimente?

Este dieta fără gluten până la 8 luni – 1 an justificată sau e doar o modă?

Ce semne ne arată că bebelușul e pregătit pentru diversificare?

Ce semne ne arată că bebelușul s-a săturat?

De câte ori oferim un aliment nou înainte de a renunța?

Ce cantitate de lichide trebuie să bea un copil, pe vârste?

Până la ce vârstă a copilului suplimentăm masa de solide cu sân?

E un bebeluș gras sigur sănătos?

Zahărul: de la ce vârstă îl introducem și cum menținem o limită sănătoasă?

Oferim copiilor trei mese și două gustări după un program relativ fix sau le dăm ce vor, când vor?

Cât de utile sunt suplimentele alimentare pentru copii?

De la ce punct încolo ne facem griji că nu crește corect din cauză că nu mănâncă? Cum ne dăm seama că un copil are carențe? Ce analize ne-ar ajuta să identificăm anumite carențe?

Curbele de creștere: sunt relevante? După care ne luăm?

Cât de importante sunt grăsimile în dieta unui copil? Grăsimi animale sau vegetale, care sunt de calitate?

Când introducem sarea?

Borcănelele cu piure: o variantă bună în situații speciale?

La ce alimentre trebuie să fim atenți pentru a evita apariția alergiilor?

Ce legătură există între emoțiile mamei și pofta de mâncare a unui copil?

De ce refuză copiii să încerce alimente noi?

De ce refuză unii copii multe alimente?

Cum abordăm copiii care refuză aproape tot?

Cum facem să nu o luăm personal când cel mic nu mănâncă?

Sunt normale capriciile alimentare? Să mănânce doar ce e alb, să refuze ce e verde, să nu se atingă alimentele în farfurie etc?

Care sunt cauzele emoționale ale constipației? Cum putem ajuta copilul?

Cum facem să nu lăsăm propriile traume cu mâncarea să afecteze relația cu mâncarea a copilului nostru?

Sunt sănătoase diversiunile la masă? (ecrane, jocuri, cărți)

De la ce vârstă încurajăm copilul să mănânce singur?

Cum ar trebui să arate farfuria unui copil de 1, 2, 4, 6, 8 ani? (câtă carne, câte legume, câți carbohidrați)

Cât de mult ar trebui să mănânce un copil, pe vârste?

Disocierea alimentelor este justificată din punct de vedere științific? Mulți părinți spun că nu e sănătos să le oferim cartofi cu carne, de exemplu. Alți părinți oferă copiilor diete low carb sau sărace în gluten. Sunt ele sănătoase pentru copii?


Sursa foto: copil care nu mănâncă via Shutterstock.com

Pin It

8 Comments

  • Gabriela F. spune:

    Numai în rezidențiat am găsit ESPGHAN și diversificare în aceeași propoziție… În sfârșit am mai găsit într.un loc drag mie 😊… Nu întru de obicei în polemici…dar m.am saturat de recomandări OMS amintite dar nicăieri citate! Știu eu de ce te citesc…

  • Andressa spune:

    Eu vreau cel mai mult să știu răspunsul la prima întrebare: De ce avem atât de mulți copii obezi în România?

    Mă preocupă din ce în ce mai mult tema, mai ales pe măsură ce fata mea crește și nu mai am control total asupra ce mănâncă (mergem la zile de naștere, e servită cu ronțăieli în parc etc).

  • Cris spune:

    Buna ziua,as dori sa stiu in ce interval orar se desfasoara evenimentul…de la ora 9 la…?multumesc

  • Monica Nedela spune:

    Buna, daca se achita cei 85 delei se poate avea acces si ulterior la inregistrarea evenimentului? Sau doar sambata online live? Multumesc,

  • Maria spune:

    Buna,vreau sa văd și eu înregistrarea discuției, se poate? Cum procedez? Multumesc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *