Vacanța cu copiii în Madeira: decizia, pregătirile și drumul de 6 ore cu avionul (ori doi)

Am primit de-a lungul timpul multe invitații în press-trips (sau infotrips), adică excursii organizate de agenții sau companii diverse în care jurnaliști, fotografi, vedete din diferite domenii, bloggeri și alți creatori de conținut sunt invitați să exploreze un oraș, o țară, o fermă, o zonă turistică, o fabrică, pe cheltuiala organizatorilor, urmând ca ei să prezinte apoi celor care îi urmăresc ce au văzut interesant acolo.

Din câte știu, invitații în aceste press-tripuri nu sunt plătiți pentru prezența lor acolo, e un fel de colaborare tip barter: organizatorii plătesc cheltuielile și primesc în schimb expunere către potențiali clienți pe canalele invitaților, iar aceștia din urmă au acces la informații și locuri reprezentative, deja selectate, care oferă subiecte interesante de relatat audienței, și, în plus, se bucură de excursie.

E o variantă practicată de mulți ani, cam de când există presa. 🙂

Eu una n-am fost în foarte multe.

Fix acum zece ani am participat la un press trip, Redescoperă România. Am călătorit cinci zile cu mașinile prin Dobrogea, alături de alți bloggeri. A fost foarte fain, am văzut locuri despre care nu știam, mi-am făcut prieteni, a fost super fain! Și la sosire am aflat că eram însărcinată cu Sofia! And that was the end of my press trip career! :))

Ce nu se vede însă la un press trip e munca din spate și faptul că nu e tocmai o vacanță ce se întâmplă acolo, pentru că ritmul e foarte alert, nu ai spațiu și timp să faci ce vrei, alergi de colo colo, stai mult timp în autocare sau mașini, când faci pauze, ai timp doar de câteva poze, și în loc să te bucuri de ce trăiești, vezi, simți, îți iei notițe, pozezi, editezi, postezi, te documentezi. Stai până târziu să editezi, te trezești devreme ca să nu ții grupul pe loc, mănânci pe fugă, o iei de la capăt.

Te întorci rupt. Clar mai deștept, mai plimbat și mai bronzat, dar rupt.

Ei, de acum zece ani și până acum nu am mai acceptat nicio invitație în vreun press trip, pentru că nu am vrut să plec departe de copii, iar cu ei știam că va fi complicat. Cum spuneam, ritmul e foarte alert și pentru adulți obișnuiți cu asta, d-apăi pentru copii. Așa că am răspuns mereu politicos că nu e pentru mine.

De data asta, însă…

În mai, prietenii noștri buni, cu care călătorim adesea și care au vizitat lumea de trei ori mai abitir ca noi, au fost în Madeira și când s-au întors, ne-au făcut capul calendar. Că e minunat, că musai trebuie să mergem, că așa ceva nu au mai văzut. Ei, dacă ei erau așa de entuziasmați, am zis că poate ne facem și noi drum, dar să vedem, să planificăm, să găsim variantele cele mai ieftine…

Încercăm să cheltuim cât mai puțin în vacanțe, unii ar spune că suntem chiar zgârciți, eu cred că suntem doar atenți, ca să putem călători mai mult, fără să ne batem joc de banii pentru care ne storcim creierii atât.

La o zi după conversația cu prietenii noștri, primesc email de la Bianca de la Eturia, cu invitație în Madeira!

Zbang! Dar noi urma să fim în Grecia atunci… Și invitația era doar pentru mine…

Le-am propus să plătesc eu pentru copii și soț, avion, cazare și ce mai trebuie, să putem merge toți. Așa puteam să experimentez mai bine Madeira pentru familiile cu copii.

Am scurtat Grecia cu 9 zile, ceea ce ne-a durut.

Dar am simțit că nu pot spune pas acestei invitații. Și ce bine am făcut că am spus DA!

Aici am pus la un loc 20 de lucruri de știut despre locul acesta fantastic, unde se poate ajunge cu zbor direct Tarom, prin agenția Eturia, care vă oferă și variante bune de cazare pe insulă!

Dar s-o luăm încet.

Am pregătit cele două valize de vineri (am învățat în timp să luăm cu noi doar strictul necesar, hainele le numărăm pe zile, jumătate de valiză a fost doar echipamentul de înot și snorkeling, un sfert teancul de cărți), am culcat copiii mai devreme și am pus micul dejun gata pregătit la frigider (sandvișuri cu ce a vrut fiecare, legume, fructe). Am încercat să mă bag și eu mai devreme în pat, la 10.30 eram întinsă, cu cartea în brațe, dar mi-a luat mult să adorm, sigur mai mult de o oră. Deh, gândurile… M-a trezit alarma la 5.10, Sofia era deja trează, spălată și îmbrăcată.

S-a trezit și Ivan, omul făcea cafelele.

Am pus în bagaje și ultimele lucruri (încărcătoarele, periuțele de dinți, dopurile de urechi), am luat cu noi micul dejun și apele din frigider și am chemat un Bolt).

La 6 eram în aeroport. Noi și alți 30.000 de oameni care plecau în vacanțe. Majoritatea cu mască purtată corect. Dar înghesuială, era imposibil să păstrezi distanța de 2 metri față de cei din jur.

A mers totul repede, din fericire. Ne-au lăsat să trecem cu sticlele de 0.5 l de apă ale copiilor și cu toate grisinele, bananele și ronțăielile pe care le aveam cu noi.

Am decolat la 8,45, între timp aeroportul se golise aproape complet.

Cele aproape șase ore de zbor au trecut repede la început, mai greu pe final.

Am mâncat, am citit, copiii s-au uitat la câte-un film, eu am scris, am mai ronțăit, apoi ne-am mai ridicat, ne-am dezmorțit, mers la baie, jucat cărți, povestit, un pic de agitație cu o oră înainte, apoi a urmat aterizarea.

Nu știu dacă știți aeroportul din Madeira. Pista de aterizare e cam cât sufrageria noastră, așa… Nu sunt multe șanse să o nimerești dacă nu ești super mega pilot. Și mai bate și vântul cel mai adesea, uneori atât de tare încât avioanele sunt nevoite să aterizeze fie la Lisabona, fie pe insula vecină cu Madeira, Porto Santo. Am avut noroc și am aterizat cu bine, în aplauzele copiilor (care, apropo, au fost printre puținii minori din avion, și ce păcat, pentru că sunt atâtea lucruri de făcut în Madeira cu copiii!)

Foarte cooperanți au fost ai noștri! Probabil că s-au antrenat cu drumul de 11 ore dus, 11 ore întors din Thassos, petrecut cu două zile înainte… După ce mergi 11 ore în mașină, 6 cu avionul par aproape floare la ureche! 🙂

Am trecut prin aeroport foarte repede, bagajele au sosit imediat, linia pentru vaccinați a fost super fluidă, în vreo 30 de minute eram în autocar spre prima baie în ocean!

Copiii nu au avut nevoie de test, România fiind în zona verde, iar ei având sub 12 ani.

Peste tot în interior se poartă mască în Madeira, se respectă cu sfințenie distanțarea între mese, regulile de igienă în restaurante, nu ești lăsat cu masca sub nas sau fără să te dezinfectezi la intrare în autocar, telegondolă, lifturi.

Mi-a plăcut asta, noi am fost mereu extrem de precauți, nu am zburat deloc în perioada asta, nu am mers în hoteluri mari, nu am mâncat la restaurante.

Madeira a avut foarte puține cazuri, pentru că guvernul a luat măsuri foarte rapid. Ei depind de turism, e principala sursă de venit, așa că au făcut tot posibilul să țină sub control pandemia. Toți cei care lucrează în turism sub orice formă sunt vaccinați, guvernul asigură teste gratuite.

La întoarcerea în țară, pentru că între timp Portugalia a intra pe lista galbenă, copiii au avut nevoie de teste PCR ca să evităm carantina în țară. Le-am făcut în Funchal, capitala Madeirei, gratuit la spital, am primit rezultatele în 12 ore pe email.

Drumul de întors a durat 5 ore, mă așteptam să treacă greu, pentru că eram toți mult mai obosiți, dar a fost foarte bine. Am povestit, copiii s-au uitat la un film, am mâncat prânzul oferit de Tarom, apoi am mai primit alune, banane, apă, ceai.

Mai rău a fost statul în aeroport în așteptarea bagajelor (aproape o oră), pasagerii din țări roșii completau formulare pentru DSP, copiii abia se mai țineau pe picioare, am aterizat la 9 seara, la 11 eram toți în pat.

Dar a meritat!

Revin cu top atracții pentru noi și copii, sper să reușesc să fac și un video.

Până atunci, găsiți la mine pe Insta (Printesa Urbana) un album Highlights cu stories din toate cele șapte zile! Iar sub #MadeiraStory pe Insta și pe Fb veți găsi  și relatările colegilor mei de grup, adică Dana Săvuică, Carmen Brumă, Adina Halas, Georgiana Grama, Adrian Prișcă, Mihail Onaca, plus Alexandra Gog și Costi, echipa de reporter-cameraman de la Pro TV.

Printesa Urbana

Scriu de cînd mă știu. Scriu și cît mă joc cu copiii, și sub duș, și în somn scriu. Scriu despre mine pentru mine. Și sper că ce scriu pentru mine să fie de folos și altora. Unii s-au născut să cînte, alții să facă poezii sau să frămînte pîine. Eu m-am născut să scriu declarații de dragoste copiilor mei și vieții noastre pline.

Articole: 4195

9 comentarii

1. A venit și articolul cu nelămuririle mele legate de măsuri și cum se gestionează. Totuși : Portugalia nu e lista roșie? Asta însemnând carantina pt toți nevaccinatii, cu test in ziua 8 pt a ieși din carantina in ziua 10? Prea multe informații contradictorii am adunat zilele astea.

• Acum este in lista rosie, dar cand am plecat noi era verde – sambata cand ne-am intors noi devenise galbena iar de duminica este rosie.
      citez de pe site-ul Digi:

„Cei care vin din zonele galbenă și roșie trebuie să stea în carantină la intrarea în România. Persoanele care au trecut prin infecția cu COVID-19, cele vaccinate și cele care au test negativ sunt scutite de carantină.”

Noi suntem vacinati iar copiii au avut test negativ, deci nu stam in carantina.

• Nu stiu exact acum, dar insulele au avut deseori un statut diferit fata de restul Portugaliei. Informatii exacte despre Madeira gasiti la ei pe site.

• Madeira inca nu are autonomie din acest punct de vedere, dar se lupta sa o obtina, ei au foarte putine cazuri pe insula si au foarte mult de pierdut de pe urma includerii pe lista rosie dimpreuna cu Portugalia continentala.

• Robo, din zona Galbena e suficient test la sosire sau oricând in perioada de carantina, dacă sosești din zona roșie trebuie carantina la nevaccinați indiferent cu ce test vii. Poți face in ziua 8 test pt a ieși din carantina in ziua 10. Nu imi era probabil clara ziua exactă când ati sosit, de pe 18 ora 00.00 a intrat in zona roșie, e așa o nebunie. Exista si riscul sa faci testul in țara de unde pleci, dar dacă iese pozitiv trebuie sa fii carantinat acolo, de asta mulți prefera sa revină fără test si sa îl facă in România. Evident ca nu înțeleg pe cei nevaccinați, majoritatea renunța la vacante fiindcă nu își permit si perioada de carantina sar vaccinul a fost la orice colț de strada, dar e problematic pt copii, acolo se cam strica toată treaba cu concediile. Noi avem un copil care nu are vârsta vaccinarii si devine complicat de ales o destinație, cam tot ce e cu litoral va fi roșu curând ( probabil mai puțin Bulgaria dar nici acolo nu-s sigura ).

• Italia e încă verde, are litoral din plin si cred ca va rămâne verde multă vreme, se vaccinează foarte mult lumea acolo ca s-au speriat de primul val.

2. Buna! Va urmaresc pe instagram pe tine si pe Carmen Bruma & Adina Halas. Superba insula. Am momentan copiii multe prea mici pentru o astfel de vacanta, dar mi-ai dat speranta ca o sa se poata candva. Ca o sa vina o vreme cand plecatul in vacanta o sa fie mult mai usor decat acum. In alta ordine de idei, te-am descoperti cand eram insarcinata cu primul copil in 2015 si de atunci nu ratez nici un articol. Cand am descoperit blogul l-am citit cap-coada si nu pot sa uit cum povesteai despre refluxul Sofiei si iata acum plecati linistiti in vacanta.

3. Mulțumim pt articol! A fost foarte util. In curând o sa avem și noi primul zbor mai lung, împreună cu fetita (5 ani 10 luni)…o sa mergem în Tenerife. Poți sa îmi spui cum a fost experienta copiilor cu testele PCR in Madeira? A fost greu pt ei? Întreb pt ca de curând am fost internata si mi s a făcut testul PCR, si pot sa spun ca mi s a părut groaznica experienta recoltarii. Nu pot sa ma hotărăsc dacă sa o testez pe fetita in Spania, înainte de întoarcere, ca să evitam carantina ori sa acceptam carantina, doar pt a evita testul…:(
    Adultii suntem vaccinati.
    Mulțumesc in avans pt răspuns!