Cu copiii într-un parc de distracții adevărat: Efteling (Olanda)

Săptămâna trecută am mers toți patru la Efteling, unul dintre cele mai mari parcuri de distracție din Europa. E comparabil să zicem cu Disneyland, minus personajele din filme. E un parc imens, la 170 de km de Amsterdam înspre sud. Are roller-coastere mai mari și mai mici, locuri de joacă pentru toate vârstele, experiențe variate, tururi outdoor sau indoor prin tot felul de lumi de poveste, spații de luat masa, muzeu și magazine de suveniruri. Este absolut incredibil! Am colindat prin multe țări până la cei 42 de ani ai mei, dar așa ceva n-am mai văzut!

Culmea e că eu am scris în Vacanța pofticioșilor cu Ema și Eric despre un parc de distracții din Olanda, dar nu fuseserăm în el și nici nu știam prea multe, am scris din imaginația mea și unele lucruri parcă le-am văzut din viitor. Bizar tare, vă spun! 🙂 Iar Lavinia Trifan a desenat fix ce trebuie, deși nici ea n-a fost acolo! 🙂

Am stat de la 10 dimineața până la închidere, la 7.30 seara. Nu ne-am plictisit nicio clipă, deși a plouat mare parte din zi și a fost și destul de aglomerat (parcul are capacitate redusă la 50% și tot au fost niște zeci de mii de oameni în el în ziua aceea de vineri, noroc că e foaaarte mare).

Noi am mai mers în Olanda, dar am amânat vizita la Efteling până acum, să fie copiii mai mari și să se poată bucura de tot ce le oferă parcul. A fost foarte bine să așteptăm, cred că au vârsta ideală pentru un astfel de parc! Sofia are 9 ani și jumătate, Ivan puțin peste 7 ani.

Ne-am dat toți în aproape toate atracțiile pe care le-am considerat atractive, pe unele le-am regretat, majoritatea au fost excelente (și cea pe care am regretat-o a fost excelentă).

Pentru copii a fost o experiență grozavă, i-am descoperit în ipostaze noi, și-au testat limite și s-au mega distrat!

Am mers cu trenul și apoi cu autobuzul, a durat patru ore drumul dus întors, dar a meritat! Biletele au fost 43 de euro de persoană, le-am luat de pe siteul oficial Efteling, nu regretăm nici un cent. Am mai cheltuit înauntru pe mâncarea de prânz și pe câte-o ciocolată caldă când am paralizat de frig (erau vreo 5 grade afară și ploaie). Apă și fructe am avut de acasă, dar se găsesc și acolo!

Am pus mai jos un montaj cu ce am filmat în Efteling, dar cele mai tari chestii le-am trăit cu telefonul în buzunar! O să vă faceți totuși o idee despre cum e locul, click play!

Dacă vreți să mergeți, ajută mult să vă descărcați aplicația gratuită Efteling, care vă oferă nu doar o hartă interactivă, ci și timpul de așteptare la coadă pentru fiecare atracție, lucru esențial, mai ales că la cele mai dorite trasee se așteaptă și o oră la coadă (cel mai probabil în ploaie sau/și vânt, că deh, Olanda).

Noi am mers întâi la atracțiile mai puțin populare, apoi, după prânz, când aglomerația a scăzut, am ajuns și la cele mai populare, unde timpul de așteptare se redusese de la 45 de minute la 15.

Ce am regretat amarnic că am bifat a fost roller coasterul pe întuneric, unde realmente am crezut că am murit de trei ori, nu am mai putut nici să țip, nici să respir secunde bune, am împietrit de groază! Când a fost gata, după un minut, nici să merg nu am mai putut, Sofia a plâns, Ivan râdea-plângea.

Se numește Vogel Rok, dacă vă plac senzațiile tari, go for it!

După acest șoc am avut curaj să ne dăm în Python, care e roller coasterul cu bucle peste cap, îl vedeți în clip. Am închis ochii și mi-am zis că dacă nu mă omoară ăsta, o să trăiesc veșnic.

Sofi a zis că nu-i mai trebuie în viața ei, eu am achiesat, băieții s-au dus și în cel de lemn, care cică a fost și mai horror, că era foarte bumpy și are viteză mare rău, deși nu te dă peste cap. Brrr!

Pentru adulți și copii mai mari mai este și roller coasterul Baron, în care ai o cădere liberă frumoasă de tot!

Bun, pentru copii mici aveți așa:

• trei locuri de joacă în aer liber cu balansoare, chestii de cățărat, trasee, tobogane
  • Druumvlucht, plimbare indoor cu gondola prin multe camere cu cascade, păduri, lumi cosmice pline de spiriduși, zâne, troli, nu e nimic scary, e doar foarte, foarte frumos. dreamy
  • Fabula, film 4D cu mirosuri, vânt, mișcare în scaun, nu e scary
  • carusele în aer liber și indor
  • diorama, care are multe secvențe, animate, trenulețe, bărci, gondole care se mișcă, ziua și noaptea, toate miniaturale
  • Stoomtrein, trenulețul cu abur care înconjoară tot parcul
  • Fairytale forest, pădurea magică cu zeci de căsuțe, turnuri și personaje animate din poveștile clasice
  • Gondoletta, plimbare cu barca pe canalele parcului (când plouă sau e vânt, e închisă)
  • Kinderspoor, trenul cu pedale (remember the Flintstones?)
  • roller coasterul pentru familii Max & Moritz
  • Lavenland, lumea spiridușilor, multe căsuțe cu personaje animate, scările care fac zgomote funny când pășești pe ele
  • Monorail, plimbare pe deasupra Lavenland într-un vagonet la înălțime pe o singură șină

Pentru copii mai mari, peste 5-6 ani, recomandăm:

• Villa Volta, care are la î nceput o poveste în olandeză din care nu am priceput nimic, daaaar experiența din camera a treia, eeeheee, o să vedeți că e wow, o iluzie optică genială (nu recomand persoanelor care amețesc ușor)
  • Pagode, un braț uriaș care ridică o platformă rotitoare deasupra parcului
  • Pirana, un water ride cu stropeală și viteză (nu ne-am dat, eram deja uzi leoarcă de la ploaie)
  • De Vliegende Hollander, water roller coaster (nu vă udați, doar la final, barca aterizează în apă)
  • Halve Maen, plimbare sus jos cu o rocking boat, s-a dat doar soțul și a zis ca a fost too much for his stomach
  • Roller coaster Joris en de Draak, Joris și dragonul, e roller coasterul din lemn, cel mai popular dintre toate, cozile cele mai mari la el sunt, se pare că merită. Iv s-a dat cu tac-său, au coborât pretty shaken. 🙂
  • Python, roller coasterul care te dă de două ori peste cap, vezi în clip
  • Vogel rock, roller coasterul indoor în întuneric

De mâncare găsiți multe variante, dar nu musai sănătoase. Există și două restaurante, multe chioșcuri cu hotdogs, șnițele, cartofi prăjiți, gogoși, popcorn, dulciuri, apă, ceai. Prețurile nu sunt exagerate!

Există și multe magazine cu suveniruri, un muzeu și multe piațete superbe, plus un hotel în parc, pentru cei care vor să exploreze mai multe zile la rând (ai ce face, garantat!).

Cam asta a fost, musai vom reveni la Efteling, ceea ce dorim tuturor copiilor din lume!

Printesa Urbana

Scriu de cînd mă știu. Scriu și cît mă joc cu copiii, și sub duș, și în somn scriu. Scriu despre mine pentru mine. Și sper că ce scriu pentru mine să fie de folos și altora. Unii s-au născut să cînte, alții să facă poezii sau să frămînte pîine. Eu m-am născut să scriu declarații de dragoste copiilor mei și vieții noastre pline.

Articole: 4199

20 comentarii

1. Cat de fain! Ieri exploram Oceanographic din Valencia, dar copilul are sub 4 ani, inca are tabieturi in timpul zilei, nu stiu daca sa ne incumetam sa mergem cu el la varsta asta.

• Oceanografic zic eu ca e pentru copii mai mari, fiica mea de 5 ani si 7 luni a fost doar partial incantata. Va recomand in schimb, daca vreti sa vizitati Valencia, sa mergeti la Bioparc (gradina lor zoo). E minunata, noi am petrecut o zi intreaga acolo, am facut zeci de poze, fetita s-a distrat maxim.

2. Pentru mine pe primul loc este Europa Park din Germania. Nu cred ca voi gasi un alt parc de distractii care sa se compare cu el, nici macar Disneyland nu se ridica la nivelul acestuia.

• Wow, pare super. Ne plac și noua parcurile de distracție, până acum am fost la Portaventura. Ce mi-a plăcut a fost ca fiind în Spania, lângă Barcelona, vremea e de obicei frumoasă și vezi și plaja. Plus multe atracții, dintre care cel mai rapid rollercoaster, Furios Baco, doar că am zis ca nu ma mai dau niciodată. M-am mai dat, convinsa de copil. Ne-a plăcut foarte mult Shambala, care are o cădere foarte mare, doar că scaunul e înfricoșător, ai așa o chestie care acopera până spre burtă, eu ma simțeam mai bine cu cele care vin de sus ca o vesta. Prețul e foarte bun, 64 de euro, adult, pentru 2 zile. Plus ocazia de a vizita Barcelona. As pune deci pe lista Efteling, pentru cel mic care face 6 ani…și Europa Park, care vad ca e foarte recomandat.

• Da, confirm, Europa Park e unic! Dupa o tura de Silverstar nu mi-a mai ars de niciun rollercoaster si au trecut aproape 14 ani de atunci 😀 (am terminat tura cu degetele si bratele imposibil de miscat, pur si simplu impietrite…)
      Zonele culturale ale fiecarei tari din Europa sunt extrem de bine gândite, e unul dintre putinele locuri in care poti sa mananci o paella la câteva minute de mers pe jos de o taverna tipic greceasca 🙂

• Da, si noi tot Europa Park forever love! Si am mai vizitat si altele din Europa, dar tot la asta revenim.

• Subscriu pentru Europa Park, este senzațional, pe bună dreptate #1 in Europa, după Disney. Mi-a plăcut mult felul in care au reușit sa surprindă specificul fiecarei țări. As reveni oricând.

3. Fetita mi-a facut capul patrat cu parcul ala. „Mami, sa ma duci la parcul din Olalanda.” Eu ii ziceam: copila mea, nici nu stiu care parc e ala. Ca sa ma lase in pce, i-am spus ca poate ai inventat tu parcul ala si de fapt nu exista. Ei, iata! ☺️ Saru’mana! Stim care va fi a doua mare distractie din Olanda (prima e Keukenhof, nu pentru copchila, pentru mami ?).

• Multumesc mult pentru aceasta recomandare!!! Ne poti spune si unde v-ati cazat?

4. The Pirate Ship era inchisa? Aia da groznicarie 😀
    Copiii mei au crezut ca Eric si Ema chiar au fost la Efteling, desi erau putin contrariati de personajele costumate si pe unde ar fi, ca sa se constumeze si ei. Si eu la fel, de altfel – eram sigura ca ati fost 🙂

• Nope. Adica am fost, dar abia patru ani mai tarziu!

Pirate ship e cea care se leagana? Era, am scris, groaznic.

• Da, am vazut acum – i-ai zis numele in olandeza si nu mi-am dat seama ca ea e. Eu zic ca numele cel mai potrivit este ‘throwing-up ship’ 😀 Asa de ingrozitoare este.

5. Europa Park e foarte frumos!Noi am fost anul trecut, in plina pandemie si am fost placut surprinsa de regulile impuse si respectate cu strictete. Ne-am cazat la unul din hotelurile parcului, Bell Rock pentru a avea cat mai mult timp de vizitat. A fost un sejur de 4 zile, 2 in Europa Park si 2 la Rulantica, Aqua Park-ul frate aflat langa hotelul Kronasar, la o mica distanta(5-10min. cu masina) de parcul principal.Am mancat in fiecare seara la alt restaurant in cadrul resort-ului. A fost cea mai frumoasa experienta in pandemie!

6. Efteling este nemaipomenit! Copiii (6a si 7a) l-au adorat.
    Si noi l-am considerat peste Disneyland Paris din multe considerente (umbra – zona cu mulți copaci, respectarea unor reguli, atracții).
    Dar la varsta aceasta, pentru noi au fost minunate Legoland si Lego House in Billund. Un plus este aeroportul foarte aproape; oricum parcul este special.
    Următoarea oprire sperăm să fie Europa Park.
    Și noi eram siguri că Ema și Eric au fost la Efteling! ?

7. Noi am fost saptamina trecuta la Europa Park, pentru prima oara. Era feeric, decorat cu 180000 bostani de Halloween. Am putut face multe atractii pentru ca in Germania elevii nu erau inca in vacanta.
    Mi-au placut mult si Garda Land si Port Aventura, in special ca era cald si era chiar agreabil cind te udai.
    Dar preferatul ramine Disneyland. Acum 9 ani, la 20 ani de la infiintare, am putut beneficia de o oferta speciala si am luat un „pass” pt 1 an. Am fost cam in fiecare luna (nu locuim foarte departe) asa ca am vazut ambele parcuri (Disney+Walt Disney Studios) in toate anotimpurile si cu toate decorurile aferente perioadelor respective. Copiii aveau 9 si 7 ani, au amintiri placute, desi cu siguranta acuma ar face atractii mult mai tari, la care nu ne-am aventurat la vremea aia.

8. Buna! Mergem si noi in minivacanta de 1 iunie in Olanda si am luat deja bilete pt Efteling. Din 4 zile avem una la Efteling, una in Amsterdam (vaporasul de canale si Muzeul de Stiinte) si nu sunt sigura pt celelalte 2 zile…. merita Giethoorn ? Insulele Friesland? Linnaeushof? Ai alte recomandari (suntem cu o copila de 6 ani)? Multumesc!

• Insula Texel e superba sau Marken (am scris aici despre Marken). Linaeushof nu prea merita, mai ales dupa Efteling.
      Puteti merhe la Keukenhof(parcul imens cu lalele, au si loc de joaca, moara, barca).
      La mare iar e fain, oriunde.
      Haga are multe, inclusiv Madurodam, muzeul miniaturilor.
      Muzeul de stiinte Nemo in Amsterdam.