E posibil să te întorci odihnit dintr-o vacanță cu copiii

Puțin probabil, dar posibil!

După cele șapte zile cu copiii la Praga (despre care o să scriu în curând o grămadă de detalii utile), am priceput și ce mă obosește atât de tare acasă cu copiii. N-o să ghiciți. Nu e alergatul după ei, asta am făcut și în vacanță. Nici căratul lor, că asta am făcut în vacanță mai mult ca acasă. Nu mersul în parc, că dacă n-am meeeeers la Praga… pff, kilometri întregi la pas. Nici nedormitul, că ăsta mic nici în vacanțe nu doarme noaptea.

Sunteți gata? Iaca: lipsa activităților bucătărești e secretul! Să mor de surpriză și alta nu!

M-am întors de la Praga mai odihnită decât am plecat, ceea ce nu s-a întâmplat niciodată într-un concediu cu copiii. De obicei venim din concedii complet epuizați. Ei, de data asta pentru mine chiar a fost relaxant, deși am alergat non-stotp cu și după ei, ne-am trezit noaptea, am început ziua la 6 dimineața, ne-am culcat târziu (că deh, mai aveam și de lucru după ce ei adormeau). Ce n-am făcut deloc și se pare că asta a făcut diferența, au fost treburile legate de pregătitul și strânsul mesei. Nu a trebuit să planific ce le dau dimineață, prânz și seara. Nu a trebuit să curăț legume, să toc, să fierb, să combin, să pun în farfurii, să strâng, să curăț pe jos, să bag și să scot vase din mașina de spălat vase, iar după două ore să o iau de la capăt. Am mâncat în oraș, cu puține excepții (laptele lui Ivan sau ouăle de dimineață, de care se ocupa mama) și tare bine-a mai fost.

Ah, da, și ajutorul mamei. Pff, să-ți ia cineva farfuria de sub nas și tu să poți sta liniștit la masă de vorbă cu copiii încă cinci minute… neprețuit, vă spun.

Stai, că a mai fost ceva. Am dormit la prânz două zile din șapte. Era așa cald și bine în pat între copii, și eu eram așa moleșită… am dormit și eu buștean acolo cu ei două ore. N-am mai fost așa odihnită de cinci ani!

Așadar, lecțiile mele după această vacanță, aplicabile în orice zi, nu doar în cele de concediu:

• dormi cât poți cu copiii
  • fă rost de ajutor, orice ajutor, măcar o oră pe zi
  • mai comandă din când în când o masă pentru toată familia de la un furnizor sigur, că nu moare nimeni
  • ia-ți mașină de spălat vase
  • nu te mai stresa atâta cu făcut curat, oricum se face la loc într-o zecime din timpul pe care l-ai pierdut aplecată la 90 de grade să culegi de pe jos
  • mergi în vacanță și fă toate cele de mai sus, e o șansă să nu te întorci de zece ori mai obosit decât ai plecat.

Mă duc să pun oalele la foc, vacanța mea s-a terminat. Dar stați că mai urmează unaaa! Cu mulți calamari la grătar, sper eu.

Sursa foto: vacanță cu copiii via Shutterstock.com

Printesa Urbana

Scriu de cînd mă știu. Scriu și cît mă joc cu copiii, și sub duș, și în somn scriu. Scriu despre mine pentru mine. Și sper că ce scriu pentru mine să fie de folos și altora. Unii s-au născut să cînte, alții să facă poezii sau să frămînte pîine. Eu m-am născut să scriu declarații de dragoste copiilor mei și vieții noastre pline.

Articole: 4194

24 comentarii

1. Sincer, noi mergem in vacante numai cu masa asigurata, recomandarile privind mancarea sunt cruciale pt noi. Nu m-as duce never ever sa gatesc in vacanta, nici macar un mic dejun.. Dupa prima vacanta all inclusive , cand ne-am intors cu fetita (atunci 2 ani) si am facut o comparatie…pfui, de la cer la pamant. Stiu, e pitoresc aa cauti taverne, sa gatesti si ceva minimal, dar cel putin cativa ani, pana ne mai revenim cu oboselile, nu vreau sa gatesc! 🙂

2. Cata dreptate ai! Chiar si fara copii vacanta ideala e acolo unde nu ai grija pregatirii mesei si a farfuriilor murdare.
    Problema se pune in privinta sigurantei. Cat de sigur e locul unde mananci mai ales cu copii mici. D-asta recomandarile prietenilor si ale oamenilor de incredere sunt mana cereasca.
    La cat mai multe plimbari relaxante!

• La turci la all inclusive au zona speciala pt bebelusi. Gen blender,borcanase,incalzitor de biberon/borcanas,legume fierte fara sare si carne fiarta fara sare. Iar pt copii mii de feluri de mancare. A mea nu a patit niciodata nimic. In prima vacanta stateam in camera sa ii gatesc cateva ore pe zi. Never do it again

• In city breaks cum a fost Ioana acum nu ai optiune de „all-inclusive”, in cel mai bun caz ai micul dejun inclus, daca alegi asa, dupa care te descurci. Si la atatea persoane sa mai mananci inca 2 mese pe zi in oras nu-i tocmai ieftin asa ca e de inteles de ce alegi o cazare cu bucatarie.

3. Eu am mai ‘calcat’ pe bec sa zic cu somnul langa fata de ceteva ori in ultimele 2 luni, pentru ca am fost terminata. In general nu-i viata chiar atat de grea, dar au fost si zile mai complicate (copil, munca pe net, gatit, mers la spital la bunica-mea, incercat sa gatesc si pentru ea cate ceva, una-alta prin casa) si am cazut ca un bocanc.

Asa cum zici e bine sa mai si dormi o idee in plus, ca oricum in general suntem in urma cu somnul. Desi m-am infuriat punctual ca pierdeam 2 ore de munca (daca doarme bomba a mica mai bantui si eu pe net in scopuri lucrative), am realizat ca de fapt am avut de castigat.

Oboseala cronica de care probabil ca sufar si eu nu ajuta pe termen lung.

4. Sunt in asentimentul tau, Ioana. Fetita mea are aproape 9 luni iar zilele cu mama la mine ca ajutor sunt de vis. Imi permit luxul sa dorm zilnic la pranz, ne face de mancare iar cand venim de la plimbare gasim casa luna. Un fel de vacanta acasa, ce mai 🙂 M-am tot gandit daca se merita sa plecam cu un copil asa de mic intr-o excursie internationala, pana acum am zis ca mai bine nu, dar daca sunt cititoare cu astfel de experiente reusite ar fi util de impartasit tips & tricks

• Noi am călătorit destul de mult cu copilul pana la 2 ani pe care ii are acum, 4 drumuri cu avionul din care unul de 10 ore când avea 5 luni si aia a fost cea mai ușoară ca il alaptam deci nu am avut stres cu mâncarea. In rest nu ne lipsesc din geanta bananele, termometrul si medicament de febra (asta e f important o data a făcut febra in avion), jucării. Acum ca e mai mare ii dau și din mâncarea care se servește in avion, legumele, fructele sau ii luam de acasa in borcănel. De mare ajutor este si un sistem de purtat mai ales in aeroport, iar la decolare Si aterizare e bine sa sugă ceva, eu ii dau apa sau lapte din biberon. Eu zic ca nu e f greu sa călătorești cu un copil, al nostru e si destul de cooperant si dornic sa descopere ce se întâmpla in jurul lui. La noi problema sunt eu ca îmi e foarte frica sa zbor dar chiar si asa ne-am descurcat foarte bine.

5. Ca sa-mi optimizez cat mai mult timpul si sa nu trag de mine pana la epuizare, am aplicat urmatoarele reguli: se gateste pentru mai multe zile, sambata si duminica neaparat dormim dupa-amaiaza. Chiar si in concedii, noi la pranz, dormim odata cu copilul dupa-masa. Nu spal rufe in fiecare zi tocmai pentru a nu sta in fiecare zi sa strang si sa intind haine. De aproximativ un an a preluat si sotul haturile in bucatarie si chiar gateste foarte bine, de la paine de casa pana la prajituri. Deci, seara dupa ce venim acasa de la serviciu, el se ocupa de mancarea pentru noi 2 iar eu de copil. La fel si cu pachetul pentru serviciu care a picat in sarcina lui.

6. Doamne nu stiu cum este viata altora, dar a mea este foarte diferita de ce povestesti tu 🙂

e drept am un singur copil.

In vacanta cu ea a fost absolut minunat, nu am simtit nici o oboseala, pe plaja se juca mult si bine si singura si cu mine, nu alergam nicaieri, am avut all inclusive, deci nici un stres, mananca orice, nu a trebuit sa cumpar nimic, desi nu mai doarme la pranz, totusi anul trecut in vacanta a dormit in fiecare zi, asa ca m-am putut odihni si eu.

Acasa imi doresc foarte mult sa fie mai mult de 30 minute totul pus la loc, dar nu se poate. Asta e. Mancare nu fac foarte multa, fac in fiecare zi, dar cate putin, pentru ca mananca la gradi sau la soacra mea.

7. Tocmai ce a plecat mama si m-a lăsat singură cu doi. Exact asta îmi lipseste, somnul de prânz si farfuria luata se sub nas. Dar sunt și alte avantaje la a fi doar eu cu ei. Si lasa ca dorm eu, cândva. Astept postul despre Praga cu copii.

8. Da, si mie unul dintre lucruri care imi place in vacanta e ca ai mereu camera curata si masa oarecum asigurata. Nici acasa nu ma stresez tare mult cu curatenia, dar ma relaxeaza sa am casa curata. Apropo, am fost la 2 restaurante dintre cele recomandate de tine intr un articol mai vechi si tare ne a prins bine sa avem o lista la indemana. Merci!

9. Daca cineva ar lua de sub povara mea gatitul, spalat vase si curatenie / aranjat prin casa viata mea ar fi minunata :)) . Este mult mai obositor sa faci asta decat sa stai cu copilul, clar!

10. Chestia cu bucatareala o stiu demult, din spusele mamei. Ea a fost la noi in casa singura ce avea si alta treaba in bucatarie in afara de mancat. Tata facea multe prin casa dar in bucatarie sa faca un ceai era sport extrem. Pentru mama concediu era perioada aia fara ” pune-te masa, scoala-te masa”. Cand am ajuns la casa mea am vazut la multi prieteni cum plecau la mare cu oale si ulcele dupa ei, inchiriau apartament/ vila si mancau aproape numai ce isi gateai. Majoritatea din economie. Nu am facut niciodata asta dar cand a venit copilul am avut asa, un gand, vazand ca multi prieteni se carau cu plite electrice, oale, blendere, steamere. In prima experienta la mare avea pitica putin peste 1 an, am facut rezervare la o pensiune cu bucatarie complet utilata, m-am gandit si apoi am zis ca eu in vacanta nu gatesc. Am luat cu noi cateva borcanele, ea oricum nu manca decat lapte, iaurt si fructe la vremea aia. A mancat copilul mic dejun oferit de pensiune iar restul meselor la terase. Nu a mancat in viata ei atat de bine si cu atat de multa placere, iar de atunci a ramas o mancacioasa. Mai intram in bucatarie pentru a lua cate ceva si gaseam femei prajind oua, fierband ciorbe, amestecand, blenduind. Practic unele acolo si-au petrecut concediul. Anii urmatori am incercat all-inclusive ( desi nu-s mare fana) si e perfect pt familii cu copii. Astia mici se pot servi singuri, pot gusta inainte de a decide daca merita o portie intreaga, practic sanse sa ramana flamanzi sunt minime.
    Noi mancam des in oras si constant luam mancare din oras pentru a evita dimineti de weekend petrecute in bucatarie. Daca e o zi de sambata cu soare e clar, zi de comandat mancare.

11. Da, este minunat sa nu gatim in vacante, sa nu punem masa. strangem masa, spalam juamte de bucatarie etc 🙂
    Si mai este minunat si ca ai avut ajutor pentru cateva zile, cu siguranta si asta a contat.

Inca o variant de vacanta de success este sa mai plecati cu o familie cu copii, noi am incercat si asta si a fost mult mai bine decat singuri.

12. E ideal sa mergi asa, baietelul nostru manaca bine si cu pofta in concediu. Gatitul acasa si permanenta curatenie sun obositoare daca sunt facute zi de zi

13. Pe mine acasa ma mai ajuta pe langa masina de spalat vase si roomba, aspiratorul ala care aspira singur. E perfect pentru intretinere si imi economiseste mult timp. De gatit gatesc mult la multicooker, ca sa nu trebuiasca sa amestesc in oala. In vacanta e super sa nu trebuiasca sa faci nimic nimic. O vacanta perpetua mi-as dori cadou de Craciun.

14. Acum ca vine si bebe 2, sotul meu se gandeste serios sa ia o rulota pt a iesi mai des in natura. Dar pe mine exact asta nu ma aranjeaza: curatenie in rulota, vase, etc. Poate un pranz sau o cina o mai mananci in oras. Dar la micul dejun tot in rulota prevad ca se va manca. Si uite de asta iubesc eu hotelurile: mancare si curatenie asigurate. Dar parca incepe sa imi surada si mie o rulota…

15. Ce ma ajuta in concedii e nemersul la munca – e maaare fericire; iesitul din ritmul de soarece in roata, sa vad oameni relaxati, sa merg in tara cu soare si mare ( asa ma ia somnul la auzul sunetului maaariiii), joggingul dimineata pe plaja etc.
    Tu zi de Praga!

Eu merg in vacante cu airbnb ( ies mai ieftin si imi doresc 2 vacante pe an, la all inclusive nu as putea financiar). Asa ca gatesc si spal rufe, dar muuuult mai simplu: mic dejun oua fierte ( si fierb pt 2-3 zile), cereale si lapte si portocale si avocado; pranz comand o carne si completez cu salate, sau fac piure de legume/cartofi cu o branza locala si salate ( salate fiind o rosie taiata in 4, un castravete rondele, avocado felii etc); cina iesim sau comandat.
    Acasa in mod normal am ciorbe sau supe si chestii la cuptor in plus ( pesti sau prajituri), si astea le fac acasa o data la 3 zile deci nu asta ma doboara acasa. Cand am invatat ca gatitul in fiecare zi nu e pt mine si imi ajunge un gatit la 3 zile, am descoperit cat timp lalaiam cu spalat linguri si tocator si chiuveta si pe jos si pe maini si dus gunooi, cat timp lalaiam cu decisul lui EU CE MAI GATESC, si mai ales cat timp pierdeam la cumparaturi. Acum scriu meniu, cantitati, mers la piata (maxim 2 ore cu pus la loc), gatit pt 3 zile, fac feluri de mancare ce iau 15 min, spalat si dus gunoi si gata.

16. Inainte de a merge intr-un concediu,fac un studiu despre locatii cu all inclusive,citesc recomandarile in cautarea unei locatii cat mai sigure si in care sa reusesc sa ma relaxez putin.Stiu ca gatitul este cel care ma oboseste cel mai mult.Prefer sa merg kilometri decat sa gatesc.Parerea mea este caci gatitul oboseste atat de mult pentru ca sunt multe drumuri pe distante mici(Ex:mergi la aragaz,intoarcete la masa,du gunoiul in cos,etc)

17. Mie gatitul nu mi se pare obositor,chiar îmi face placere. Dar curățenia si spălatul vaselor/rufelor ma omoară. Sincer oricât m-as stradui la mine e imposibil sa fie curățenie luna,nici nu termin bine treaba ca in 5min e dezastru la loc,ma demoralizeaza total.
    Nici eu in concediu nu fac mâncare, dimineata mâncăm brânză cu rosii,ouă fiarte,iaurt cu cereale… chestii care nu cer efort din partea mea,iar la prânz si cina la restaurant. Si eu sunt om si merit un concediu linistit,muncesc 6zile din 7 plus treburile casnice,asa ca merit un concediu fara cratite si fara mop.

18. Masina de spalat vase pe primul loc. Apoi am testat si eu minunea cu gatitul. Sa stiii ca te epuizeaza rau chiar si sa te gandesti, ce gatesc saptamana asta… Cumparaturile de sezon, gatitul asortat… Gata m-am hotarat, imi iau bucatar am auzit ca barbatii gatesc mai bine decat femeile. Auziti, fetelor, nu potem sa ne asociem mai multe dintr-o zona si sa gatim la comun? ne relaxam pe rand.

• si eu de cand mi-am luat masina de vase mi se pare muult mai simplu.
      Pt gatit, eu fac meniu pe o sapt. si pun si pe sot sa isi bata capul ( si daca nu mananca ce o propus…jar mananca 😀 ). si in 15-30min am scris 4-5 feluri, apoi ingredientele si cantitatile, si unele le fac pt 2-3 zile.

In rest, cu gatitul la comun mi-ai adus aminte din copilarie cand mamaia sambata facea un cuptor de paine si placinte si dadea si pe la vecina de peste gard.