Știi că ai copii mici acasă când…

Stai întinsă pe patul de ecografie 8 minute, timp în care:

  • Te umflă răsul de câteva ori, când doctorul te gâdilă cu sonda aia alunecoasă pe la coaste
  • Te trec tot felul de fiori romantici când aceeași sondă te explorează pe la ovare
  • Ațipești pe final, că doar e întuneric, liniște, și cineva (străin, dar ce mai contează) te mângâie pe la splină (cu o sondă de ecograf, dar ce mai contează).

– Sunteți bine la abdomen, domnișoară, ceva nisip la rinichi, să beți mai multă apă.
– Hă? tresar buimacă. Ce-ați spus, scuze, mă gândeam la altceva… (aiurea, dormeam cu vise).
– Nu de la burtă vă doare spatele, ci de la spate. Sunteți prea slabă. NU aveți mușchi pe spate, ce să susțină biata coloană? Ridicați lucruri?
– Oarecum… (circa patru tone de cărți în ultimii trei ani și peste 20 de kg de copii zilnic în ultimii patru ani)
– Să nu mai ridicați, domnișoară, că ia uite, văd aici pe radiografie că aveți o grămadă de probleme, scolioză, lordoză, accentuată, lărgirea spațiilor intravertebrale, rotație îm ax a corpurilor vertebrale.
– Da, așa o să fac, am mai zis repede, să nu mă ia iar somnul auzind vocea molcomă a doctoriței.

O să mă apuc de yoga. O să iau vitamine. N-o să mai ridic nimic. O să mă programez la RMN. O să dorm numai cu burta în sus. N-o să mai muncesc atâta. O să îmi cumpăr un brâu din ăla care ține cald la șale. Să nu uit să iau în vacanță diclofenac și ketonal.

Maică, spuneți-mi că nu doar eu am probleme cu șalele la 38 de ani. Și că mai adormiți și voi când și unde nu trebuie, că altfel intru la idei. Spuneți-mi de mai multe ori, că în ultima vreme am început să și uit…

Sursa foto: dureri de spate via Shutterstock.com

Pin It

33 Comments

  • Bibi spune:

    Ha, eu am adormit în parc. Ziua. Erau prietenele cu ochii pe copii. 🙂

  • Ioana spune:

    Ai postat anul trecut un articol legat de dormitul pe spate si ma bantuie noapte de noapte de atunci. Eu nu pot, pur si simplu, adormi cu burta in sus. Si ar trebui, ca ma doare spatele si n-ar trebui la varsta asta. Salteaua e perfectă, pozitia mea mai putin 😐

  • Eliza spune:

    25 de ani, probleme cu salele de la 21. Cred ca sunt si niște semne ca si corpul, nu numai sufletul (psihicul sau oricum o mai fi numit) are nevoie de grija, atenție si hrană. Imbratisari multe îți trimit.

  • Angela spune:

    Eu aveam probleme mari cu spatele mai acum vreo 6-7 ani in urma. Nu dormeam noaptea de dureri, umblam cu braul etc… Ce mai, groaznic! Ei, si atunci am schimbat salteaua. Am fost la dedeman, am testat toate saltelele lor ( era singurul loc unde se puteau testa saltelele) si mi-am luat cea mai tare saltea, dormeo cu aloe vera. M-am chinuit o saptamana sa dorm pe ea si era cat pe-aci sa o returnez, dar apoi am dormit ca un prunc si nu am mai avut probleme de atunci. Nici in sarcina, nici cand car sacose, nici cand imi iau puiul in brate. Mai am crize de mijloc, dar e de la curent si trec cu fular de lana legat la spate intr-o zi doua. Multa sanatate!

  • Mira2 spune:

    Pe cand aveam vreo 20 de ani o rudă, cu câțiva ani mai mare decât mine, a avut o operație pe coloana care i s-a tras de la ridicat chestii aiurea. De atunci sunt foarte atentă ce si cum ridic. Te poate afecta pe viață.

  • deea spune:

    Probleme cu șalele, fix un an mai tânăra, tot doi copii. Adormit la stomatolog la o extracție nasoala, adormit la chirurg pe masa in timpul exciziei unei alunițe. Atac de panica in ambele situații din partea medicilor. Pune-ma întinsa ( sau in șezut) și nemișcată și aia e.

  • Cristina spune:

    Nu esti singura, curaj. 38 de ani, 3 hernii discale, si niste dureri de sale, maica… Si de dormit pe spate nici vorba, poate doar daca lesin de somn in pozitia respectiva, altfel nu reusesc nicicum. Facem un club?

  • Alina spune:

    Sotul a adormit la RMN deci….😂

    • Cristina spune:

      Și eu am cam adormit la RMN, deși făcea ăla că toate arătările, dar eram la un pas de vise cu războaie. Noroc că n-a durat decât vreo 20 de min și când a intrat asistență sa îmi spuna că e gata, eram atât de bulversată, că mai sa cred că m-au luat ostatic.
      Alta data am adormit la stomatolog, cu uneltele doctoriței la mine in gură. Așa că…. Se poate. Bunăvoință sa ai 😂

  • Me spune:

    Am si eu de toate de vreo 15 ani (scolioza, lordoza, discopatie etc) plus un „sac de faina” de 15 kg care e plimbat des si mult in brate, cateodata impotriva vointei lui. Mari dureri de spate am avut pana a dat norocul peste mine si am vb cu un chiroprator foarte bun.Asa ca pot sa recomand
    – perna lombara pentru masina, ajuta foarte mult (eu am testat vreo 5 pana am gasit una buna pentru mine)
    – ridicat copil/plase etc musai din genofelxiune (adica cu picioarele, nu cu spatele) e f mare diferenta si aici. Cateodata rog copilul sa se uce singur pe ceva mai inalt (scaun, banca) sa il pot ridica mai usor :P.
    – si antrenat capul sa-si aduca aminte cand mergi pe jos, tragi umerii un pic in spate, te relaxezi si incordezi muschii abdomenului cand mergi, teortic aia e pozitia corecta a spatelui. Si in rest e doar chestie de repetitie, dupa un timp iti aduci aminte mai repede ca trebuie sa stai dreapta in timp ce mergi, conduci etc.
    – aplecat dupa ceva musai din pozitia „po**star” 😀 adica cu fundul in afara, ca asa sta partea lombara dreapta.
    – si seara 10-20 de sec planking pt intarire abdomen.

    In rest pt aia cu somnul nu stiu, dormi unde poti, cand poti, mai putin la volan. Ca am lasat masina la birou intr-o zi ca nu eram in stare sa conduc 10 min pana acasa de obosita ce eram.

    • Pyro spune:

      Buna,

      Recomanda-mi si mie te rog acel chiropractor, presupun ca se ocupa si de barbati 🙂
      Si spune-mi si unde ai gasit perna pentru masina, ca am tot testat tot felul de suporti inutili, si un suport care e mult prea mare.

  • C spune:

    Primele crize de spate m-au luat in facultate. S-au accentuat dupa sarcina si carat copchil in diverse sisteme de purtare. Am umblat pe la doctori si fizioterapie dar nu mi-a trecut decat cu exercitii speciale la sala si masaj. Am tras de fiare un an aproape zilnic pana mi-am construit niste muschi decenti sa-mi sustina coloana. Acum ridic „piticul” de 25 kile fara probleme! Recomand calduros o sala si un antrenor care stie meserie.

    • Printesa Urbana spune:

      vai asta cu mersul la sala e un vis imposibil, pur si simplu nu am cum. dar o sa incerc sa fac acasa cu cineva.

      • A_A spune:

        3 copii, 36 de ani aproape, dureri incepute dupa prima sarcina si carat copilul primele 11-12 luni din viata sa. Daca nu faci fitness cu greutati -nu doar niste amarate de gantere de 1-2.5 kg nu vei reusi sa iti intaresti cum trebuie muschii spatelui. Confirm ca este singura metoda (plus inot, dar mai mult fitness cu greutati) prin care spatele NU ma doare. DELOC.

      • Adr spune:

        Eu am gasit solutia salvatoare ptr a impaca si capra si varza: am gasit o sala langa blocul meu si ma duc de 2 ori / saptamana, de la 21.00-22.00. De cele mai multe ori o gasesc pe fetita si pe ta-su dormind. Deci daca chiar vrei si te pui si tu pe tine pe primul loc uneori se poate! Bafta!

    • Georgi spune:

      Asta am vrut sa zic si eu. Sala+ masaj.
      Ok, exercitii acasa cu greutati merge foarte bine, nu trebuie sa mergi neaparat la sala, dar trebuie sa si mananci, Ioana, ca sa ai de unde pune muschi pe tine. Personal, fac acasa (aici, un abonament la sala e 80 de euro, stau intr-o zona cam scumpa din Bucuresti, totul e la suprapret), mi-am cumparat greutati de la Decathlon si fac exercitii cu cei de la FitnessBlender (au si programe de workout care costa 10$, practic nu mai stai tu sa iti bati capul cu aranjatul antrenamentelor, ti le pun ei automat in calendar). Ocazional, maresc greutatea ganterelor. Si pana acum am avut rezultate super.
      Mai am doar sa merg la masaj. Prietena mea e insarcinata in 9 luni, face masaj de aproape 6 ani, a facut si face si in timpul sarcinii si a zis ca 90% din durerile de spate s-au dus datorita masajului. Unde mai pui ca nu i s-au umflat picioarele, celulita si vergeturi nema (bine, aici e si chestie de gena, dar masajul si sala evident ca ajuta mult la drenaj si circulatia sangelui). O morfoleste maseuza ca pe toti dracii :))))).
      Deci, all hail masaj!!!!

      PS: E important sa ai o maseuza/ maseur cu care sa te intelegi. La fel ca la coafor, sau la doctor. Doar ea/ el o sa stie ce ai nevoie, pe masura ce iti cunoaste corpul.

    • maddy spune:

      Subscriu! Ma durea spatele zilnic pana am inceput sa practic inotul si de atunci imi simt muschii spatelui mai relaxati, nu ma mai doare deloc!

  • Irina spune:

    Am avut si eu dureri de spate de la 36 de ani. Cel mai de efect tratament Mg cu complex de B-uri. Te pune pe picioare si reduce si stresul. Eu am 3 copii si pe toti i-am carat ani de-a randul in wrap/manduca. Multa sanatate, odihna si Mg. Face minuni!

  • Ana Maria spune:

    Eu am adormit la coafor..in timp ce imi era uscat parul lung.. cu aer cald :)) La ecograf a adormit sotul – la prima sarcina ( tot de la intuneric si de la vocea molcoma a doctorei – poate si ora prea matinala :))) Ce l-am mai bombanit atunci.. Acum la a doua sarcina “in plina desfasurare” adorm si in timp ce-i cant fiicei mele de noapte buna si cand astept in picioare rezemata de un perete la Farmacia cu nume de planta :)) Suntem in grafic.. Defecte probabil pe ici pe colo, dar ne bucuram de “calatorie” 🙂 All the Best P.U. ! ❤️

  • Maitreyi spune:

    Am avut si eu dureri de spate…criza urâtă anul trecut cu „inteleneala” o săptămână întreaga.trebuie să ne ferim de ridicat dar al.meu pitic si acu mai vine sa il ridic putin in brate(si nu are decat 35kg).cat depre locuri ciudate in care am adormit…la epilat,pe cand cel mic avea vre-o 8 luni.😂

  • Rox spune:

    Durerile de spate mai sunt si greutatile care simtim ca le ducem in spate. Cand simtim ca avem prea multe de ‘tras’. Poverile care se simt greu pe spate… poate trebuie lucrat cu mintea, nu neaparat la sala.

  • Cri spune:

    Am adormit la radacina unui pom, in timp ce muschetarii erau la tobogan cu tatalor. M-am dezmeticit cand am auzit un urlet cunoscut.

  • Irina spune:

    Da la 38 de ani si doi copii de 8 si 2a 8l,gradinita, scoala( acum vacanta dar oricum greu), parc, plimbare, garzi, zile pline la spital dor TOATE, memorie varza, usa casei uitatadescuiata, baba in devenire 🤣🤣🤣 sa nu intram. In panica👍

  • Solomon Raluca Maria spune:

    Cand am venit acasa dupa cezariana, mi-am aranjat pernele in asa fel sa ma pot pune pe burta. Va jur ca a fost cel mai bun, relaxant, in puf, somn de 15 minute (si cum mai vreti voi sa ii spuneti somnului suprem).
    Pentru mine nu functioneaza somnul cu burta in sus, ala e sonn de spital 😀

    • Printesa Urbana spune:

      stiu ce spui, din pacate sunt destul de sigura ca cel putin la mine, somnul pe burta e raspunzator de multe rele din spatele meu. 🙁

  • Diana spune:

    E posibil sa fie Diastasis recti! Se recomanda exerciții de întărire a mușchilor abdominali (core). Dupa sarcina am avut un gap de 3 degete intre Mușchii abdominali si cu exerciții speciale l-am închis. 🙂 Sara Haley are un program fain pentru asta.

  • Cineva spune:

    Posibil sa bat recordul.

    Am adormit mergand pe strada la 31 de ani, la Londra. Eram rupta de somn si ma incolacisem pe asfaltul caldut, de unde imi rugam fratele sa ma lase „macar 5 minute” sa ma odihnesc… Nu imi amintesc foarte bine cand am ajuns pe jos, dar va garantez ca nu era lesin. Mai aveam putin si sforaiam mergand.

    A doua oara am adormit in Venetia in Piata San Marco. Eram asezata pe o bordura si chiar am inceput sa visez.

    Adormiri mai putin spectaculoase gen adormit cu capul pe birou, pe covor, in tren, in masina etc sunt la ordinea zilei. Am dormit si in cada 😂

  • Raluca spune:

    Si eu am probleme cu spatele de la 30 de ani…cam de cand au aparut copiii…vai ce coincidenta :)))))). Pe mine ma ajuta foarte foarte mult pillates. Am facut o perioada la un centru specializat apoi din lipsa de timp mai fac acasa anumite pozitii cand spatele ma ameninta ca isi ia vertebrele si fuge in lume. Fac acele exercitii pana vine copilul mai mare si cand ma vede semi aplecata se urca pe mine si-si imaginează ca-s căluț. Si tot asa. ..de la capat in fiecare zi. Tind sa cred ca durerea de spate e parte din firescul de dupa copii.

  • Raluca spune:

    Umbla pe Facebook o poza simpatica legat de uitare, textul zicea asa:
    I’m wonder women!
    I wonder where I left my keys,
    I wonder where I left my wallet,
    I wonder where my money went!

  • Elena spune:

    De adormit adorm și eu: la dentist, la coafor(2h e deja orgie). Probleme cu spatele am și eu, tot de la lipsa mușchi. Recomandare doctor: sport. Orice, dar sport sa fie și zilnic. Nu mai am probleme de când am pus in practica. Multă sănătate 🙂

    • Sonia_P spune:

      Nu orice sport ca de exemplu alergarea, mai ales pe asfalt, e distrugatoare de vertebre deja obosite de carat copiii in brate. Greutatile pentru intarirea musculaturii spatelui si abdomenele pentru intarirea celor din partea opusa fac minuni dar doar dupa ce medicul spune ca e voie.
      Eu dupa nastere – prima – si dupa carat copilul multe luni in brate am ajuns sa fac kinetoterapie si mi-a prins tare bine dar sub supraveghere stricta.

      Cel mai rau a fost si este in continuare faptul ca lucrez la birou stand in fund atatea ore…Dar asta e, avem nevoie sa lucram si desi pare tentant prin reviste statul la birou pe o minge uriasa pe post de scaun, nu pot sa spun ca am incercat.

  • o femeie spune:

    si eu. Am invatat la batranetzuri ca e nevoie sa fac miscare pt mine. 30 min dimineatza. 5 minute din cand in cand. Corectat pozitia ori de cate ori imi aduc aminte.
    E mai bine.

  • Mia spune:

    Am descoperit aplicatiile de gym de pe telefon. Ma ajuta sa-mi spuna cineva ce exercitii sa fac in fiecare zi si cat timp. Mi-am schimbat aspectul de cand fac aceste exercitii si lumea ma intreaba daca am slabit pentru ca se pare ca se vad aceste modificari in tinuta. Am grija sa fac mereu exercitii pentru „core”.

    Cand am chef de ceva mai ritmat fac fitness cu nebunaticul asta: https://www.youtube.com/user/TheFitnessMarshall/videos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *