Clătite pufoase din banane prea coapte

Băi, dar de când cu izolarea asta, mănâncă copiii de zici că vin direct din foamete! Bagă ca sparții la masă, peste o oră cică le e foame. Nu mai prididesc să pun pe masă că imediat dispare tot. Păstrăm regula de 3 ore între mese, oricât ar insista, e clar că cer de mâncare pe fond de stres, n-are cum să le fie foame la o oră după ce au mâncat ciorbă și câte-un castron de cartofi la cuptor cu pui copt încetișor, plus un kil de mujdei din iaurt. N-are cum!

Ah și cer dulce!

Nu le dau cât cer, nici nu avem în casă dulciuri, nimic de la magazin, doar fructe proaspete și uscate, și o dată la 3-4 zile mai fac eu clătite clasice, pancakes, brioșe, biscuiți, chec, prăjitură cu mere, mâncăm din ele mai multe zile la rând.

Acestea fiind spuse, caut soluții de gătit rapid, sănătos și economicos. Mă străduiesc să nu arunc nimic.

Ieri, am descoperit trei banane prea coapte.

L-am pus pe Ivan să le facă zob cu zdrobitorul de cartofi.

Am bătut în piure-ul de banane un ou și niște esență de vanilie.

Am adăugat 20 de grame de unt topit.

O cană mare de lapte (cam 300 de ml), încălzit. Merge și cu sana sau lapte bătut sau iaurt.

Am amestecat bine, apoi am adăugat făină până am obținut un aluat gros, care curge în cocoloașe, puțin mai gros ca cel de chec. Dacă vreți clătite înalte, faceți aluatul mai gros, dacă le vreți mai subțirele, aluatul trebuie să fie mai subțire, dar nu mai subțire ca cel de chec.

La final am incorporat și un praf de copt.

Am lăsat aluatul să se bulbuce puțin cât am uns două tigăi cu unt de cocos.

Am făcut câte două clătite în fiecare tigaie, le întorc când partea de sus e complet solidă și cu multe bule.

Au ieșit vreo 18 clătite, ne-au ajuns și azi (le-am ascuns peste noapte).

Le mâncăm cu sirop de arțar, bucăți de fructe, dulceață, miere, sau goale.

Puteți pune în aluat și fructe mici congelate.

Merge foarte bine rețeta asta și pentru bebeluși, nu e nevoie deloc de zahăr.

Poftă maaare!

Photo by Olena Sergienko on Unsplash

5 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *