Canyoning cu copiii: aventură în canion și-n apă rece de munte

Canyoning cu copiii în Madeira, super aventură!

După cum probabil știți dacă mă urmăriți pe FB și pe Insta, suntem în Madeira de câteva zile într-un press trip. Urmează să scriu un articol lung despre toată aventura când revenim acasă, acum nu am prea mult timp, încerc să stau cât mai puțin cu telefonul în mână, iar la laptop nu am umblat de când am venit. Sunt multe de spus, am făcut multe activități în fiecare zi, e un loc extraordinar de frumos și ofertant indiferent de vârstă, promit să revin cu detalii.

Azi însă vreau să vă povestesc despre experiența noastră cu canyoning, un sport despre care nici nu știam că există, care e practicat frecvent aici în Madeira și care pentru noi patru a fost probabil cea mai tare aventură din viața noastră.

Se face și în România, înțeleg că lângă Sibiu, Cluj, Timișoara, dacă vă tentează, dați un search pe google.

Săritură în apă la canyoning

Ce se întâmplă pe scurt este că parcurgi un traseu de sus în jos pe cursul unui râu de munte. Cobori în rapel pe lângă cascade, sari în mini-lacurile formate de râu după cascade, aluneci pe pietre, mergi prin apă, înoți când e apa mare, te dai pe tobogane naturale formate de apă. Pentru toate astea porți un costum special, care îți ține cald, te ferește de lovituri, bocancii nu alunecă, hamul te ajută să te asiguri în coborâri.

Costumul e foarte bun și amuzant, check us out! Vă recomand pentru copii costume un pic mai mari, dacă le sunt super fixe n-or să le placă deloc! :))

Costumele de canyoning

Am avut doi ghizi, Daniel și Sandro, din echipa Discovery Island Madeira, pe care vi-i mega recomandăm! Tura pe care am parcurs-o noi azi e 60 de euro de persoană, merită cu vârf și îndesat!

Există patru niveluri, noi am făcut nivelul 1, cel mai ușor, și doar jumătatea inferioară, am scurtat mersul pe munte până la râu, practic, pentru că ar fi fost prea mult pentru copii. Cele mai avansate includ mai multe cascade, mai multe sărituri și mai înalte, traseu de 4-5 ore, al nostru a durat două.

Băieții mai fac și mountain bike, trasee pe coastă, sunt foarte profesioniști și simpatici.

Și frumoși!

Sandro, Discover Island Madeira

Copiii s-au plâns la început, pentru că aceste costume termice sunt strânse pe corp, așa trebuie să fie, hamurile sunt grele, dar Daniel și Sandro au știut cum să-i încurajeze până am ajuns la râu și de acolo totul a fost ca un vis nebun! Bianca și Casandra, fetele de la Eturia care sunt organizatoarele grupului, sunt și ele super awesome cu copiii și cu noi, de fapt, tot grupul e, dar despre asta în alt articol. 🙂

Dap, de acolo de sus am coborât în coardă!

Mai întâi am coborât în coardă vreo 6 metri printre stânci.

Apoi am sărit în apă de la 3 metri.

Săritură canyoning

M-am bucurat să-l văd pe Ivan sărind, el nu face niciodată lucruri noi decât după mult mult gândit, analizat, tatonat, dar azi a fost incredibil. A sărit, a înotat în apa rece de munte, a râs, a făcut glume cu băieții, ne-a lăsat cu gurile căscate.

Sofia a fost curajoasă și perseverentă, cam ca de obicei.

Apoi am coborât în rapel pe lângă o cascadă de 15 metri, a urmat o altă săritură, o trecere prin apă până la gât, câteva tobogane naturale și apoi ultimele 20 de minute prin pădure până la parcare.

Acolo ne aștepta un bar atât de frumos, cu ceai cald și cafea, ne-am schimbat, ne-am felicitat, a fost grozav!

Pentru copii a fost excelent, pentru că a fost neașteptat, greu, dar fezabil! Bucuria și mândria de pe chipurile lor, că au făcut cot la cot cu noi tot traseul, ezitările noastre, felul în care ne-am încurajat unii pe alții a fost nemaipomenit!

Sunt teribil de încântată de experiența asta!

Sunt sigură că se face canyoning în multe locuri, dacă aveți ocazia, do it! Merge pentru copii peste 6-7 ani, dacă sunt temerari. Nu e musai să știi să înoți (eu nu știu), nu îți e frig și nu e periculos dacă respecți regulile de siguranță!

Printesa Urbana

Scriu de cînd mă știu. Scriu și cît mă joc cu copiii, și sub duș, și în somn scriu. Scriu despre mine pentru mine. Și sper că ce scriu pentru mine să fie de folos și altora. Unii s-au născut să cînte, alții să facă poezii sau să frămînte pîine. Eu m-am născut să scriu declarații de dragoste copiilor mei și vieții noastre pline.