Prin Valencia cu copiii (atracții, restaurante, prețuri)

În primul rând, aaah ce mult mi-a plăcut! Sigur și pentru că am fost cu prieteni dragi, care au venit din România să mai stăm împreună, dar nu a fost doar asta: Valencia are farmecul ei incontestabil!

Urmează un articol lung, care vă poate servi, sper eu, drept ghid dacă veți decide să mergeți vreodată cu copiii în Valencia. E de văzut măcar o dată-n viață! Salvați și dați mai departe (că am muncit zece ore la el, cu traseu refăcut pe ore pe google maps, să nu ratez ceva, prețuri, poze, recomandări de restaurante, locuri, tot). 🙂

Temperatura în a doua jumătate de octombrie mi s-a părut ideală, dimineața și seara 18-20 de grade, ziua 25, 26 de grade, un pic de vânt dacă erai aproape de mare, zero ploaie.

Înțeleg că vara poate fi foarte cald! Noi am mers în vacanța de toamnă a copiilor, a fost la fix (15-22 octombrie).

Am pus mai jos ce am făcut și ce-am fi vrut să mai facem, dacă mai aveam timp!

Cred că e o destinație foarte faină pentru copii și pentru adulți, sunt lucruri de făcut pentru toată lumea. Două săptămâni ar fi necesare, dar vă descurcați și cu una, dacă înghesuiți mai multe atracții în fiecare zi!

Iar atmosfera generală și mâncarea, pff, minunate!

Visăm să ne mutăm la pensie pe undeva prin zonă, să murim fericiți, plini de sangria și paella! :))

Îmi place mult relaxarea și stilul lor de viață: de la 9 la 11.30, pline cafenelele și terasele patiseriilor. Râsete, vorbăraie nesfârșită, cafele, țigări. De la 1 sau 2 pană la 3 sau 4, prânz și siesta. De la 8 seara, cina și fiesta până după miezul nopții. Nu mi-e clar când se mai și muncește în Spania, dar mă rog, lucrurile merg, deci cândva s-or rezolva și problemele care trebuie rezolvate. 🙂

Am stat într-un Airbnb aproape de port, a fost 800 de euro pe 7 nopți, inclusiv curățenia și dezinfectarea covid (care e obligatorie).

Sunt multe supermarketuri peste tot, mâncarea e mai ieftină ca în Olanda și mai scumpă ca în România.

câteva atenționări

Nu e la fel de curat pe străzi ca în alte țări pe care le-am vizitat (Olanda, Elveția), cumva mi-a adus aminte de România, cu coșuri pline și gunoaie pe jos, peturi și mucuri de țigară peste tot, dar parcurile sunt curate, la fel și plaja.

Atenție, se poartă mască în toate mijloacele de transport în comun, nu ai mască, nu te poți urca! O călătorie în oraș costă 1,5 euro, copiii nu plătesc. Dacă iei cartelă de 10 călătorii de la Tabaco, plătești 0,6 euro călătoria, poți reîncărca la ei cu cât dorești când soldul se termină.
Către și dinspre aeroport e 2,8 euro. E metrou direct către centru și port.

Atenție și la prânz și cină: restaurantele bune cer rezervare (noi ne luăm după notele de pe google maps, nu mergem la restaurante sub 4,4 decât dacă sunt recomandate de cunoscuți), iar cina e târziu, după 8. Multe restaurante sunt închise în timpul săptămânii, altele deschid doar la cină, multe doar la prânz. Nici google nu mai știe care și cum, s-a întâmplat să mergem câțiva km către un restaurant și să-l găsim încuiat, iar la telefon să ne răspundă un domn extrem de turmentat, pe care clar îl trezisem din somn (era 7 seara).
Sunați înainte, întrebați și rezervați.

Am avut de furcă cu asta, pentru că noi de obicei mâncăm cina la 8 și la 10 sforăim (copiii), iar în Valencia la 9.30 abia venea mâncarea pe masă.

Multe magazine și restaurante sunt închise între 4 și 8 seara.

Atenție și la închiriat mașina! Nu recomand pentru oraș, sunt destule autobuze și metrou! E un coșmar să găsiți loc de parcare, mi s-a părut mai rău ca în București!
Pentru explorat împrejurimile, da, e nevoie, dar aș limita închiriatul la 2-3 zile.

Gata cu atenționările, urmează recomandările! 🙂

Începem cu mâncarea.

mâncarea în Valencia

Încep prin a mulțumim restaurantului Alioli din București, de la care am învățat în ultimii 12 ani ce înseamnă mâncare spaniolă adevărată. Abia acum, în Valencia, ne-am dat seama ce buni sunteți, prieteni! Fix ca în Spania la voi. Dacă nu aveți bani de o vacanță la valencia încă, mergeți la un prânz la Alioli!

Revenind la Valencia:
Neapărat să gustați paella valenciană (e cu pui, iepure și legume), paella de mariscos (cu fructe de mare și pește), găsiți și cu ciuperci și foie gras, și vegetariană.

Nu ratați buletele de brânză sau cod.

Patatas bravas, cartofi tăiați cuburi, prăjiți, serviți cu salsa de roșii și alioli (maioneză cu usturoi)

Caracatiță, sepia și calamarul pe plită

Ne-au plăcut foarte mult și salmonetas pane, pești mai mici fără cap și coadă, făcuți pane, care se mănâncă cu totul, nu trebuie curățați

Musai sea bass și turbot pe plită, foarte gustoși

Gaspacho (supă cremă rece de legume crude)

Jamon, cheso, cârnați

Obrăjori de vită în sos ragu, foarte buni!

Am băut multă sangria, nu ne-am amețit deloc, presupun că nu mai pun alcool în ea (din păcate)

Berea locală, Turia și Estrella, ambele bune

La desert nu ne-am înghesuit, am mâncat câteva înghețate de la Helateria Veneta (în centru, Plazza dela Reina), foarte bună, tarta di queso și ceva patiserii cu ciocolată și vanilie.

Am gustat un vin local de pomelo (foarte fructat și ușor) care ne-a plăcut, mulțumim, Angela!

Un prânz pentru patru persoane a fost între 50 și 70 de euro, cina (la care mai luam și ceva tapas în afară de felul principal) ajungea în medie la 80 de euro.
Mic dejun ne-am făcut singuri, cu 100 de euro am mâncat șapte zile dimineața, plus senvișuri pentru avion, fructe, apă și ronțăieli pe drum.

Recomandări de restaurante în valencia

Som de Mar Restaurante, aproape de port, paella și sangria bună, creveți și scoici de te lingi pe degete!
Restaurante Rincón del Mercado, chiar lângă Mercato Central, calamarul a fost divin! Și restul tapasurilor și paella, dar calamarul la plităăă, vai de mine! (acesta, văd că sunt mai multe)

Restaurante Asador Argentino – pentru preparate din carne de vită

La Taberna de Marisa în centru, C/ dels Cavallers, 47 – caractiță bună, paella bună

Veranda Restaurante, Carrer de Mosen Ricardo Miralles, 4 din orașul La Vall d’Uixó (o să vedeți mai jos de ce)

Ce am vizitat în Valencia

1: Oceanograf, Muzeul Științei și Hemisferic

Neapărat să mergeți la triada Oceanograf, Muzeul Științei și Hemisferic, noi am luat bilete online de pe siteul oficial, CAC.es. Dacă le luați combinate, reducerea e semnificativă, 41,7 euro de adult, 31,3 euro/copil sub 12 ani.

Copiii sub 3 ani au gratuitate.
Vă recomand o zi întreagă pentru Oceanografic, e cel mai mare din Europa! Noi am stat de la 11 până la închidere, 18.00.

Celelalte două, Muzeul Științelor și Hemisferic merg combinate într-o zi.

În Muzeul Științelor copiii pot experimenta o mulțime de domenii și descoperiri, e interactiv și foarte fain făcut. Nu e peste Nemo din Amsterdam, dar e ofertant!

Aveți ce face, aveți ce mânca, inclusiv multe opțiuni sănătoase.

Păstrați o oră și pentru zona exterioară celor trei, care se află toate în același perimetru, vă puteți da cu barca, puteți face poze, vă puteți plimba în Turia, care e la un pas distanță.

Oceanograful musai o zi întreagă, e absolut fabulos, cel mai mare din Europa. Multă suprafață de tuneluri, pui de caracatiță, au inclusiv ouă de rechin și rechini abia ieșiți din nou, și beluga albă (aici am stat cel mai mult).

Ouă de rechin

2: Grădinile Turia

Grădinile Turia, o zonă verde de 9 km lungime și 160 de metri lățime care traversează Valencia din centru până spre port, fosta albie a râului Turia, care a fost deviat pentru că inunda des orașul. E una dintre cele mai mari grădini urbane din Europa! Mi-a plăcut enooorm!

Sunt o mulțime de locuri de joacă, bănci, lacuri, arteziene, coloane, locuri pentru mici concerte, piste de bicicletă, poduri, am văzut baobabi înfloriți, oameni cântând, dansând, absolut magic locul și pe zi, dar și seara!

Aș rezerva cel puțin o jumătate de zi, dacă nu una întreagă. Puteți închiria biciclete cu patru locuri, să vizitați mai mult!

3: Parcul Guliver

Parcul Guliver. Din păcate noi l-am prins închis pentru renovare, dar vom reveni la el!
Are forma unui uriaș legat de pământ, iar brațele și hainele lui sunt tobogane și tuneluri, o idee atât de simplă, un loc de joacă genial!
Tare rău mi-a părut că nu l-am putut explora!

Accesul e gratuit, e în Turia.

Încă e închis, verificați pe google să fie deschis dacă vreți să mergeți.

4: Plaja

Plaja, cu restaurantele ei pline de viață. Nisipul e auriu și fin, intrarea fină. Dacă aveți noroc, puteți face baie inclusiv în octombrie.

Noi am mers la Malvarrosa Beach, e și un spider de cățărat pentru copii pe plajă. Am petrecut aici o după-amiază faină cu trei familii de români, ne bucurăm că i-am cunoscut!

Acces liber, prețuri decente la restaurantele de pe faleză.

5: Portul Maritima

Vă puteți plimba printre bărcile ancorate, iachturi, veliere, e un dig lung pe care puteți merge până departe pe mare. E și un restaurant pe el, Panorama îi zice, au legume pane foarte bune, peștele mi s-a părut ciudat, dar restul mesenilor au mâncat pe săturate. Aici am cinat cu altă familie faină de români, mulțumim pentru invitație!

Aș rezerva pentru asta o seară.

6: Mercato central

Să nu ratați această experiență! Piața centrală din Valencia e găzduită de una dintre cele mai cunoscute și reprezentative clădiri din Valencia, construită la începutul secolului 20.

Tavanul e impresionant!

Aici vin localnicii să-și facă cumpărăturile locale, dar și turiștii, pentru că piața e un eveniment în sine!

Puteți degusta orice, de la stridii spaniole sau franțuzești la brânzeturi, carne, fructe, legume, pește crud sau gătit, sangria, puteți cumpăra platouri de degustare, mâncați în picioare printre tarabe, forfota e genială, amestecul de mirosuri, limbi, voci, muzică, mi-a plăcut enorm!

Aș rezerva pentru această experiență o oră.

Accesul e gratuit.

7: Mercato colon

Cam ca Mercato Central, dar doar cu restaurante! Dacă aveți chef de restaurante de tapas, multe la un loc, cu mici zone cu antichități și obiecte de artă și anticariat, aici e locul! E la 15 minute de mers pe jos de Mercato Central!

Stați preț de un prânz, merită!

8: Centrul vechi

Centrul vechi, cu piețele mari și turnurile în care puteți urca gratuit, pentru imagini superbe de sus.

O mulțime de străzi cu clădiri frumoase, diferite, superb decorate, cafenele peste tot, mimi, saltibanci, artiști de toate felurile, grafitti genial. Simt că mai avem de explorat mult zona asta a Valenciei!

Aș rezerva pentru asta 2-3 ore în 2-3 zile diferite.

9: Cartierele cabanyal și ruzafa

Ceva mai noi decât Centrul Vechi, dar pitorești, cu multe restaurante pentru toate buzunarele, viață de noapte, studenți, party, merită vizitate și pe timp de zi.

Câteva ore fiecare, dacă vă rămâne timp.

10: bioparc

Aceasta e grădina zoologică a Valenciei, într-o zonă foarte verde, la capătul Turiei. E frumoasă, au o abordare foarte prietenoasă cu animalele. E mai mică decât cea din Zurich sau cea din Rotterdam și, spre deosebire de parcurile cu animale din Olanda și Elveția, nu are decât un loc de joacă foarte mic (aici în Olanda, grădinile zoo au locuri de joacă mari și multe), dar au un restaurant bun, cu opțiuni sănătoase.

Intrarea în Bioparc

Am văzut și hipopotami, am stat muult să îi observăm cum dorm. Practic, ne-am uitat la fundurile lor grase cam jumătate de oră.

Și purceii de tufiș sunt simpatici!

Biletele costă 27 de euro/adult, 21 de euro/copil.

Vă ajunge o jumătate de zi, de la 10 la 2, maximum 3, dacă stați și la showul cu păsări și vizita ghidată la Madagascar.

11: Casa pisicilor

Ei, asta mi-a plăcut mult de tot, mulțumesc, Oana, că ne-ai spus de ea!

Cum te plimbi prin centru dinspre un turn spre altul, pac, dai de o căsuță venețiană în miniatură, cu tot cu o grădină și cu fântână.

I se spune Casa pisicilor, House of Cats Valencia, așa o găsiți pe google maps. Se spune că pe vremuri casa a aparținut unei bătrâne care iubea mult pisicile, care erau prigonite de autorități, pe motiv că ar împrăștia boli și ar face mizerie. Ca să atragă pisicile în curtea ei, unde s-ar fi adăpostit în siguranță, bătrâna excentrică ar fi comandat această intrare decorată către curtea ei.

Normal că m-am aplecat să mă uit în curte prin ușa căsuței.

Nicio pisică înăuntru, doar multe gunoaie. 🙁
Merită vizitată, e atât de bine făcută!

Copiii s-au jucat și s-au minunat pe lângă ea!

Bugetați 10 minute. Acces gratuit, e chiar pe stradă.

12: Ciutat de les Arts i les Ciencies

Muzeul de artă, care e în lângă Hemisferic. Noi nu am ajuns, dar data viitoare nu mai ratăm. Aș merge cu copiii și aș rezerva pentru asta o jumătate de zi.

Ar mai fi de văzut muulte muzee, dar nu am apucat, ne-ar fi trebuit măcar încă o săptămână să le facem pe toate.

de vizitat pe lângă Valencia

1: Grotele lui Sant Josep

Grotele lui Sant Josep, o peșteră inundată sau râu subteran, cum vreți să îi spuneți. Turul durează cam 50 de minute, dintre care 40 le veți petrece pe barcă prin canalele inundate, cu ghid, iar alte câteva minute mergând prin pasaje.

E o experiență interesantă, apa e foarte limpede, peisajul e foarte diferit de tot ce cunoști în mod obișnuit.
Vă recomand să rezervați online, să fiți siguri că prindeți loc, sunt trei plecări pe oră.

Biletul pentru adult e 14 euro, copil până în 12 ani, 10 euro.

Am făcut 45 de minute cu mașina din Valencia, am rămas în zonă să mâncăm de prânz, vă recomand acest restaurant mic, afacere de familie: Veranda Restaurante, Carrer de Mosen Ricardo Miralles, 4 din orașul La Vall d’Uixó. Patronul servește la mese, un domn extrem de modest, cald și simpatic, tare ne-a plăcut de el.

Obrăjorii de vită sunt foarte buni, la fel și salmonetas și bibanul de mare la plită.

2: Orașul și cetatea santango

Puteți lega excursia cu un drum în orășelul Santango, un oraș păzit de sus, de pe munte, de cea mai mare cetate din zona Valenciei. E un oraș cu un centru vechi pitoresc, în pantă, iar zidul reconstituit al cetății se poate vizita gratuit (se închide la 5.30 după-amiaza).

Atenție la parcare, nu urcați cu mașina până la cetate, o să luați amendă (ca noi).

Bugetați o zi pentru această escapadă.

4: Izvoarele termale din Montanejos și Fuente de los banos

E o zonă montană foarte frumoasă, cu orășele mici și pitorești, ne-a adus aminte de Grecia. Aveți nevoie de mașină!
Cam o oră și jumătate din Valencia, ultimele 40 de minute pe serpentine!

După ce am parcat la Fuente de los Banos, ne-am plimbat vreo 15 minute pe malul unui izvor, până am ajuns la locul de baie: un lac format prin poduri mici.
Apa nu a fost foarte rece (având în vedere că e, totuși, râu de munte), se varsă în lac un mic izvor termal care încălzește restul apei.

Apa e ireal de limpede, e plin de pești, unii mai mari decât coapsa mea.

Prietenoși, însă!
Vă recomand încălțări de apă.

După colț e un alt lac măricel între pereții de stâncă și o grotă cu multă vegetație.

Copiii s-au bălăcit, au sărit de pe stânca mare, am stat vreo șase ore, a fost plăcut.

Nu e nimic amenajat, nici toalete, cafenea, nimic. Aduceți cu voi ce doriți să consumați,

strângeți tot la final, nu sunt nici coșuri de gunoi.
Parcarea se plătește, e 5,8 euro pentru 4 ore.

Un pic mai sus pe drum e un baraj cu priveliște frumoasă.

3: rezervația naturală albufera

Aici nu am ajuns, dar am fi vrut mult. Se fac plimbări cu barca, se pot observa păsări, e un lac cu flamingo sălbatici, înțeleg că se vede foarte frumos apusul. Se poate ajunge și cu busul din Valencia.

Sper că nu am uitat nimic esențial. Să vă fie de folos!

Printesa Urbana

Scriu de cînd mă știu. Scriu și cît mă joc cu copiii, și sub duș, și în somn scriu. Scriu despre mine pentru mine. Și sper că ce scriu pentru mine să fie de folos și altora. Unii s-au născut să cînte, alții să facă poezii sau să frămînte pîine. Eu m-am născut să scriu declarații de dragoste copiilor mei și vieții noastre pline.