Revista de client

Primul meu job în agenție a fost să scriu pentru o revistă de client. Înainte să merg la interviu pentru jobul cu pricina, habar n-aveam ce e o revistă de client. Știam ce sînt revistele de tarabă, deja scriam pentru două dintre ele, una pentru femei (Cosmopolitan), alta pentru bărbați (Men’s Health). Aveam 24 de ani și în sfîrșit reușeam să trăiesc numai din scris. Salariul din agenție era fix cît chiria apartamentului în care locuiam, era nevoie de bani și pentru apă caldă, mîncare, țigări, cu ce mai luam pe 5-6 articole pe lună în reviste, mă descurcam. Trăiam la limită, dar hei, trăiam din scris!

Revistele de client sînt un soi aparte de publicație. Ele sînt realizate de corporații (prin departamente interne sau cu ajutorul unei agenții specializate în realizarea de reviste, sau de o echipă formată din reprezentanți ai companiei și angajați ai unei agenții) pentru clienții lor, care le primesc gratuit în momentul în care interacționează cu brandul. Mall-urile au reviste pentru clienți, cu mult conținut și reclamă la magazinele din mall, farmaciile au reviste de client în care prezintă ofertele lunii, dar și articole pe teme de sănătate și reclamă la unele produse de pe raft, supermarketurile au și ele reviste de client în care publică săptămînal promoții și ocazional articole sumare pe teme legate de shopping sau subiecte la modă. O revistă de client trebuie să comunice valorile brandului într-o manieră prietenoasă, relaxată, pe înțelesul tuturor, deși tematica e uneori complexă și complicată.

Aproape toată lumea ia o revistă care i se oferă gratuit. Cîți dintre cei care o pun în geantă o și citesc, însă? Pentru că dacă rămîne necitită, revista e doar hîrtie și cerneală aruncate pe fereastră, ore bune de documentare, scris, corectură, paginare pierdute. Ca să convingi omul să deschidă revista, trebuie să ai o copertă bună, un format interesant, titluri inteligente. Apoi, ca să-l convingi să o și citească, trebuie să ai conținut captivant pentru om. Dacă nu faci decît să înșiri cît de nemaipomenit e brandul tău, n-o să intereseze pe nimeni altcineva în afară de tine. Pagini multe cu promoții găsești peste tot, eu cred că marea lor majoritate rămîn nebăgate în seamă. Pentru ca informația pe care o pui în revistă (care te costă o grămadă de bani, dacă vrei să ai un produs de calitate, și vrei, pentru că revista asta e cartea ta de vizită în fața clientului și a partenerilor) să ajungă la clientul tău, ai nevoie de un concept grafic și editorial bine făcut, de specialiști în strategie, grafică și structură editorială, de copywriteri iscusiți, de un om de marketing și comunicare care să facă legătura elegant între nevoia de a transmite mesajul companiei și disponibilitatea unui om de a citi acest mesaj. Am făcut parte dintr-o astfel de echipă în agenție, știu cît de complicat este să obții un produs bun, pe care omul să-l pună în geantă și apoi să-l și citească, eventual să-l recomande prietenilor și să revină la el cînd are nevoie de o informație utilă.

V-am povestit acest insight din experiența mea pentru a vă convinge să dați mai multă atenție revistelor pe care vi le oferă brandurile. Sigur, nu toate sînt produse bune, dar unele sînt, conțin informații valide și necesare, ambalate inteligent și echilibrat, vă ajută să economisiți bani, să alegeți ce vă trebuie. Coincidența face ca aceeași echipă cu care am lucrat acum un deceniu în agenție să fi realizat și conceptul revistei despre care vreau să vă povestesc în continuare. De cîteva zile a ieșit din tipar revista Perspective, editată de Secom. Are un tiraj de 10.000 de exemplare și este distribuită în farmacii și în magazinele Secom. Scopul revistei este să schimbe prejudecăți și să ajute cititorul preocupat de un stil de viață sănătos să facă cele mai bune alegeri. Românii sînt specialiști în fotbal, politică și suplimente alimentare, nu-i așa? 🙂

20150327_140309

2015-03-27 14.06.36

Fiecare ediţie a revistei (care apare trimestrial) va fi dedicată unei problematici de sănătate care va fi dezvoltată în paginile ediţiei. „Dosarul”, de exemplu, este o secțiune amplă care cuprinde un cover story bazat pe studii şi informaţii medicale, analize, opinii medicale, infografice şi multe alte elemente relevante pentru tema abordată. Revista mai conține interviuri cu personalităţi ale lumii medicale și secţiuni speciale dedicate sănătăţii copilului.

Grafica este aerisită, ajută cititorul să găsească cît mai multe răspunsuri referitoare la subiectul ediției respective. Conținutul articolelor se bazează pe informații furnizate de medici și cifre din studii de specialitate. Felicitări echipei Reply pentru realizarea conceptului revistei, mă bucur că Secom a decis să pună pe piață un produs serios și util, e mereu nevoie de ele, felicitări Victoriei Donos, specialist comunicare Secom și project manager al revistei (care are și the most amazing hair ever).

2015-03-27 14.06.09

20150327_140450

Acest prim număr, pe care îl găsiți deja în farmacii și în magazinele Secom din București, Iași și Ploiești, este despre suplimentele alimentare: în cîte categorii se împart, cînd şi de ce se recomandă, cum se administrează, la ce trebuie să fie atenţi cei care le folosesc, de ce se recomandă aceste produse copiilor. Mi-a plăcut mult interviul cu dr. gastroenterolog Mircea Diculescu. Pe scurt, filosofia lui e asta: „Am o mare satisfacție cînd pacientul pleacă de la mine cu o rețetă care nu conține nimic chimic, iar acum opțiuni există!” Așa este, păcat că puțini medici recomandă aceste alte opțiuni. Util mi s-a părut și graficul care arată la ce ore din zi e bine să iei diferite suplimente, de exemplu dimineața ar trebuie luate vitaminele, iar magneziul și calciul, seara (eu luam magneziu la prima oră, pf).

Și pentru că viața e foarte rotundă, fac și eu parte din caseta redacțională a revistei! Iată, după 11 ani, într-o revistă de client tot pe teme de sănătate, realizată de aceiași oameni, scriu din nou despre stil de viață. Mă găsiți la pagina 3.

Dacă sînteți curioși, găsiți revista și online, aici. Eu zic s-o căutați și pe cea tipărită, arată și mai bine de-adevăratelea.

Pin It

22 Comments

  • Mirona spune:

    Felicitari! Mai suntem multi care visam sa traim din scris la un moment dat. 🙂

  • Ileana D. spune:

    Eu nu știam ce este o revistă de client. Adică știam ce e, dar nu știam că așa îi zice și nici ce presupune „procesul tehnologic”. Mulțumim de insight.

    Eu mă bucur că Secom a scos o revistă de client…. Unde mai pui că e și gratis!

  • roxana spune:

    Ma bucur sa vad ca naturopatia fundamentata prinde viata la noi. Unde suntem noi acum, medicul ORL-ist pediatru la care mai mergem are supraspecializare in naturopatie. Si nu mica mi-a fost mirarea cand la prima vizita am petrecut 30 de minute discutand despre stilul nostru de viata, ce mancam, in ce cantitati, ce fel de lapte (Gen lapte din comert versus lapte muls de la vaca) ii dam copilului, cum gatim mancarea, cum atacam raceala juniorului (de la ce temperatura ii dam paracetamol, daca ii dam), etc….
    La a doua vizita am discutat despre otitele frecvente pe care cel mic le facea…si din discutii despre gradinita si mediul de acolo, mi-a explicat (stiintific, nu de la coada vacii) de ce cel mic acuza dureri numai in zilele cu o anumita educatoare…..si de unde ma asteptam sa plecam acasa cu reteta de picaturi de urechi, am plecat luminata si cu un alt stil de viata. Asa ca go naturopatia

  • Andreea Ilie spune:

    Imi place place poza voastra din revista :D. Si articolul, desigur. Dar dintr-un articol anterior am inteles ca nu folositi uleiul din ficat de cod de la Secom, nu?

    • Printesa Urbana spune:

      L-am folosit pe cel de la Secom (Child Life) citeva luni, a fost super ok, apoi l-am descoperit pe Mollers si acum il folosim pe asta. De la Secom folosim probioticele Jarro si eu iau Alive.

  • Carmen T spune:

    Am inteles eu bine, mg se ia seara? Eu iau de f multi ani mg B6 si toti doctorii si farmacistii cu care am interactionat de a lungul timpului mi au spus sa nu iau mg dupa ora 18 niciodata, pt ca mg da energie si iti poate perturba somnul. Eu iau mg numai dimineata sau cel tarziu la pranz si imediat simt un boost de energie… Ceea ce seara chiar nu as avea nevoie

    • Cristina spune:

      Da, magneziul luat seara are efecte benefice asupra somnului. Posibil energia sa fie de la B6. Eu iau zinc cu magneziu seara de vreo 2 luni dupa o pauza lunga si in sfarsit nu mai am probleme in a adormi la ore decente.

      • Cristina spune:

        Si inca ceva: e bine sa nu fie asociat cu ingestia de calciu. Adica e bine sa il iei la macar o ora dupa o masa de lactate sau daca iei si supliment de calciu e bine sa le separi.

  • Natty spune:

    Felicitari! Sunt foarte interesant.
    Eu sunt din cluj. Oare am sanse sa o gasesc prin farmaciile de aici?
    De magazinele Secom nu am auzit in viata mea, cred ca nu sunt in Cluj.

  • catgal spune:

    Felicitări!

  • Oana spune:

    Am sa caut, negresit, revista secom. Ma bucur ca a iesit pe piata. La mai mare si la cat mai multe editii cu articole interesante. Ii rez sa reziste cat mai mult pe piata adica sa aiba o viata lunga-lunga. Succes si tie in cadrul acestui proiect iar muza inspirationala sa fie cu tine!
    De produsele Secom le stiu din 2008, cand eu si Ilinca am luat Jarro-dophilus probiotic. Am mai folosit de la Secom si alte suplimente, multumita fiind de rezultatele lor.

  • Tora spune:

    Am „rasfoit” cu placere revista si mi se pare foarte interesanta. Am gasit informatii despre care n-am mai citit si nici nu le stiam. Obisnuiesc sa iau revistele farmaciilor cand intru sa cumpar ceva. Nu stiu cum arata in realitate, dar cu siguranta o voi cauta. N-am luat niciodata ceva de la Secom si nici n-am intrat vreodata in magazinele lor, m-ai facut curioasa.

  • Carmen L spune:

    Multumesc Ioana pentru articol…simt ca ai fost un pic si cu gandul la mine… cosmopolitan va ramane o amintire de nesters…

  • Irina Radu spune:

    Felicitari pentru aparitia in revista! Faorte fain si relevant articolul scris de tine. Mi-a placut si mi-a placut si cum au organizat revista, structura, articole….de abia astept sa o citesc diseara, in liniste. Dar mai ales sunt foarte bine primite sfaturile tale legate de realizarea unei reviste. Voi tine cont de ele cand realizam urmatorul numar al revistei alegria. Multumesc 🙂

  • PicincuHobjila Viorica spune:

    Am incercat sa deschid revista online, insa nu vrea sa „infloreasca”, sub privirea mea curioasa. Nu de alta, dar vineri mi-a recomandat medicul de familie un supliment de la Secom si am inceput sa studiez firma…in plus, desigur, as vrea sa iti citesc articolul. Fiind din Iasi, sper sa intru in posesia ei, cat de curand. Felicitari pentru colaborare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *