Mersul cu taxiul, adrenalină cu preț la kilometru

LE: Cîștigătorul telefonului Blackberry Z3 este Vilma, felicitări!

Nu-mi place să merg cu taxiul. Dacă nu pot lua mașina din diverse motive (e în service, mă aștept la trafic sau nu e loc de parcare acolo unde mă duc), prefer să merg pe jos șapte kilometri decît să merg cu taxiul. Am avut o grămadă de experiențe neplăcute în cei 16 ani de București, dintre care enumăr:
– șofer beat sau care nu știa deloc să conducă
– șofer vitezoman care nu respectă nici o regulă de circulație (asta mi se întîmplă frecvent)
– mașini vechi, fără frîne sau geamuri, fără centuri, fără încălzire sau aer condiționat
– șofer care mi-a dat țeapă (a furat la aparat, m-a dus pe un traseu dubios, mi-a spus că nu are să-mi dea rest ca să-i las bacșiș mare sau altele asemenea)
– șofer care a fumat cu mine gravidă în spate sau cu mine cu bebeluș nou-născut în mașină, deși l-am rugat să nu fumeze
– șofer care a fumat cu un bebeluș de două săptămîni în mașină, deși l-am rugat să nu fumeze
– șofer care stătea și citea presa pe laptop în timp ce conducea (i-am făcut și poză și reclamație), eram, și atunci, cu copilul mic după mine.

Și încă multe altele pe care nu mi le aduc aminte în momentul ăsta. Acum e și mai grav, pentru că de fiecare dată cînd sînt nevoită să iau un taxi, am cu mine măcar un copil mic, dacă nu pe amîndoi. Cînd merg doar eu cu Ivan, iau scoica. Cînd merg și cu Sofia, nu pot lua scoica, e prea grea să manevrez și un copil de doi ani jumătate și o scoică de peste 10 kg cînd stă bebelușul în ea. Și uite așa ne riscăm viața cu toții.

Folosesc aplicații de taxi pentru smartphone de vreun an. Partea bună e că nu stai cu telefonul la ureche cît îți cîntă mama leone, poți îmbrăca odrasla sau te poți spăla pe dinți. Nu plătești suprataxă de număr scurt dacă suni de pe mobil. Îți poți alege timpul în care să vină mașina (dacă răspunde o mașină care poate ajunge în 2 minute și vrei mai mult timp, refuzi și aștepți alt răspuns). Poți alege dacă șoferul să fie nefumător, să aibă rovignetă dacă vrei să ieși din oraș, aer condiționat și așa mai departe. Apoi aplicația te anunță cînd ți-a venit mașina. De cînd am descoperit aplicațiile astea, nu am mai sunat niciodată la taxi. Problema e că și aplicațiile astea au diverse hibe. Ba au mașini puține disponibile, ba nu au suficiente opțiuni, uneori se blochează. Am tot șters aplicații și am instalat altele, pînă la urmă nu-i mare diferență între ele. Pînă am dat de una care-mi place mult și despre care vreau să vă spun și vouă, în caz că nu vă place să mergeți cu taxiul din aceleași motive ca mine.

Aplicația Clever are un mare avantaj: poți alege șoferul după reviewurile primite. Pentru mine asta e extrem de important și util. Vreau să știu dacă omul e civilizat, dacă nu cumva fumează deși e declarat nefumător, dacă are experiență, nu e maniac cu viteza și alte asemenea. Fiecare utilizator al aplicației poate da o notă șoferului și cursei în general și poate adăuga comentarii, iar cînd faci o comandă și primești răspuns de la un șofer anume, îi vezi și scorul general, așa că știi în ce te bagi. Poți refuza și aștepta o ofertă de la un șofer cu care să te potrivești mai bine. Iar șoferii sînt motivați să se poarte frumos, ca să primească note mari. Ah, vezi și tariful mașinii din start, le poți refuza pe cele cu tarif prea mare sau prea mic. Aplicația e gratuită și merge pe orice smartphone. Eu am folosit-o pe un Blackberry Z3 pe care-l am în teste și mi s-a încărcat rapid.

Un alt mare avantaj la Clever e că poți plăti cursa cu cardul. Da, mi s-a întîmplat și mie să mă urc în taxi fără portofel. Sau să nu am mărunt, ori să nu aibă șoferul să-mi dea rest. Și uite-mă pe mine gravidă cu copil mic alergînd pe la chioșcuri cu taxiul pe avarii în urma mea să schimb suta de lei.

În aplicația asta îți introduci datele cardului și înainte să dai comanda alegi opțiunea plata în aplicație (prin Sms, dacă ești pe Orange sau cu cardul). La finalul cursei aplicația îți cere să introduci suma de pe aparatul de taxare al taxiului, apoi bacșișul (dacă ai chef să lași), confirmi datele cardului și gata. Șoferul primește și el notificare că ai plătit prin card, te poți da jos din mașină, dacă vrei acorzi și o notă omului. Sînt datele tale în siguranță? Sînt, pentru că ele nu sînt stocate în aplicație, ci sunt procesate Mobil Pay, un procesator de plăți online certificat ca fiind super sigur.

Și încă o chestie care-mi place: prima oară cînd m-am urcat în taxi după ce am dat comanda prin aplicația Clever, eram cu Ivan la piept, fără portofel și cu telefonul cel nou în teste, cu zero contacte pe SIM. A venit mașina, specificasem în comandă că vreau să vină o mașină în care pot plăti cu cardul, ne-am urcat, am întrebat dacă pot plăti cu cardul, să știu dacă pornim ori ba. Omul zice că teoretic da, practic nu știe cum merge și că mai bine nu riscă. Nu aveam pe cine să sun să întreb, dar am scormonit în aplicație și în cîteva secunde am găsit numărul de la call center, am apelat rapid, un domn amabil mi-a explicat pașii, i-a explicat și șoferului și-am pornit la drum liniștiți. Plata a mers foarte bine la final, Ivan a dormit dus, toată lumea fericită.

Am făcut niște screenshoturi aplicației în timp ce o foloseam, să vedeți cum arată și cum merge.

poza buton standard

Acesta e ecranul de comandă, puteți alege dintre adresele deja salvate sau folosi gps-ul pentru a chema taxiul acolo unde sînteți. Sus vă arată cîți șoferi sînt online în momentul cu pricina.

IMG_20141105_103126

 

Aici vă arată timpul pînă ajunge mașina, unde e taxiul pe hartă, puteți discuta pe chat cu șoferul, eventual să îl rugați să mai aștepte un minut.

IMG_20141105_105827

Cînd ajunge mașina, aveți aceste trei opțiuni.

IMG_20141105_110052

Așa arată sumarul cursei și ecranul în care începeți plata. Viteza medie, distanța, timpul.

IMG_20141105_111937

 

 

Așa arată istoricul plății.

IMG_20141105_162219

 

Aici aveți lista companiilor de taxi care rulează aplicația, e lungă. 🙂

20141105_214301

Mie îmi place și rămîn cu ea. Dacă aveți smartphone, v-o recomand. Cum, n-aveți? Păi ce bine, că puteți cîștiga unul aici! Trebuie să îmi povestiți ceva despre aplicația Clever (pe care o testați pe smartphone-ul soțului) și pe 10 decembrie alegem cel mai fain comentariu despre cum ne face Clever viața mai frumoasă și-l premiem cu un Blackberry Z3, despre care pot spune deocamdată că e foaaarte diferit de iPhone și Samsung și că e pentru prima oară cînd tastez pe un smarphone literele pe care vreau eu să le tastez, nu alea pe care vrea telefonul să le citească. Regulamentul concursului e aici.

Cum sună? Cum vă face Clever viața în taxi mai frumoasă?

Printesa Urbana
Printesa Urbana

Scriu de cînd mă știu. Scriu și cît mă joc cu copiii, și sub duș, și în somn scriu. Scriu despre mine pentru mine. Și sper că ce scriu pentru mine să fie de folos și altora. Unii s-au născut să cînte, alții să facă poezii sau să frămînte pîine. Eu m-am născut să scriu declarații de dragoste copiilor mei și vieții noastre pline.

Articole: 4197

55 comentarii

  1. Ha! La fix ai venit cu postarea asta 🙂 Tocmai ce mă chinuiam să mă lămuresc cum stau lucrurile cu aplicaţiile astea de chemat taxiurile. Nu de alta, dar mi s-a acrit de centraliste sictirite. Apoi am văzut la o colegă cât de repede i-a venit taxiul după 2-3 butonări de telefon. Aşa că trec la joacă. Acum sper să nu mă trezesc cu zeci de taxiuri la scară cât mă familiarizez eu cu aplicaţia 🙂 Thanx, Ioana

  2. Mie mi s-a intamplat intr-o dimineata sa imi spuna soferul: pf,cat lasati?ca am uitat sa pornesc aparatul. Era prea devreme si n-aveam chef de cearta sa-i spun ca n-a pornit ca n-a vrut si ca el ar trebui sa-mi spuna pretul. Iar vitezomani sunt toti taximestristii si pe-aici
    Poate voi testa si eu aplicatia, desi nu merg des cu taxiul,insa mi-a placut review-ul tau.

  3. Iar zici cu taxiuri!? Taxiurile e motivul pentru care te citesc :p. De la „Taxiul cu doua petale” incoace http://www.printesaurbana.ro/2012/02/taxiul-cu-doua-petale.html Am ras atunci cu o pofta nebuna. Ce viata aveti voi in orasul bucuros 🙂 In Brasov nu reusesc sa cheltui mai mult de 10 lei pe o cursa oricat m-as stradui, iar daca ii zic sa opreasca muzica, sa stinga tigara, sa merga incet, sa inchida geamul, se executa de fiecare data. O sigura cursa a fost mai dramatica deoarece a fost doar 3.5 lei si eu eram proaspat picata din luna si habar n-aveam cat poate costa. Iar cand l-am intrebat, m-a apostrofat cu „cat sa fie doamna?!” la care eu am zis „pai nu stiu, de aia va intreb”. Iar el s-a indignat usor si a ridicat vocea, eu i-am luat indicativ si i-am dat 5 lei, and that was that.

  4. Interesanta aplicatie. Din ce am vazut este functionala in 8 orase din tara, poti sa alegi compania, soferul si sa faci plata prin card.

  5. Multumim de recomandare, doi copii si aici. 🙂 Stii cumva daca poti solicita scaun de masina de la ei? Mi se pare aberant sa amendezi soferul unei masini particulare pentru transportarea necorespunzatoare a unui copil, dar in taxi sa nu fie aceasta obligativitate.
    Arata foarte bine aplicatia, acum o caut si eu sa o instalez. Eu nu am carnet si sunt nevoita sa apelez la un taxi cand mergem la pediatru. Distanta e mare (Baneasa->Opera), asa ca alte variante de transport pica.

    • Mijloacele de transport in comun sunt exceptate de la prevederea privind obligativitatea detinerii acestor scaune speciale pentru ca in nici un stat din lumea asta nu veti vedea ca sunt obligati sa detina asa ceva. Intr-adevar e aiurea ca un prieten sa nu te poata duca /aduca urgent doar pt ca nu are scaun de masina/scoica.

  6. Eh, voi fi sincera si voi spune adevarul: nu pot povesti nimic despre aplicatia Clever, din simplul motiv ca nu am accesat-o pana acum; mai mult decat atat, inca NU AM UN SMARTPHONE. Da, cu riscul ca voi parea „depasita” (chiar sunt in privinta asta, nu pot sa nu recunosc), dezvalui cu sinceritate: chiar nu dețin un telefon destept, pe al carui ecran sa-mi alunece degetele ca sania pe partie, de pe care sa vorbesc pe whatsapp si sa folosesc aplicatii fel si fel. Comunic inca prin mesaje, pe care le tastez cu ardoare de pe tastele tocite ale telefonului, telefon care ar fi trebuit de mult sa fie agatat in cui 🙂
    Pe internet intru de pe laptop si tableta si da, as putea accesa aplicatia de „chemat taxi” de pe acestea insa nu pot cara tableta dupa mine pentru operațiunile care se cer a fi executate la finalul cursei (introducere km parcursi, datele cardului, suma de plata, etc.) așa cum am înțeles din postarea ta ca trebuie procedat.
    Chiar acum doua zile am facut turul magazinelor pentru a alege cea mai buna oferta de achiziționat smartphone, insa acum mă gândesc daca sa mai aman „intrarea in randul lumii” pana pe 10 decembrie :-p
    Pana atunci voi accesa aplicatia Clever de pe telefonul sotului (cum altfel ?), si voi reveni pentru a povesti experiența noastră, pentru ca si eu am o aversiune pentru ideea de taxi, din cauza taximetristilor, evident.
    Ar fi ideal sa îți alegi mașina si șoferul dupa „portretul” gândit de tine.

  7. Taaaxi, du-ma unde vrei… :))) asta mi-a venit in cap atunci cand am deschis blogul!
    N-am aplicatia, iar telu’ mi-e prea varza pentru a o descarca…so.. astept parerile altora si pe Mos Craciun (de care ma rooooog) sa-mi aduca un smartphone!! 🙂

    p.s.: iar cu taximetristi omenosi, n-am povesti.. ci doar cu d-aia care fumau, chiar daca ii rugam sa nu, care aveau toooate geamurile deschise, iar eu eram cu copila.. d astea 🙁

  8. Chiar ieri m-am urcat in fata magazinului Unirea intr-un taxi colantat Apolodor, cu tarif de 1.39 lei/km afisat pe usa. Dar cand am intrat, soferul imi spune: 20 e bine pana la locatia x (cursa face in jur de 10 lei) ? Si eu il intreb: 20 ce? El raspunde: lei, bineinteles. Iar dupa ce l-am intrebat daca nu functioneaza aparatul, mi-a raspuns ca el este particular. Nu credeam ca inca mai exista „tepari” de genul asta. Uite ca mai sunt.
    Asa ca, de-acum incolo ma urc in taxi doar daca il chem de pe aplicatie. Foarte utile review-urile despre sofer.
    Chiar daca e in fata mea statie de taxiuri. :)) Cine se frige cu ciorba…

  9. Nu am mai auzit de aplicatia asta, dar o voi incerca. Eu am incercat Star si Speef, am avut mai mult noroc cu Speed.
    Cat despre soferi, cei chemati prin aplicatie au fost mereu normali, cu mult bun simt. Am avut in schimb 2 experiente neplacute cu 2 soferi diferiti din parcarea de la mall Baneasa. Nu au avut sa imi dea rest, nu au pornit aparatul, mi-au cerut 20 de lei pana la Aviatorilor (foarte mult). Unul dintre ei imi spunea ca asa e acolo, ca ei stau toata ziua acolo, sunt cativa care au acaparat parcarea si altii vin doar daca sunt chemati. Oricum, m-am convins ca data viitoare sa chem un taxi in Baneasa ca sa nu imi mai iau tepe de genul.

  10. Eu am tot avut probleme in a gasi un taxi in ultimele doua luni. De fiecare data cand ma trezeam tarziu (chestie care se intampla foaaarte des) sau cand ploua afara, petreceam foarte mult timp la telefon pentru a gasi un taxi, activitate care se incheia cu foarte multi nervi, deoarece nu gaseam sau, de foarte multe ori, nici macar nu mi se raspundea (desi nu suna niciodata ocupat, vorba sloganului de la o companie de taxi). Si, uite asa, intarziam si mai mult la serviciu sau mergeam prin ploaie pana in statia de taxiuri, distrugandu-mi par, machiaj, tot! „Aventurile” acestea m-au convins ca trebuie sa dau de carnet si din decembrie voi incepe scoala. Pentru ca va mai dura ceva timp pana voi merge cu masina la serviciu, tot plangandu-ma de problemele cu dispeceratele firmelor de taxi, o prietena mi-a recomandat aplicatia Clever Taxi. De atunci, nu-mi mai fac nervi sunand fara a primi vreun raspuns, in timp ce astept raspunsul, pot face si alte lucruri si nu s-a mai intamplat sa ies in ploaie pentru a cauta taxi, iar coafura mea rezista! 🙂 Aa…si imi place foarte mult faptul ca pot da o nota soferului. De multe ori m-am lovit de fel si fel de soferi nesimtiti care mi-au vorbit urat, iar o data am fost si data jos din masina pentru ca am „indraznit” sa-i zic ca ma ocoleste cam mult.

  11. M-ai facut curioasa si am instalat aplicatia. Din pacate, nu poate fi folosita in Constanta, de unde sunt eu. Asa ca adio, Blackberry Z3. 🙂
    Dar uitandu-ma pe pozele pe care le-ai facut am observat un tarif mult mai mare decat ce am vazut eu cand am fost in Bucuresti, acum 3 saptamani. Tariful era de 1.39 lei, foarte putin comparativ cu Constanta, unde e 1.79 lei. Am platit de la Muzeul Satului pana la Zoo Baneasa 13 lei. Foarte, foarte putin! Daca as fi luat transportul in comun, trebuia sa schimb autobuze, nu cred ca ajungeam la pretul asta, cu doi copiii si o bunica dupa mine. Eu am fost multumita. Dar cand am vazut cat ai platit tu, m-am gandit ca probabil ai traversat Bucurestiul. 🙂

  12. Calatoresc destul de mult cu taxiul spre si de la aeroport. De cand am descoperit Clever numai asa comand taxi – la 4, 5 dimineata cand plec eu de obicei spre aeroport, numai de sunat si vorbit cu centraliste nu imi ardea. Sunt super incantata de aplicatie – la un moment dat se cam bloca, asa ca am instalat alta aplicatie, dar nu mi-a placut deloc interfata si modul de interactiune, asa ca am revenit la Clever, care, intre timp, a fost updatata si merge f bine. Nu stiam despre trickul cu plata cu cardul, f util, sigur o sa il folosesc, mai ales ca la ultima cursa chiar am avut un mic conflict cu soferul care nu avea sa imi dea rest

  13. Am o poveste…socanta apropo de taxiuri.Acum 4 ani cand m-am mutat cu serviciul in provincie nu avem masina asa ca foloseam des taxiul.La una din curse pe la jumatatea distantei pana la destinatie vad un nene care face semn soferului.Masina se opreste nenea urca-n dreapta, saluta si zice „pana la…” eu pe bancheta din spate…fara cuvinte. Am coborat la adresa, evident am platit cursa iar soferul si-a continuat drumul cu celalalt pasager.La momentul respectiv am fost convinsa ca cei 2 se cunosteau (desi chiar si asa nu mi s-a parut justificat sa opreasca)asta pana cand mi s-a intamplat a doua oara!asa mi-am dat seama ca aici de fapt pe o cursa sunt incasati 2 clienti! PS N-am comentat pt concurs pt ca am un smartphone de vreo 6 luni iar unele dintre aplicatii inca-mi fac parul cret 🙂

  14. A picat la fix postul asta – Vineri dimineata voi avea nevoie de taxi sa duc copilul la gradinita si tare nu-mi place sa-mi incerc norocul cu taximetristi.
    Foarte faina aplicatia – partea cu review este ….priceless pentru mine.

    Multumesc

  15. Ce tare! Eu foloseam o aplicatie pentru taxi de care eram foarte incantata si pe care o recomandam la toti prietenii. Citind postul tau, zic, uite inca o aplicatie faina, sa o incerc. Desi ecranele aplicatie din post mi se pareau cunoscute. Cand dau sa verific ce aplicatie folosesc…surpriza..foloseam Clever! Sunt foarte incantata de aceasta aplicatie. Nu am verificat insa niciodata notele soferului. O sa incerc si aceasta facilitate!

  16. M-ai facut curioasa. Eu nu am inca permis si ma deplasez destul de des cu taxiul cand nu poate sotul sa mearga cu masina, cu noi. Eu foloseam aplicatia de la speedtaxi. Cel mai greu e cand dimineata trebuie sa duc piticul la cresa (1 an) care desi e aproape de noi (cresa e in zona Lacul Tei, iar noi stam in Colentina) taximetristii conduc de parca alearga dupa un avion. Am coborat si am ridicat tonul la n taximetristi> nu fumati, nu tineti geamul deschis, conduceti va rog in limite legale…etc. Sa vedem ce experiente o sa avem acum. Din pacate prefer varianta asta, acum ca e rece decat mijloacele de transport in comun. Vara mergem muuult pe jos. Cel putin vara asta a fost usor cu caruciorul, acum de cand mergem caruciorul e pe post de mobilier si ce mai accepta e doar sa stea in Bumbo.

  17. Faptul ca iti ofera posibilitatea de a plati cu cardul sau prin sms este un mare avantaj atunci cand nu ai cash. De cate ori nu s-a intamplat sa astepte taxiul dupa ce m-a dus la cel mai apropiat POS. Plus ca iti ofera posibilitatea de a alege diferite firme de taximetrie si sa vezi si tariful practicat de acestea. Nu odata mi-am luat teapa crezand ca toate au acelasi tarif de 1,39 lei/km si m-am trezit la taxi 2000 cu 1,79 lei/km. Iar faza cu vazutul in aplicatie pe harta unde este masina si cand ajunge la tine este wow, cobori exact la fix! Doar telefon sa ai pentru aplicatia asta. Inca o chestie, ce nu am gasit citind la tine. Frumoasa ar fi posibilitatea sa selectezi distanta dintre locatia ta si locul unde vrei sa ajungi si in functie de firma de taximetrie aleasa sa iti arate exact cat te face in total pana la destinatie. Adica inainte sa chemi taxiul sa vezi cat te costa distanta Aeroport Otopeni – Autoagara Filaret

  18. As adauga cumva si selectia masinilor disponibile in functie de timpul estimat in care vor ajunge la locatia mea.
    O alta optiune care mie mi s-ar parea utila este solicitarea unui feedback la finalul calatoriei pentru serviciile oferite de compania respectiva, fiecare companie va avea un nota din partea clientilor si poti selecta companiile care au primit feedback foarte bun din partea clientilor, calitatea poate conta mai mult decat pretul de multe ori.

  19. Deci e superb concursul asta!Deci am mari probleme cu taxiurile,am fost cu bunica mea la spital nu mai zic soferul de taxi fuma ca un disperat si putea in masina a hoit,a tipat si la mama mea pentru ca nu i-a facut plecaciuni sa il intrebe daca el e la comanda.Saptamana trecuta cu bagaje 3 taxiuri libere nu vroia sa ne ia niciunul nu imi dau seama de ce,cred ca distanta prea mica.Super aplicatia mai ales ca poti plati cu cardul sau prin sms cand nu ai bani lichizi la tine si clar parerile celor care au mai calatorit si cel mai important pentru mine ca aflu daca soferul e fumator sau nu pentru ca detest fumul de tigara si sa imi fumeze soferul in nas toata cursa.Pupici Printesa Urbana!

  20. Cred ca aplicatia Clever Taxi ne face fiecaruia dintre noi viata mai frumoasa in modalitati diferite. Pentru o persoana introvertita ca mine simplul fapt ca pot face comanda online este mana cereasca. Gata cu vocile acre ale centralistelor si cu tonurile de asteptare plicticoase, aplicatia este mult mai rapida si mai utila. Apoi toate posibilitatile de alegere a firmei de taxi, a soferului, a modalitatii de plata si trackingul masinii imi dau siguranta pe care nu o aveam la comanda prin telefon. Pot spune ca datorita aplicatiei, calatoria cu taxiul nu mai este un stres, ci o placere.

  21. Folosesc taxiul destul de des. Companii preferate Speed si Leone. Ne mai urcam si in Cobalcescu si Meridian. Sunt cu doi copii mici dupa mine si destul de des il iau din strada. Am mers cu cativa soferi cu comportament dubios:
    M-a ocolit pe la mama d*acului, pentru 5 lei in plus /a fumat in masina / nu a pornit aparatul (chiar uitase… o cursa care facea cam zece lei a facut cinci, pentru ca aiuritul si-a adus aminte la jumatatea cursei) / am luat de la gara de nord un taxi cu 3,5 lei pe km… era cu usa deschisa cand ne-am urcat, prosti noi, cand am vazut cum contorizeaza i-am cerut sa opreasca..de atunci ma uit la tarif / sofer in papuci slapi. Cireasa de pe tort- saptamana trecuta veneam cu pruncii de la tenis. Il luam pe nea Meridian din strada de la Cutitul de argint. -Unde mergeti? -In Vitan. -Hai repede ca ma asteapta nevasta. Am zis ca glumeste omul si ne-am urcat. Slalom pana la Timpuri noi, o ia pe Splaiul Unirii spre targul auto Vitan. Ghinion, jumatate din splai era blocat (ca de obicei). Ne zice ”Tineti-va bine”..abia apuc sa tin fata ca era mai aproape (si mai mica). Baiatul s-a leganat teribil. S-a urcat pe trotuar si am mers pana in intersectia cu Sos. Vitan Barzesti pe trotuar, cu ramurile arbustilor zgariind lateralele masinii. A fost amuzant pentru copii/ de groaza pentru mine.
    Nu pot sa nu povestesc de un mosulet delicios pe care l-am luat din acelasi loc, nu mai stiu de la ce companie era. A vazut ca aveam copii dupa mine si apasa pe nush ce buton si mieuna ceva ca o pisica. Si o striga..”Pis pis..e aici sub scaun ..i-am facut patut, cu plapumioara”…iar miau miau. Piticii mei mai aveau putin si escaladau pana la scaunul din fata sa vada pisica. La o intersectie le-a aratat poze cu pisica pe telefonul sau. ”Cand coborati va arat pisicuta.” Cand s-a terminat cursa, am platit si am deschis portiera si domnul: Pfiu…a scapat pisica doamna… Vedeti ca a intrat sub masina aia (erau masini parcate pe trotuar).. Buburuzele mele gramada sub masina aceea sa gaseasca mieunatoarea. ”Sa aveti grija de ea.” ne-a zis si dus a fost. Am cautat o vreme pisica si numai la momirea cu desene animate am urcat sus. As vrea aplicatia Clever sa pot sa-i dau 100 de puncte, stelute sau pisici acestui domn.

    Posed telefon fara Android, Nokia 500, rest de pe la fi-mea, deci nu am Clever. De ce mi-as dori Clever:
    -Sa nu mai stau 10 minute cu dispecera in telefon, copii infofoliti deja, si sa-mi dea timp 7 minute. Ca piticii nu rezista.
    -Pentru ca pot sa aleg dintre mai multe companii, pe cel mai apropiat.
    -Pentru ca pot astfel sa aleg oameni de incredere, in urma review-urilor de la clienti.
    -Pentru ca sper ca exista soferul cu nume cu tot, nu doar compania, mi s-a intamplat sa ne intalnim cu acelasi sofer.
    -Pentru ca ii pot spune soferului prin chat ca blocul meu are intrare doar prin spate, sa nu se invarta prin fata blocului.
    -Pentru ca pot sa-l chem din orice locatie fara sa tin minte ce adresa e acolo (sau sa caut numere pe cladire)
    -Nu ma omor dupa aer conditionat, dar am parinti care respira greu la +40 de grade, deci e un plus ca pot alege cu sau fara aer cond.
    -Am astm. Nu am fumat, nu fumez, ma ineaca. Mai sunt si cu copii mici dupa mine. Vreau sa pot sa aleg nefumator mereu.
    -Pentru ca este o aplicatie care inglobeaza minim 8 aplicatii in ea, si probabil cu posibilitate de extindere.
    -Pentru ca o iubesc pe Printesa si stiu ca nu face reclama la chestii pe care nu le-ar folosi chiar ea.

  22. Ma declar îndrăgostită de aplicatia Clever! Este cu adevarat desteapta si foarte utila. Cel mai mult o apreciez pentru sistemul genial de rating pentru soferi, este de admirat idea dezvoltatorilor.Faptul ca putem oferi un feedback realist domnului sofer care ne-a ajutat sa ajungem la destinaţie si ca astfel il putem alege pe cel potrivit nevoilor noastre,este cu adevarat minunat. Aplicatia Clever aduce calitate in domeniul ei si claritate in clipa zbuciumata a alegerii unui taxi. Inca de la primele butonari m-a surprins cu o interfaţă prietenoasa si intuitiva, butoane mari, usor de apasat cu un bebe activ in wrap tesut si manusi pe degetele. Acum, simt nevoia unui Clever pentru mai multe servicii, nu doar in taximetrie! Un Clever Curier,pentru dragii nostri curieri de toate zilele,rataciti pe te-miri-unde. Ah, ce vis frumos!

    In concluzie, draga mea Prinţesă, mi-ai infrumusetat viata de foarte multe ori: zilnic, prin ceea ce ne scrii si repetat, prin ceea ce imparti cu noi. Nu doar o data m-ai inspirat prin soluții salvatoare, ca aceasta aplicatie. Iti multumesc din suflet !

    • Esti super tare, Adina. Chiar ar trebui Clever Curier, Clever Coafor..pt. programari si rating, Clever Doctor, Clever Dentist (ca am eu probleme acum), o groaza de Clever ne trebuie. Poate si Clever babysitter, de ce nu? Ca tot se discuta pe-aici odata de bone bune si nebune. Ar fi frumos ca fiecare furnizor de servicii (care doreste) sa se inscrie in aplicatie, si in urma folosirii serviciilor lor, clienti sa poata oferi rating. Hei Clever, ati vazut ce a scris doamna aici, da? Puneti mana si creati aplicatii.

  23. Eu sunt fac BlackCab. Si ii recomand cu caldura. E drept ca pretul unei calatorii este peste tariful standard de taxi bucurestean, dar ai sofer imbracat la costum care iti deschide portiera, masini noi cu centuri si airbaguri peste tot, nu se fumeaza, poti plati cash/card, au aplicatie prin care comanzi taxiul in prealabil, stabilesti ruta si iti spun direct costul, primesti sms cand taxi a ajuns in fata casei. Super civilizat!

  24. Revin cu un nou comentariu, așa cum am promis 🙂
    La fel cum am spus în primul comentariu, simplul fapt că prin aplicația Clever Taxi îmi pot „alege” taximetristul după portretul gândit de mine, mă face deja să mă simt mai în siguranță.
    Iar SIGURANȚA este principalul sentiment de care am nevoie, având în vedere că atunci când aleg să circul cu taxi-ul, efectiv îmi pun viața în mâinile șoferului mașinii care mă va conduce la destinația dorită.
    Când am instalat aplicația Clever Taxi pe telefonul soțului, mă aflam în Buzău, oraș care nu se află în lista celor în care poți chema taxi-ul folosindu-te de aplicația în discuție…însă am fost uimită de cât de repede am fost localizată în momentul în care am apăsat butonul aferent!
    Am observat că aplicația îmi explică pas cu pas ce urmează să fac, lucru care simplifică folosirea ei, făcând-o accesibilă din punctul de vedere al modului în care e concepută, chiar și persoanelor care se descurcă mai greu cu tehnologia (cu siguranță aș putea să recomand folosirea ei și părinților mei 🙂 )…
    Astfel, detecția automată a adresei m-ar ajuta în cazul în care mă aflu într-un oraș cu ale cărui străzi nu sunt familiarizată, însă îmi este de un real folos și în București, Capitală mare pe care nu am cunoscut-o în fiecare cotlon, chiar dacă o locuiesc de mai bine de 7 ani (fără să iau în calcul anii petrecuți în facultate).
    Lucruri pe care le consider plusuri, avantaje ale aplicației și care o fac ușor de folosit pentru o categorie mare de persoane, sunt următoarele:
    – pot urmări mașina aleasă de mine până când ajunge la adresa mea, comunicarea cu șoferul fiindcă-mi ușurată de posibilitatea folosirii chat-ului (de preferat ar fi să nu abuzăm de această variantă, pentru a evita să deturnăm atenția șoferului și implicit, a-i permite să ajungă în siguranță la locul în care îl așteptăm);
    – nu e nevoie să am mereu asupra mea acel portofel încăpător, pentru că nu e nevoie de lichidități în cazul în care chem taxi-ul prin aplicația Clever Taxi… De fapt este posibil să nu am nevoie deloc de portofel, ci doar de telefon, pentru că în cazul meu, folosind rețeaua de telefonie mobilă Orange, pot achita contravaloarea cursei direct prin sms (indiferent că folosesc abonament sau cartelă);
    – eu sunt o fire altruistă, îmi doresc mereu ca omul care îmi face un serviciu să fie mulțumit de răsplata oferită, fie el și taximetrist, așa că nu uit să las bacșiș, cu atât mai mult când sunt mulțumită de serviciul prestat; însă nu îmi place să scormonesc prin buzunare, portofele, genți, după un leu, doi, trei…aplicația Clever Taxi mă salvează și de această „corvoadă”, pentru că are opțiune de unde pot selecta ce procent doresc să fie încasat din vistieria mea cu titlu de „bacșiș” 🙂
    – din momentul în care urc în mașină pot urmări traseul pe care îl urmează conducătorul taxi-ului, observând astfel dacă acesta este cel stabilit de comun acord; în cazul în care mă aflu într-un oraș pe care nu-l cunosc în detaliu, înainte de a comanda taxi prin aplicația Clever Taxi pot întreba un prieten care cunoaște străzile despre cel mai scurt traseu, apoi pot urmări pe telefon, așa cum am spus, dacă șoferul urmează traseul respectiv (și cel comunicat în prealabil) sau dorește să mă „ocolească”; în acest din urmă caz voi profita de posibilitatea de a-i acorda o notă care să reflecte atitudinea sa nu tocmai fair-play.

    Astfel, diferența între metoda clasică (cea în care iei taxi-ul ori făcând autostopul, ori sunând la dispecerat) și varianta oferită de aplicația Clever Taxi, este că în al doilea caz șoferul e interesat să placă clientului, fiind conștient că pate obține review pozitiv și notă mare, acestea reprezentând un avantaj pentru el, având în vedere că pentru momentul alegerii lui de către un client nou, cântărește mult și părerea clienților care l-au „testat” deja.
    Un alt lucru pe care vreau să-l amintesc este teama mea de a nu uita/pierde vreun lucru în taxi, astfel că de fiecare dată când circul cu acesta, fără excepție, rețin numărul de înmatriculare al autoturismului (dacă e mai greu de reținut îl notez în telefon, într-un mesaj pe care îl salvez în „ciorne”) – ori în cazul aplicației Clever Taxi cunosc dinainte chiar numele șoferului, astfel fiindu-mi mult mai ușor să recuperez vreun obiect rătăcit din neatenție.

    Mă bucur că în articol ai atins și problema datelor cardului, pentru că eu fac parte din categoria scepticilor în privința folosirii lor; acum, știind că datele nu sunt stocate în aplicație, ci sunt procesate de un procesator de plăți certificat ca fiind foarte sigur, mi-ai risipit și grija legată de siguranța folosirii lor.

    Concluzia e că aplicația Clever Taxi mă face să mă simt în siguranță cu taxi-ul, astfel că pot considera că descoperind-o, am adăugat încă un lucru „pumos” la viața mea deja „pumoasă”, și anume viața mea în taxi de acum încolo va fi și ea PUMOASĂ și lipsită de griji 🙂

  25. A picat la fix postul tau 🙂 Eu locuiesc in Brasov, iar pana saptamana trecuta nu am simtit nevoia unei aplicatii pentru comandarea taxiului, gaseam destul de repede dand un telefon. De cand a fost razie la 2 mari companii de taxi din Brasov(pe una din ele o foloseam eu cel mai des pentru ca sunt cei mai eleganti soferi – majoritatea se imbraca la costum, nu fumeaza in masina si sunt foarte politicosi), nu mai gasesti taxi-uri decente. Vineri am pierdut 15 minute sunand la diverse companii pana sa gasesc un taxi, care pana la urma nu a mai venit. Asta a fost cireasa de pe tort…asa ca mi-am instalat Clever taxi si sunt foarte multumita, macar asa pot sa dau peste soferii companiei de taxi pe care o prefer (la dispecerat nu mai raspunde nimeni). Multumesc mult pentru ajutor

  26. Despre experiente cu taxiul, daca le punem cap la cap intamplarile, cred ca am putea sa scriem un ghid „Cum sa supravietuiesti taximetristilor de Bucuresti” :)))
    Am lucrat foarte multi ani in zona Pipera (destul de departe de metrou) si de foarte multe ori stateam peste program si ne trimiteau acasa cu taxiul.
    Se comanda de la o sigura companie (nu zic nume 😛 ) asa ca ii cunosteam dupa indicativ pe majoritatea.
    Printre cei memorabili:
    – un domn care asculta tot drumul la maxim radio Micul samaritean (beneficiam si de un fel de predica despre morala crestina)
    – un domn care se credea Don Juan si tot drumul ne batea apropouri fara nicio jena
    – un domn fan muzica clasica care in plina iarna a simtit nevoia sa se intreaca cu un alt sofer in trafic (care asculta manele), asa ca domnul a lasat geamurile si a dat volumul la maxim in timp ce claxona si urla la celalalt sofer (un fel de cursa groazei)
    Am avut si o experienta placuta de curand: mergand la pediatru cu cea mica, la intoarcere am comandat taxiul si m-am urcat in el cu gandul la ceea ce discutasem cu doamna doctor, fara sa mentionez adresa. Soferul m-a dus acasa fara sa ma intrebe adresa, ca la sosire sa imi spuna ca m-a recunoscut, fiindu-i clienta pe vremea cand lucram in Pipera.
    Cat despre concurs, am un smart phone, sau mai bine zis am avut unul, pana cum 3 saptamani cand fetita mea de 8 luni s-a hotarat sa il foloseasca pe post de jucarie pentru dentitie. Asa ca pana la urmatorul smart phone, momentan pot spune doar cum cred ca mi-ar face aplicatia Clever viata mai frumoasa.
    De cand a venit cea mica, in 99% din cazuri folosesc taxiul (vara am mai luat autobuzul 2-3 statii cand era gol). Stiind ce faima au taximetristii din Bucuresti, prefer sa fac comanda, evit sa iau din strada.
    Cu aplicatia Clever nu o sa mai fiu nevoita sa sun la diferite companii de taxi pana gasesc unul disponibil; nu o sa mai petrec timp „on hold” cum ar spune englezul si faptul ca prin gps se vede adresa exacta imi va face viata mai usoara pentru ca locuiesc pe o straduta (alee) pe care majoritatea taximetristilor o rateaza.

  27. Oh cat de tare mi-l doresc!

    Aplicatia de taxi m-a salvat de cele mai multe ori de asteptat minunte intregi pe fir dupa doamne suparate la companiile de taxi. Cel mai recent m-a salvat dupa hoinarit o noapte pe strazi in ziua alegerilor prezidentiale. Pentru ca mi-am dorit foarte tare sa ies in piata universitatii si cum niciunul dintre prietenii mei nu a vrut sa ma insoteasca, m-am dus singura. Toate bune si frumoase pana in clipa in care sa ma intorc spre casa. Sunasem deja vreo 10 minute la taxi, cand cu ultimele 20% de procente ale bateriei am reusit sa fac rost de taxi prin aplicatie.

    In the end am ajuns cu bine acasa!

  28. In ultima perioada am folosit destul de mult taxiul ca mijloc de transport, desi am si permis (imi lipseste masina si nu cred ca as putea rezista in traficul din Bucuresti). Imi aduc aminte vremurile demult apuse cand stateam si cate 10 minute sa caut un taxi – mai ales in zilele ploioase, cred ca stii si tu cum este. Cea mai tragica intamplare este de acum vreo 2 luni, cand trebuia sa ajung la petrecerea burlacitelor – una dintre prietenele mele bune se casatorea. Afara ploua ingrozitor (a fost cu 2 zile inainte de prima ninsoare din Bucuresti) si eu trebuia sa ajung de la Obor in 1 Mai, si cu bagaj dupa mine. Nu as fi avut nicio sansa cu ratb-ul, nici macar nu stiam zona 1 Mai, sa zic ca ma descurc cumva. Am stat mai mult de 30 de minute sa caut un taxi. Prima data am incercat in 2 aplicatii diferite, nici vorba de masina. Apoi am sunat – dupa 10 minute la telefon mi-au zis ca nu au niciun taxi disponibil. La a treia varianta am avut noroc – m-a ajutat un prieten, tot prin aplicatie (nu stiu exact ce a folosit). Am nimerit un tip tare de treaba – a mers pe toate stradutele posibile si imposibile (chiar radeam la un moment dat, pe la Charles de Gaulle, zicea ca sigur nu am fi trecut nici de Stefan cel Mare daca mergeam drept) si m-a costat doar 17 lei, in conditiile in care tariful era 1.75 lei/km.

    O alta intamplare interesanta a fost cand am plecat cu Hapi (da, chiar ea, a fost anul trecut in vizita cateva zile pe aici) de la Promenada si voiam sa ajungem la Marriott, unde statea. Un taxi Titan(?!), desi avea afisat 1.39 lei/km a avut tupeul sa imi ceara 50 de lei pe cursa!!! Atunci nu stiam de aplicatiile astea si nici nu aveam smartphone 😉

    Acum am smartphone (desi nu este foarte performant si-mi trebuie unul care sa prezinte o fluiditate in miscare, asa ca vreau Blackberry Z3) si am testat si Clever si-mi place tare mult. Cred ca cel mai mare avantaj este faptul ca ii poti da o nota soferului! Am folosit-o chiar sambata noaptea, cand am plecat de la petrecerea firmei si am chemat un taxi la Intercontinental. Soferul a fost foarte dragut, am ales traseul de comun acord si am ajuns acasa foarte repede si in siguranta.

    Imi place si sistemul de plata cu cardul – eu sunt fan plata cu cardul, mi se pare mult mai usor, simplu si eficient – desi in aplicatie nu am testat inca. Chiar si faptul ca pot alege sa las si cat sa las bacsis este foarte interesant – de obicei las pana se rotunjeste. Stii doar ca lucrez cu oamenii si cand sunt client ma comport asa cum as vrea sa se comporte altii cu mine.

    Concluzia este ca aplicatia ruls! Nu ar strica niste aplicatii Clever si pe alte domenii 😀

    • Si daca tot am deschis epopeea taximetristilor, mi-am mai adus aminte de o intamplare. Plecasem de la un eveniment cu o prietena, ea avand copil mic acasa. Ii zice soferului sa ne grabim cat putem, pana a inceput asta sa ia curbe foarte aiurea. M-am bagat si eu in discutie si i-am zis ca doar ne grabim, nu vrem sa murim sau sa facem accident. Raspunsul lui a fost halucinant: Si asa n-am permis, mi l-au luat astia acum ceva timp. Pana in ziua de azi vreau sa cred ca a fost o gluma si nu l-ar fi lasat compania de taxi sa conduca fara permis … desi la ce stil avea de sofat, nu m-ar mira totusi sa fie adevarata faza cu ridicatul permisului.

  29. Traind in „epoca vitezei”, mi se pare ingenioasa si foarte utila aplicatiaClever. Prin intermediul acesteia reusesc sa comand taxi in maxim un minut, imi salveaza timpul pe care l-as pierde sunand la companiile de taxi, iar masina pe care o aleg ajunge in doar cateva minute!! In plus, imi permite sa iau legatura cu soferulnin cazul in care doresc sa ii explic adresa exacta sau orice alte detalii.

  30. Personal, nu obisnuiesc sa port sume mari de bani la mine, folosesc cardul in majoritatea timpului.
    Imi place ca poti trece usor peste momentul neplacult in care unii soferi stau si mangaie fiecare bancnota in speranta ca vei cobori mai repede lasandu-i bacsisul ( in majoritatea tinpului nemeritat), printesa noastra a dat exemple de „asa NU ”
    Simplu, rapid si eficient.
    Un mare maaaare plus: reviews pentru fiecare sofer, parerile CLIENTILOR ci nu descrierea perfecta pe care si-o fac singurei.
    Pupici sarati de la mare :*

  31. Pfais printesa draga! La marele fix a venit postul despre aplicatie!

    Sa iti povestesc cat de minunata este? Dupa ce in ultimele zile am stat foarte mult dupa orice taxi, nefiind inca suficient de Clever :P, astazi a fost de vis 🙂 Am dat comanda, am acceptat primul taxi, pentru ca eram in mega intarziere…stiam ca nu am cum sa cobor in 3 minute dar nu mai conta. Ma tot uitam pe geam sa nu plece, cand stimatul domn mi-a scris ca a ajuns si sa stau linistita, ca ma asteapta. M-am urcat si mi-a povestit cum deja ii cunoaste pe oamenii din zona si unde merg…si cum el nu pleaca niciodata ca stie cum este…pana te incalti, pana cobori…trece timpul 🙂

    Si cu asta m-a cucerit aplicatia! Le-am sters pe celelalte prin care in cele mai multe cazuri nici nu gaseam o masina 🙂

  32. Wow, despre Clever! Eu folosesc zilnic masina personala. Foarte rar merg cu altcineva la volan si e musai sa am cat mai multa incredere in sofer. Cu taxiul am avut destule experiente proaste. Cu Clever am avut numai experiente pozitive. Ma simt safe, pentru ca stiu efectiv cand a sosit taxiul si il localizez de pe telefon, pentru ca din cateva vb schimbate cu soferul nu il mai percep ca pe un baubau care ma sechestreaza in masina si ma duce pe vreun camp. Si asta e important pentru mine. Cand nu pot folosi masina mea pe motiv ca ori n.o zaresc din cauza zapezii, ori e ziua de service, ori imi face meniscul probleme, nu mi se mai face parul maciuca. Am Clever pe mobil, sunt extrem de multumita de ei iar taxiul meu e la cateva clickuri distanta. Si da… Cateodata e ataaat de bine sa nu sofez eu. Pupici!

    • Revin cu o precizare! 🙂 Eu vreau sa castig premiul pentru prietenul meu. Si-a pierdut mobilul si acum foloseste un telefon vechi cu taste. Sa ii fac un cadou mai bogat de Mosu! Pupici Ioana!

  33. Buna,

    Aplicatia iti face sigur viata mai simpla.
    Intamplarile cu soferii de taxi din Bucuresti sau de la mare care te ocolesc sau iti maresc tariful vor deveni amintiri.
    Mi-a placut la aceasta aplicatie ca se poate plati cu cardul.

  34. Salutare

    Localizarea exactă a utilizatorului
    – Alegerea companiei
    – Adaugarea filtrelor
    – Efectuarea plății prin mai multe mijloace
    – Interfață intuitivă

    Multumesc,
    P.S: Sunt aici doar pentru premiu:)

    • ”7.1. Desemnarea si anuntarea castigatorilor se face la o saptamana dupa incheierea concursului.
      7.2.Castigatorul va fi anuntat in termen de maxim 7 zile lucratoare prin intermediul blogurilor participante
      la campanie.
      7.3. Castigatorul va fi anuntat pe e-mailul cu care s-a inscris in concurs si trebuie sa ia legatura cu
      Agentia (la adresa contact@standout.ro) in termen de 48 de ore de la anuntarea lor. ”

      Cel mai probabil pe 17 decembrie.

  35. Sambata asta am folosit si eu aplicatia si vreau sa spun ca e geniala. Nu stiu daca mai conteaza pentru concurs, insa vroiam sa o laud, ca doar mi-a ajuns taxiul in 5 min. de la instalarea aplicatiei! 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *