Ne (și vă) omorâți!

N-aș fi vrut să încep anul ăsta, care cică e cu bucurie și roz și puf, cu un text atât de nervos, însă sunt atât de revoltată că trebuie TREBUIE să mă cert aici cu o specie anume de nătărăi. Da, știu, sunt șanse mici ca ei să se numere printre cititorii blogului de față. Deh, fac și eu ce pot, scriu aici cu spume la gură, poate din share în share ajunge mesajul și la vreun om dispus să facă o schimbare… Vă rog să-mi tolerați limbajul ceva mai ciufulit, am periat textul de câteva ori înainte să public, mai elegant de-atât n-am reușit, în condițiile explicate mai jos.

Zilele astea am parcurs cu mașina mai bine de 1000 de km prin România, pe celebrul E85, numit și „drumul morții”, spre și dinspre Suceava. Cu acest prilej, mi s-au confirmat două lucruri: 1. ABBA sunt în continuare foarte populari pe radio (ceea ce mi se pare simpatic) și 2. mulți dintre români la volan se comportă ca niște maimuțe cu intensă dorință de a muri și de a lua cu ei cît mai mulți dintre ai lor, dar și dintre ai noștri (ceea ce mi se pare înfricoșător și îngrijorător).

Am văzut zilele asta pe E85 imbecili care tastau pe smartphone în timp ce conduceau cu peste 100 la oră. Am văzut creiere mono-neuronale care au aruncat pe geam din mersul mașinii tot ce le-a venit la mână, de la peturi la cutii de bere pe jumătate pline, pungi cu vomă, țigări aprinse. Am văzut tăntălăi cu copii mici pe scaunul din dreapta șoferului, la viteze de peste 150 de km la oră. Am văzut, de data asta pe Facebook, copii mici în scaune foarte scumpe, montate aiurea. Degeaba ești bogat dacă nu știi să folosești internetul și pentru altceva decît să urci selfiuri cretine, cu copii de cîteva luni puși cu fața la sensul de mers, cu centurile largi montate peste hainele de iarnă. Mai bine îl iei în brațe pe scaunul din față, e mai ieftin și fix la fel de sigur.

Am văzut proaste conducând cu țigara într-o mînă și telefonul în cealaltă. Dobitoci care conduc cu 160 la oră lipiți de mașina din față, ca s-o preseze să-i facă loc, fără să se gândească în ce fel, dacă ăluia din față îi iese în față orice și va pișca frâna, o să-și înghită toți dinții, fix înainte să moară.

Văd zilnic maşini care merg în zigzag sau cu viteză mică, blocînd tot traficul, iar când reuşesc să le depăşesc, observ la volan un netot care fie vorbeşte la telefon, fie citeşte sau tastează ceva. Doar printr-un mare noroc n-a trecut niciunul peste vreun pieton.

Cretini care trec pe roșu, că regulile sunt numai pentru proști. Nerozi care nu poartă centura de siguranță, să nu cumva să li se șifoneze burta. Imbecili care gonesc ca dragonii cu două sute la oră în localități, că deh, ei sunt șoferi buni, nu li se poate întâmpla nimic.

Problema nu e că ăștia de mai sus or să moară, dimpotrivă, asta mi se pare o soluție la problemă. Problema e că ăștia iau cu ei și pe alții, care n-au nici o vină. Copilul de cinci luni al unui astfel de lobotomizat nu are nici o vină că tăticu’ l-a proiectat prin parbriz la o frână ușoară. Familia unui amărât care circulă regulamentar în Loganul lor din 2000, cu copiii mici corect puși în scaunele lor, poate fi spulberată într-o secundă de un bizon care posta un status pe Facebook în timp ce lua curba cu 150 la oră.

Îmi vine să strâng de gât statul ăsta de căcat care nu e în stare să ne asigure un minim de siguranță în trafic. Să se ia carnete, să se confiște mașini, să le rupă fundul cu amenzi, dar de-adevăratelea, nu doar așa, ca să-i sperie. Și test de IQ la luarea permisului, să nu mai dăm mașini de sute de cai putere pe mâna tuturor proștilor cărora le curge din gură și care ne pot omorî sau schingiui în drum spre familie, de Crăciun.

Mi-e realmente groază să ies cu mașina, mai ales de când avem copii. Drumurile prin România, scurte sau lungi, sunt o loterie. O grămadă de săraci cu duhul, dar bogați cu banul, circulă peste tot, cu planul secret (chiar și pentru ei) să ne extermine pe noi, restul.

Vrem schimbare, strigăm cât ne ține gura că așa nu se mai poate, dar ne urcăm la volan și nu ne punem centura, că ne „deranjează”. Ne plimbăm copiii în brațe în mașină sau îi punem cu fața la sensul de mers de la naștere, deși la naiba, există atît de multe informații bune despre cum se fac lucrurile corect. Respectăm regulile, dar doar atunci când ne vede Poliția.

Am condus în multe țări din Europa, junglă ca la noi eu n-am mai văzut. Nicăieri nu m-am simțit atât de mult în pericol ca acasă. Chiar înainte de Crăciun era să mă omoare o deșteaptă care a ieșit cu viteză de pe o străduță adiacentă și a făcut dreapta fix în fața mea, fără ca măcar să-i treacă prin cap să se asigure, vorbea la telefon. Am frânat în ultima secundă, maşina mea s-a oprit la 10 cm de portiera ei. Mă uitam şocată la ea, n-a luat telefonul de la ureche. Mi-a zâmbit şi a demarat cu scârț. Dacă în secunda aia eu îmi verificam telefonul, puteam să îi dizloc capul din coloană. A învățat ea oare ceva din incident? Eu zic că nici nu l-a observat.

Acum douā luni am mers la Romexpo la un târg de carte, am lăsat maşina în parcarea imensã din spate, era acolo loc pentru 5.000 de maşini. Am ajuns devreme, am parcat pe un rând care abia se forma, aveam deja un alt şir de maşini în spate. Peste o oră cînd am vrut să plec, a trebuit să iau taxiul şi să abandonez maşina, pentru că patru idioți formaseră un al treilea rând, prinzându-ne pe noi şi încă două maşini fix la mijloc. Deşi mai erau 4920 de locuri libere în parcare, nătărăii au lăsat maşina unde le-a tunat, nu s-au uitat în jur, nu au observat că blochează, nu le-a păsat că mai există pe lume şi alții. Nu, frate, era aici un loc, am parcat şi mi-am văzut de treabă, restul lumii poa’ să şi crape. Şi a fost suficient sā parcheze un idiot, că imediat după el au mai parcat încă trei subdotați intelectual. Deh, oi fără creier.

I-am pozat şi am lăsat bilet în geam, desigur că nu m-a contactat nimeni să-mi restituie banii pe parcare (am lăsat maşina acolo 10 ore, prețul era de 3 sau 4 lei ora).

12274422_10156297627315192_4973314430301650079_n

Taxiurile nu au centuri în spate (pentru asta o să trimit scrisori tuturor managerilor de companii de taxi, mi se pare inadmisibil ca 99% dintre taxiurile cu care circul să nu aibă centuri funcționale pe bancheta din spate). Autocarele care transportă copii nu au centuri pe scaune. Mai zic?

Ce poți tu face în direcția corectă?

Poartă centura de siguranță.
Nu mai tasta pe telefon cât conduci, nimic nu arde pe Facebook. Iar dacă arde, tragi pe dreapta, tastezi, apoi conduci.
Nu mai transporta copii cu mașina dacă nu ai scaun potrivit pentru ei sau nu știi să îl folosești. Dacă ai mașină și bbani de benzină, sigur găsești și bani pentru un scaun de mașină ok.
Nu mai merge lipit de ăla din față.
Nu mai arunca lucruri pe geam.
Nu mai goni ca un idiot.
Respectă regulile. Pe toate. Tot timpul.
Foloseşte hands-free-ul, nu mai vorbi la telefon la volan.
Atrage atenția celor care nu respectă regulile. Denunță-i. Arată-i cu degetul.
Învață-ți copiii toate regulile de mai sus.
Fă un curs de condus defensiv, să afli cum te poți păzi de toți nebunii.
Roagă-te să ai noroc.

Sursa foto: șofer prost via Shutterstock.com

shutterstock_346876154

Printesa Urbana
Printesa Urbana

Scriu de cînd mă știu. Scriu și cît mă joc cu copiii, și sub duș, și în somn scriu. Scriu despre mine pentru mine. Și sper că ce scriu pentru mine să fie de folos și altora. Unii s-au născut să cînte, alții să facă poezii sau să frămînte pîine. Eu m-am născut să scriu declarații de dragoste copiilor mei și vieții noastre pline.

Articole: 4269

101 comentarii

    • da, e cam ciudat cu butonul de share direct de pe blog.
      sub articol este un buton de facebook.
      daca doar apesi pe el, e doar like; daca insa scrii ceva/orice si apesi „Adauga Comentariu”, se posteaza un share la tine pe facebook.

  1. Cred ca ai vazut stirea sin seara asta .O asiatica a cazut intr-un lac nedezlipita fiind de telefon..O lume intreaga a vazut inregistrarea si a observat pas cu pas drumul spre moarte. Un om moare dintr-o…obsesie, ca sa nu zic dintr-o prostie…Asta mi-a activat o imagine de asta- toamna, cand ,mergand la o sedinta cu parintii, m-am intersectat cu copii din ciclul gimnazial care ieseau de la scoala..Am ramas uimita. Reuseau sa tina drumul desi butonau continuu telefoanele.Eu ii ocoleam pentru ca ma uitam la ei.Am mers ceva de la locul unde am parcat pana in scoala. Intalneam acelasi comportament multiplicat in zeci de persoane concomitent! Nu mi-am revenit o buna bucata de vreme! Gandeste-te ca acestia vor avea asa o dependenta, incat mi-e greu sa cred ca urcatul la volan va fi o salvare.Dimpotriva,exact cum ai spus, ne vom ruga sa scapam cu viata…Eu zic ca trebuie data o lege de protejare a oamenilor normali . O filmare adusa de un participant la trafic in care se constata contraventii sa fie consemnata si respectivul sa fie informat si corectat asupra comportamentului..E drum lung pana acolo,dar trebuie sa speram…

    • N-am vazut, ca nu ma uit la stiri, dar mi se pare absolut firesc sa inceapa sa se intample din asta. cit despre tineri si telefoane, mi-e si frica sa ma gandesc. 🙁 Vad si eu pe strada, zilnic, doar oameni cu ochii in telefoane, inclusiv pe trecerea de pietoni.

  2. Doamne, eu dupa vara petrecuta in Ro nu cred ca mai urc la volan in țărișoară noastra. Șofer de taxi, vorbind la mobil. Cand l-am rugat sa închidă mi-a spus ca e șofer de 20 de ani si nu a avut nici un accident. L-am rugat sa oprească, sa cobor. M-a facut fițoasa.
    In RO cred ca e o Rușine sa fii corect in trafic, sa fii calm. Am venit la București de trei ori cu trenul! Da, in conditiile in care aveam masina in fata Porții! Am spus ca eu nu imi pun copilul in masina, pe același drum cu nebunii astia. Am Mers cu scaunul de masina dupa noi ai multi inca imi spuneau ca exagerez, ce? Pe mine m-a pus mama in scaun? Si ca ce vede David in spate? Sa ii iau un scaun normal…:(
    Reguli stricte, de la care u scapi cu șpagă, amenzi usturătoare! Din păcate, in circulație, educația se face, cred, daca te ustura la buzunar! Sa fie amenzi si polițiști care sa le respecte!

    • Povestea ta ma duce cu gandul la a mea. Eram in taxi si l-am rugat sa se grabeasca un pic ca am copilul acasa si plange, era 11 noaptea joi, liber cu toate semafoarele pe verde. Mergea cu 30 la ora. Ca sa ma taxeze mai mult a mers ca melcul din ciuda:(

  3. True storie(s)… Din pacate asta cu telefonul e boala internationala, am vazut 3 (trei) persoane mergand in zig-zag (ca pisatul boului, fix) pe drumuri expres, de mare viteza, in Toscana. Si cand zic ca pisatul boului vreau sa zic ca noi, din spatele lor, am fost convinsi ca-s beti pana am vazut ca tasteaza…

    Dar no, ca la noi nu e la nimeni (poate numa prin ceva tari asiatice sau/si africane), mostly din cauza de lipsa de sanctiuni, da.

    Trist si adevarat.

  4. Este spaima mea cea mai mare cand revin in RO. Este motivul principal pentru care uneori evit sa vin in vacanta in RO. Fiindca nu pot sta doar in Bucuresti, cum mi-as dori, avand obligatii. Si de fiecare data cand sunt in masina pe drumurile din RO, mi-e teama de ma cac pe mine sa nu mor departe, aiurea, de tara in care locuiesc. Cand revin in IRL, ma linistesc complet. Am batut in 2015 de mai multe ori cu masina toata Irlanda, si pentru leisure si pentru business, si m-am simtit de fiecare data perfect safe, fara nicio grija.
    Este clar ca nu se respecta legi si ca nu sunt verificari suficiente. Aici este toata hiba.
    Si inca ceva: m-a socat (si cred ca doar pe mine, pe cei din Romania deloc) numarul de permise retinute intr-o saptamana in Romania, de Sarbatori, anuntat de Politie: aproape 14.000! Pentru depasiri de viteze si pentru consum de alcool. 14.000! Fratilor, nu constientizati ce inseamna numarul asta. As fi fost socat de 1.400, insa 14.000 e deja ceva inspaimantator.

    • Ce ma amuza pe mine oamenii astia plecati departe pentru „leisure” si „business” care nu stiu decat sa critice Romania, fara sa ofere vreo solutie constructiva din intelepciunea poporului de adoptie. Observ ca „fratii” sunt numai fraierii din tara. Care, totusi, n-au uitat de tot limba romana…

    • Eu nu știu în ce Irlanda ai fost tu, dar eu nu mai am înjurături în vocabular pentru idioții de pe străzile lor. Faza lunga, folosita total abuziv și inadecvat este o moda pe autostrăzi iar pana acum ceva timp carnetul se lua numai completând un formular…apoi îl primeai prin posta. Mai sunt si cei care conduc cu 20 la ora pe o strada complet goala… Știu ca iarba e mai verde dincolo, iar când vine vorba despre Irlanda este mai verde, la propriu, dar sa exageram…eu de când sunt aici nu am zi sa nu mă enervez în trafic.

    • Pai in Romania se ia foarte usor permisul, nu stiu in cate tari se ia pt abateri atat de mici. Singura situatie in care nu se ia usor este, culmea, pentru viteza, trebuie sa depasesti cu peste 50 km/h limita.
      Legi avem si inca mai restrictive decat altii, problema e ca politia sta la furat, nu in locurile periculoase.

  5. Pe mine m-a revoltat cum a fost prezentat de presă( dar nu ma miră, era colegă lor) cazul jurnalistei de la Antena. Cea cu accidentul. Au prezentat cazul ca pe o dramă obiectiva, singura vină fiind aceea că era pasionată de meseria ei de jurnalist. Pt ca a stat la birou până tarziu si apoi a vrut sa recupereze, sa ajunga la timp acasă. De aceea conducea cu 140, de aceea vorbea la telefon in momentul impactului. Adevarul e ca in locul copacului de care s-a izbit putea fi o masina cu pasageri nevinovati. Cazul Huidu. Dar nu inconstientă de a conduce cu 140 combinat cu vorbitul la telefon a ucis-o, nu… ci pasiunea pt jurnalism.
    Dumnezeu sa o ierte

    • Mare dreptate ai! Cred ca ar trebui obligate televiziunile de stiri ca, atunci cand prezinta un accident, sa spuna exact circumstantele in care s-a produs: daca purtau centurile de siguranta, daca vorbeau la telefon, daca aveau scaune specile pentru copii si erau folosite corespunzator, nu numai ca aveau viteza…Televiziunile merg mereu pe partea emotionala, pe cea educativa mult, mult mai putin, din pacate.

  6. Sunt si eu ingrozita de stilul de condus al multora de la noi din tara. Folosirea telefonului nu are scuza, insa si inainte de smartphone se conducea ca la nebuni. Noi aplicam cele enumerate mai sus pentru a fi pe directia corecta, dar mi-e teama ca nu va fi suficient. Ar trebui 0 toleranta din partea politiei pentru incalcarea regulilor la volan: amenzi uriase si permise suspendate! Cum sa facem ca sa se ajunga acolo?

    • Se ia deja cel mai usor permisul in Ro, mai incet cu legi aberante, important e sa se aplice. Mai degraba inchisoare pt viteza, amenzi trimise acasa etc. Hai sa dezvoltam sistemul, nu sa inventam sanctiuni aberante in plus.

  7. eu sunt nebuna care pune copiii in scaunele lor si daca are de mers doar 5 minute. Si nu pornim pana nu prindem centurile. Si prefer sa imi zbiere in ureche 5 min, decat sa ii las de nebuni prin masina. Mi-e frica! Mi-e foarte frica, si nu pt mine, ci pt ele.

  8. Pe mine ma enerveaza crunt astia care stau lipiti in spatele masinii mele, desi merg cu viteza maxima legala si drumul e cu o singura banda pe sens. Unde vrei, frate, sa ma dau, in sant? Ma claxona si imi dadea flashuri un tampit zilele trecute exact in situatia asta, probabil voia sa-mi arate ca Loganul lui merge mai repede ca Roverul meu (luat din motive de siguranta bebelui, nu de moft). Viteza legala cred ca am depasit-o de maxim 5-6 ori in cei peste 10 ani de condus aproape zilnic in Romania. Si nici atunci nu din graba, ci din neatentie (intre 50 si 65 km/h nu e mare diferenta, daca nu te uiti la vitezometru). Centura recunosc ca n-am purtat-o deloc pana recent pentru ca lipsa ei nu pune in pericol si pe altii. Acum insa o port, desi nu pot s-o sufar ca imi sifoneaza hainele si sunt genul obsesiv care se streseaza rau pentru aspect, insa mi s-ar parea ipocrit s-o leg pe bebe in scaun, iar eu sa stau fara centura.

    • Lia, cred ca lipsa de purtare a centurii de siguranta a SOFERULUI ii pune in pericol si pe ceilalti. Tu esti cea care conduci, deci ai grija de buna desfasurare a calatoriei a celorlalti pasageri si a celorlalti participanti la trafic. Daca tu nu esti ok, nu poti avea grija nici de ceilalti.

    • Acum port centura. Inainte nu purtam ca oricum n-aveam pe nimeni in masina caruia sa-i dau exemplua sau de care sa am grija. Cat despre ceilalti participanti la trafic, chiar nu inteleg cu ce i-ar fi putut deranja ca n-aveam eu centura, cu atat mai mult cu cat mergeam mai mult prin oras si cu viteza mica. Nu e ca si cum puteam sa-i zbor unuia in fata, trecand prin parbrizul meu, totul in timp ce conduceam atenta cu 50 la ora 🙂

    • E o chestiune de responsabilitate si respect pentru propria persoana. Nu vrei sa nu mori?

    • Nu e chiar asa. Daca tu nu porti centura si ceilalti din masina da, in cazul unui accident esti in miscare libera, te comporti ca o bila de popice, popicele fiind ceilalti pasageri, tinuti in siguranta de centuri. Praf ii faci!

    • …Si pentru ca a purta TU centura poate face diferenta pentru un amarat care nu a vazut un „cedeaza trecerea” din cauza unuia parcat aiurea intre nicio sanctiune drastica si ceva condamnare penala pentru ucidere din culpa.

  9. Faceam scoala de soferi, prinsesem putin curaj…si la intersectie la Muncii, m-am oprit sa ma asigur sa fac dreapta spre Iancului, si vine unul cu viteza si intra in spatele meu de imi zdruncina creierul, si mie si instructorului, Nu am patit nimic ca aveam centura, dar masina a necesitat reparatii. 2 saptamani nu am vrut sa ma urc la volan. Termin scoala, si ma pregateam de examen…un cunoscut omoara un om in stare de ebrietate care i s-a aruncat in fata pe camp, noaptea. Nu am mai dat examenul nu m-am simtit in stare sa fiu responsabila pentru viata mea, dar mai ales pentru a altora. Sunt o fire mai fricoasa, si cred ca intr-un moment de cumpana m-as pierde si as face vreo prostie…
    Sunt copilot pentru sotul meu si mereu ma- ntreb ce-o fi in mintea multora care conduc…
    Sa ne fereasca Dumnezeu de accidente!

  10. Pornesti de la premisa gresita ca astea sunt chestii tipice romanesti. Eh…afla ca nu-s! Fix aceleasi chestii se intampla in Spania si in Belgia (poate si prin alte parti, dar n-am condus prea mult prin alte tari, deci nu ma lansez in afirmatii). La idiotii descrisi de tine se adauga senilii de peste 80 de ani care nici sa nimereasca gaura wc-ului nu mai pot, dar conduc.
    Singura diferenta (de frecventa) e situatia legata de copii. In Spania (din cate stiu eu), daca te prinde guardia civil (o patrula speciala de politie) cu un copil tinut in brate, ramai fara masina!
    In rest, idioti sunt peste toti.
    Faptul ca se merge pe autostrada iar aduce un plus de siguranta, in sensul ca nu exista depasirile pe contrasens. In rest, accidente garla si aici. Inutil sa precizez de cate ori mi-au tremurat genunchii si de cate ori am fost pusa in situatii limita de cretini carora li s-a urat cu viata, aici, unde legile-s aspre si amenzile sunt absolut enorme.

    • Sunt de acord cu Mădălina. Peste tot, în lumea asta, sunt și tâmpiți la volan. În vara asta eu i-am văzut pe turci. Ne claxonau pentru că aveam ”tupeul” și nesimțirea de a traversa pe trecerea de pietoni 🙁 🙁 ….

    • Hm, accidente da, se intampla mereu, oriunde. Aici grave sunt pe autostrazi, cu motociclisti si pe drumuri nationale in conditii speciale. In oras insa cam poti circula fara frica ca nu sunt respectate semne de circulatie si reguli in trafic. Atatia soferi ignoranti si plini de ei doar in Romania intalnesti. Si de ce? Pentru ca nu se tem de consecinte. Ei au cunostiinte si scapa ieftin din aproape orice. Politistul de la rutiera e o figura de carton. Si daca ii ridica unuia permisul mai incolo la sectie individu` si-l recapata. Si chestia asta cu traficul nu are cum sa se schimbe pana nu invata romanul ce e aia respect, de sine, pentru altii, pentru trafic, pentru orice regula si lege. Sa va spun o gluma buna`? Tanti sefa a bisericii evanghelice in Germania Fr Margot Käßmann e prinsa la un control in trafic dupa ce bause cred trei pahare de vin atat cat sa se sesizeze alcoolmetrul. Si e o figura cunoscuta care daca se prezenta poate intimida pe tov. de la rutiera dar nu a fost asa. A suportat consecinte ca o persoana civila. Ca a fost motivul pentru care si-a depus si demisia din functie e doar o coincidenta. Oameni cu un pic de stima de sine. Daca e brutar sau comisar de politie si trece pe rosu nu e nici o diferenta. Primesc si unul si altul puncte si la un anume punctaj raman fara carnet amandoi. Am avut o patanie de toata jena cand a, fost in Romania cu baiatul acum 5 ani. Venisem de la medic, copil fleasca in brate la mine adormise, ieseam din farmacie si comandasem un taxi. I-am dat indicatii unde anume poate trage pe dreapta pe o strada laturalnica unde astept. N-ar fi avut unde opri in trafic ca sa urc eu cu copilul. Si in vreme ce astept in fata trecerii de pietoni dar pe culoarul pentru biciclete opreste un cretin, BMW numere chiduse. Lasa sa coboare o tanti si o fetita de vreo 5 ani. Speram ca ii lasa si pleaca sa parcheze. Nope. Ele au pornito el a iesit si a inchis masina din telecomanda. Am crezut ca tampesc. Parca pe trecerea de pietoni blocand aproape accesul in straduta respectiva. I-am atras atentia ca nu e ok ce face si daca mai scoteam un sunet precis ma batea. I-am zis sa plece fiindca astept un taxi care ca si el nu are loc decat acolo sa opreasca dar scurt…. Nu mai e mult pana la scarba totala fata de circulatia din Romania.

    • Sigur, prin toate țările sunt povești de speriat. Pot sa va zic eu una foarte „tare” din Franța- pacient cu Coree Huntington, stadiu avansat, conducea masina pentru ca lu nevasta-sa i-a fost frica sa anunte neurologul (si neurologul sa anunte la politie). Asta pana cand a facut un accident de camion ! A intrat intr-un sanț, fara victime din fericire.
      Treaba (în Franța) e că oamenii care au carnet, nu-s neapărat re-verificați la partea practica. Insă la absolut orice încălcare de regula, sau sesizare de nereguli la politie, automat se dau amenzi , pierdut puncte, pierdut carnet.. si sunt multi care ajung sa conduca „civilizat” de frică.

  11. Mai sunt si cei care depasesc cand din contrasens vine alta masina si care e foarte aproape, fiind nevoiti sa franam ca sa ii facem loc ”maestrului” ce depaseste si caruia i se pare ca tocmai ce ne-a demonstrat cum se conduce. Si cei care au masini scumpe si nu suporta sa stea in spatele unei masini de o valoare inferioara celei pe care o conduc, deoarece dupa ce depasesc stau fix in fata ta la 3 m, fara sa ia distanta, singurul motiv pt care depaseste fiind evident, faptul ca nu suporta sa aiba un logan in fata bmw-ului sau.

  12. Eu cred ca exista mari probleme la noi, ca popor. Nu sunt mare patrioata dar nici nu sunt genul care critica orice e romanesc doar fiindca e o moda. Totusi, uneori multumesc lui Dumnezeu ca ajung intreaga acasa si jur ca nu-mi mai vine sa ies de acolo. Circul cu masina proprie, cu taxi, cu mijloace de transport in comun, pe jos- lipsa de respect, de minim bun simt, agresivitatea dusa la extrem, toate ma sperie ingrozitor de mult. Am vazut soferita data jos si batuta de un handralau fiindca a gresit in trafic si l-a incurcat. Nu era o greseala ce ar fi pus viata un pericol, nu era din cauza de telefon mobil sau viteza mare. Am vazut masini accidentate intentionat, doar fiindca soferul a „indraznit” sa depaseasca. Am vazut dandu-se cu spray paralizant in masini cu copii mici, tot din cauza unor mici greseli. Nu mai conduc, nu urc in masina cu soferi ce ii stiu agresivi, chiar numai verbal, in trafic. Daca soferul taxiului pare agresiv, il opresc si cobor. Consider ca testele psihologice ce se dau pr obtinerea permisului sunt niste glume proaste.

    Eu am o alta dilema, referitor la hainele groase si scaunul de masina. Toata lumea dezbraca bebelusul inainte de a porni masina? Cazul meu, concret: bebe mic, urlacios, nascut iarna. Se linisteste la plimbare, un scoica. Am scoica ce se ataseaza la carut, asadar e ok daca adoarme in masina, nu trebuie transferat. Acelasi sistem l-am avut la copilul mare, dar fiind nascut in anotimp cald nu am avut problema hainelor. Bebele trebuie imbracat binr pana la masina, uneori nu e parcata chiar la scara. In masina sunt de multe ori sub 10 grade, e riscanta dezbracarea. Apoi, chiar daca o fac si ulterior folosesc o patura, e foarte incomod-sa imbraci si sa dezbraci in masina un bebe colicos si urlacios. Drumul pana in parc dureaza 15 minute sa zicem, masina oricum nu se incalzeste, bebe adoarme, il trezesc apoi pt imbracare..Exista o varianta mai simpla iar eu nu o vad? Stiu ca acum este recomandat landoul, iar cosul de la landou folosit in masina-e mai sigur asa? Chiar si la copii mai mari, cum faceti cand in masina sunt 0 grade? Asteptati pe loc sa se incalzeasca, apoi dezbracati copilul si porniti? Ma gandesc la plecarea spre scoala/gradinita, cand masina e la distanta de bloc si nu mai exista un alt adult care sa stea cu copilul in casa cat soferul incalzeste masina.

    • eh, asta cu centura scaunului pusa peste hainele groase ale copilului este probabil cea mai raspandita greseala de utilizare a scaunului de copil, pentru ca e pur si simplu imposibil uneori sa o eviti.
      eu cred ca n-ai ce face decat sa o pui la inceput asa cum poti si dupa ce se incalzeste masina sa dezbraci copilul de haina groasa si sa-i pui centura mai strans.
      daca are cineva o solutie corecta, sunt numai urechi.

    • Eu dau drumul la motor sa se ameteasca in masina cat de cat dar oricum pana nu mergi nu se incalzeste, dau haina jos de pe copil, il pun in scaun si il acoper cu o patura groasa. Cand e suficient de cald ii dau patura jos sau si-o da singur.

    • Eu nu as pune copilul in landou, no way. Noi facem asa: fie stam pe loc cateva minute pana se incalzeste masina, apoi ne dezbracam si punem copiii in scaune, fie pornim asa, cu centurile peste haine, dar bine stranse, si imediat ce se incalzese in masina, scoatem hainele, sau luam copilul mic in patura din casa, il punem in centuri, patura peste, cind ajungem la destinatie ii punem geaca. Se invata repede cu manevrele, Ivan nici nu mai observa ca il imbrac dezbrac etc, Sofia nu accepta sa punem centurile peste palton.

    • Multumesc pentru raspunsuri! Ma linisteste faptul ca si pentru alte persoane poate fi o provocare acest aspect. Cat despre landou, eu nu am avut, nu am folosit, nu mi s-a parut safe niciodata. Recent am citit uimita un articol care spunea ca un scoica se sta timp limitat, maxim 2 ore legate, asadar la calatorii mai lungu se foloseste… landou. Eu am mers cu cea mare pe distante mari de cand avea 2 luni, calatorii mai lungi de 2 ore, mereu in scoica. Uneori mai faceam pauze, dar ideea asta cu timp limitat in scoica o citesc foarte frecvent in ultima vreme.

    • Eu o imbrac pe fetita mai gros pe sub geaca (ii iau un pulovar gros din lana) si cand ne urcam in masina, ii dau jos geaca imediat. Asa stiu sigur ca nu ii e frig, pentru ca o las cu pulovarul gros. Deasupra ii pun paturica sau geaca. Cand ajungem la destinatie, in interior, ii dau jos pulovarul si ramane imbracata lejer. Dupa ce am vazut in filmulet simularea care demonstreaza cum zboara copiii din geci in caz de impact, nu mai fac niciun compromis, nici macar cinci minute nu o las cu geaca. O imbrac si o dezbrac de 10 ori, daca e nevoie, chiar si in lacrimi, insa cu afectiune.

    • Noi am mers cam 1700km cu bb de 8 luni in scoica, vara. Desi masina avea clima tot a fost cald. I-am schimbat hainutele daca transpira in scoica dar tot drumul, in afara pauzelor pentru schimbat si masa a stat in centuri in scoica.

    • Exista landouri speciale pentru mers cu masina, au un sistem de prindere a centurii. Dar nu stiu cat su t de sigure. Oricum, intr-adevar, copilul, mai ales in primele luni nu ar trebui sa stea mai mult de doua ore pe zi in scoica. Nu in mod consecvent, oricum. Si acelasi lucru e valabil si pentru leagane, balansoare etc.

    • Da, dar stii, Printesa, ca in tarile civilizate este o contraventie statul pe loc cu motorul pornit…? Da, copiii conteaza, dar sa ne uitam si mai departe de ograda noastra ca nu cumva sa fie ei sanatosi da’ sa ajunga sa traiasca cu masti pe fatza.

    • buna
      ma mira foarte tare sa aud ca prin alte parti statul pe loc cu motorul pornit este o contraventie.
      adica daca pornesc motorul in parcare si stau asa 5 minute e contraventie?
      de ce?

    • m-am gandit eu ca e posibil sa fie ceva legat de mediu, dar am zis ca nu se poate ca o asemenea nastrusnicie sa fie totusi motivul.
      de altfel vad ca scrie ca e controversata chiar si in linkul dat de tine, ceea ce e normal, ca poate fi greu sa stabilesti daca motorul functioneaza sau nu „fara motiv”.
      dar ma rog, presupun ca in anumite locuri cum sunt scolile sau centrul Londrei sau alta zona dens populata e ok.
      deci pare a nu fi neaparat de mediu, in general vorbind, ci de a asigura cat de cat o calitate buna a aerului in anumite zone – mai ales ca vad ca e vorba de o hotarare de consiliu local, nu de o lege.

      edit:
      aici zice ca se refera doar la drumurile publice, nu si la parcari
      http://www.confused.com/car-insurance/articles/stopped-parked-engine-running-idling-breaking-law-police-fine

      „The rules over stationary idling apply to public roads so if idling in the school car park would be okay, but it could prove costly if you’re caught idling on the street.”

      e, asa are sens.

    • http://www.bild.de/auto/service/winter/ja-oder-nein-34363526.bild.html
      Und zwar aus drei Gründen: Es schadet dem Motor. Es schadet der Umwelt. Es ist verboten (10 Euro Geldbuße). Denn beim Nutzen des Autos sollen wir unnötige Lärm- und Abgasbelastung vermeiden, sagt die Straßenverkehrsordnung (StVO).

      Sa lasi motorul „sa se incalzeasca” e gresit. 1. Nu face bine motorului „. Cauzeaua mediului 3. E incalcare a ordinii (10,-eur). Prea multa galagie si gaze nocive emise in mediu. Si au argumente bune pentru fiecare punct. Cel mai ok e sa aibe masina „sist. incalzire pe loc” Standheizung. Unele marci, serii o au standard la alte masini, benzina si diesel se pot instala ulterior. Depinde cat iti pasa de tine, de masina, de mediu. Daca iti permiti instalatia asta extra si n-o faci……..

    • Eu am folosit paturica peste copil ,temp de 10 gr nu e rece pt noi.
      Dar eu nu sunt romanca normala, la 5 gr copilul nu avea caciula, o imbracam ca pe mine, deci nu geci groase.

    • Cred ca depinde de copil. La 1-2 luni sa stai intr-o salopetica subtire de bumbac, in maxim 10 grade, e cam extrem. E vorba sibde variatii de temperatura in timp scurt: iesit de la 20 grade in minus 10( cu haina groasa), apoi dezbracat la cateva grade cu plus, in 15 min imbracat la loc f gros in aceleasi grade cu plus etc, apoi iar afara la cateva cu minus etc. Asta in prima situatie, de bebe cu colici, care oricum uraste imbracatul/dezbracatul, masina mica in care nu ai loc sa efectuezi manevrele pentru a fi cat de cat confortabil etc. 5 grade fara caciula nu mi se pare extrem, conteaza si alte lucruri: umezeala, vantul, precipitatiile.

  13. Mai, si noi cam aceeasi mie de km pe E85 am parcurs-o in vacanta (si ne mai asteapta o tura peste o saptamana cand mergem sa luam copiii de la bunici) si-ti inteleg foarte bine expunerea…Ca masura de siguranta in plus (zicem noi..) dar si pentru ca drumurile de 7 ore ii cam plictisesc pe cei mici, incercam sa mergem mai mult noaptea, sa plecam undeva la 9 seara de exemplu si atunci drumul e mai liber si sansele de accident – speram noi- mai scad, iar cei mici dorm linistiti pana la destinatie. Si suntem oricum amandoi (si soferul si „copilotul” din dreapta) cu ochii in toate oglinzile si pe toate geamurile tot drumul.

    Si ca sa avem si o unda de ton pozitiv, mie-mi pare totusi ca sunt mai putini asi ai volanului fata de acum 10 ani, mai putini disperati care sa goneasca pe-afara cu 200 la ora, cel putin pe E85..

    • sa stii ca si prima mea impresie a fost ca e un pic mai bine decat acum 10 ani.
      dar dupa aia mi-am dat seama ca impresia asta se datoreaza probabil felului in care conduc eu cu doi copii in masina, adica mult, mult mai prudent decat conduceam atunci cand eram tanar si singur.
      dau un singur exemplu: faceam spume peste spume in legatura ca imbecilii care vin cu 140 la ora si se proptesc in fundul tau cu flash-uri, cand tu nu ai unde sa te duci in dreapta, ca banda e ocupata de un camion care se taraie cu 80 la ora sau de o dacie veche de 30 de ani.

      acum insa ma uit in continuu in oglinda retrovizoare si mi-am facut un algoritm:
      – are masina de peste 30 de mii sau orice BMV? posibilitate mare sa fie cocalar (macar la suflet daca nu si la trup :)), deci ma duc pe banda din dreapta de cand il vad, chit ca e la 1 kilometru in spatele meu, chit ca trebuie sa incetinesc pana la 60 la ora
      – are Logan? posibilitate mare sa fie un burtos frustrat care se simte barbat doar daca-si duce taraboanta in 6000 de ture, deci ma dau pe dreapta de cand il vad, chiar inainte sa stie el ca va incerca sa-mi arate ca Loganul lui e cel putin la fel de puternic ca iepurica al meu
      – are opel sau golf sau passat (sau orice alta masina nemteasca) din ala vechi de cel putin 15 ani, adusa la mana a doua din germania si pe „dizel”? – posibilitate mare sa fie un om care are rude sau consateni plecati la munca in strainatate care… ma rog nu stiu ce au astia in cap, dar am vazut multe rable din astea trecand pe langa mine cu 140-150, deci ma dau la o parte cu mult inainte sa ajunga in spatele meu

      asta e, eu am ajuns sa anticipez destul de bine comportamentul colegilor de drum in functie de masina si cum ziceam, merg ca pe ace cand sunt cu copiii in spinare, deci cred ca de asta mi se pare ceva mai bine – adica m-am enervat mult mai putin decat in alti ani.

    • Cata discriminare…eu am un vw mai vechi adus din afara, dar si copil mic, in plus mereu am fost atenta si defensiva la volan. Sotul um bmw, dar asta nu inseamna ca e vreun smecher care da flashuri… nu toti pot fi bagati in aceasi categorie. Cred ca in cazul unui accident nu se tine cont de marca de masina

    • chiar ma gandeam cat mai dureaza pana observa cineva :))
      asa e, ai dreptate, dau dovada de prejudecata (nu cred ca de discriminare, aia cred ca e altceva, ar fi discriminare daca as fi o autoritate si/sau as stabili reguli diferite in functie de marca de masina, mai blande pentru unii si mai aspre pentru altii).
      2 chestii: prima e ca prejudecatile astea ale mele functioneaza in suficient de multe cazuri incat sa le folosesc in continuare ca sa-mi tin fundul in siguranta (nu am spus nicaieri ca oricine are o anumita masina e intr-un anumit fel, ci doar ca exista o probabilitate mare sa fie intr-un fel)
      si a doua chestie e ca cei vizati nu sunt deranjati in nici un fel de prejudecatile mele, ba din contra! le fac si lor viata mai usoara dandu-ma la o parte din calea lor…
      deci toata lumea e castigata, dupa cum vad eu lucrurile.
      sigur, unii se pot simti ofensati pentru ca un necunoscut crede ceva despre ei doar pentru ca au o anumita marca de masina, dar sunt increzator ca vor putea trece pana la urma peste chestia asta
      :))
      dar ce-i drept e drept, sunt prejudecati.

    • Ma bucur ca nu sunt singura cititoare care a observat asta. Nu conteaza ce masini conducem, atata timp cat suntem niste soferi si parinti responsabili.
      Pe mine anul trecut m-a lovit si a fugit o soferita cu un Matiz, iar la politie, ca sa imi repar masina pe CASCO a trebuit sa declar ca nu i-am vazut numarul, altfel dura enorm pana era identificata.

    • Sa stii ca nu toti conducatorii de BMW sunt automat cocalari, asta inseamna ca daca eu conduc aceasta marca de masina sunt o persoana non-grata in ochii tai?
      Da, eu conduc o astfel de masina, si avand in vedere bunul simt si educatia primita respect regulile de circulatie, la fel cum de fiecare data cand circul cu fetita mea in masina folosesc toate masurile de siguranta necesare pentru binele ei. Mi se par penibile etichetele de genul asta.
      In rest, draga Printesa, nu pot decat sa te felicit pentu articol.
      Vara trecuta am facut si eu o excursie pe respectivul drum si inafara de cele descrise de tine m-a socat faptul ca acel drum este considerat ca are „4 benzi” de circulatie, in conditiile in care prima banda are latimea unei poteci! Doar pentru ca un rege al asfaltului sa castige cateva milioane in plus la suta de kilometri, cu pretul unor vieti pierdute din cauza ca drumul in sine nu prezinta conditii de siguranta.

    • pai, stiu ca nu toti conducatorii de BMW sunt automat cocalari, de ce crezi ca nu as sti? 🙂
      desi stiu asta, cred totusi ca un conducator oarecare de BMW, extras la intamplare din multimea tuturor conducatorilor de BMW din Romania, este mai probabil sa fie cocalar decat un conducator de alta masina.
      na, e o prejudecata de-ale mele, care ma ajuta sa ma dau la o parte din calea unui BMW cat de repede pot 🙂

      Serios acum, tu cand mergi cu 100 la ora si observi in retrovizor un BMW sau un Q7 sau un Cayenne etc nu te gandesti ca e destul de probabil ca o sa se bage in fundul tau si eventual o sa-ti dea flash-uri?

      edit:
      sunt curios – tu de ce ti-ai cumparat BMW?
      eu daca as avea bani, mi-as lua un BMW pentru ca e o masina puternica si cu aura de masina puternica (nu ca e fiabila sau confortabila, mai sunt multe alte masini fiabile si confortabile etc), nu, as lua-o mai ales pentru ca are o anumita imagine de forta, de sportivitate si de exclusivitate;
      desigur, eu as folosi-o ca un domn, cu maxim de consideratie fata de colegii de drum, chiar mai mult decat acum cand conduc un Golf, tocmai pentru ca stiu ca lumea o percepe ca pe o masina puternica.
      cum in romania oamenii sunt extrem de nepoliticosi si miserupisti fata de ceilalti, este firesc sa crezi ca e probabil ca posesorul unei masini puternice o va folosi fara sa se gandeasca prea mult la confortul psihic al celorlalti colegi de drum.
      evident, chiar daca nu intotdeauna se intampla asa.

    • Mi-am cumparat BMW pentru ca inafara de prima mea masina pe care am condus-o de la 18 la 24 de ani, o batranica Dacie 1300 si pe care pot spune ca mi-am facut adevarata scoala de soferi, am fost fan al marcii si am avut numai BMW-uri (fiecare cu preferinta/afinitatea/ideea lui fixa)
      Si daca in spatele meu merge o masina scumpa/de fitze ma gandesc la flash-uri doar cand da flash-uri, moment in care il las sa se duca „de nebun”, macar in cazul unui accident isi gaseste utilitatea ca donator de organe.
      In fine, vorbesc prea mult (defectul meu), ideea e ca m-am simtit putin deranjata de catalogare, dar cred ca fiecare isi poate spune parerea, si atata timp cat este expusa civilizat o respect.
      O zi buna iti doresc si de asemenea, drumuri cat mai
      „safe”!

    • eu nu cred ca e bine sa ma gandesc la flash-uri doar cand ala din spate da flash-uri, pentru ca atunci cand da flash-uri e deja foarte aproape de mine si devine periculos, din cauza vitezei
      – daca sunt nevoit sa franez, s-ar putea sa intre in mine, ca nu are timp sa franeze si el
      – daca vreau sa ma duc pe banda 1, o voi face stresat fiind de flash-uri si e posibil sa iau decizii pripite: sa nu estimez bine viteza celor care deja merg pe banda din dreapta, sa trag prea tare de volan, sa ma bag fortat in fata unuia care merge pe banda 1 si asa mai departe

      cred ca condusul preventiv inseamna sa ma gandesc la ce se poate intampla in urmatoarele momente si ce pot sa faca cei din jurul meu in urmatoarele momente, nu doar sa reactionez la ce intampla.

      A, si inca ceva: ai folosit expresia „masina de fitze”.
      daca as avea un Porsche Cayenne sa inteleg ca m-ai eticheta drept „fitzos”?
      🙂

    • Pai ai? Ca vad ca te simti… Asta in spirit de gluma, bineinteles. Nu, nu etichetez persoana dupa masina, deoarece si eu am fost etichetata la fostul loc de munca, drept „ce am facut pt acea masina” (nu pot reproduce aici). Daca ai masina de fitze sau nu, bravo tie. Nu asta conteaza, conteaza caracterul. Zi frumoasa!

    • Acum era chiar culmea sa apara un posesor de BMW care sa spuna: „Da, ma, is cocalar, ce-ti pasa tie?!” :))
      Eu sunt de acord cu prejudecata lui Robo si o extind si la Audi si Mercedes. 99% dintre idiotii care parcheaza abuziv / ilegal pe locurile pentru persoane cu disabilitati sunt soferi ai acestor marci, unii chiar pe cate 2 locuri din acestea cu o singura masina. Rar vezi o masina de clasa medie parcata acolo. Nu am reusit sa gasesc logica acestui fenomen, dar o fi ceva la reprezentante cand li se vand masinile astea.
      Imi pare rau pentru soferii decenti si cu bun simt care conduc masini „de fite” ca se trezesc bagati in aceasi oala cu cocalarii si pitipoancele.

    • Prejudecatile te apara pe drum si asta e partea buna a lucrurilor, de aceea le poti pastra in continuare, oricum ceilalti soferi nu vor sti niciodata ce gandesti despre ei. Inteleg de ce gandesti asa.

      Totusi sa stii ca nu e corect sa extinzi cu multa usurinta ceea ce gandesti tu despre alegerea masinii si la ceilalti.
      Noi avem bmw de 10 ani (seria 3, cumparat la mana a doua din germania, in 2006 – anul de fabricatie fiind 2002) care inca merge foarte bine desi are 14 ani. Motivele pentru care l-am ales atunci n-au fost ca da bine pe sosea sau ca are o alura de sportivitate si exclusivitate, desi ne placea mult modelul (e finuta si discreta, nu o aparitie de lux), ci chiar pentru ca e o masina faina, fiabila, spatioasa si, cel mai important, ca-ti ofera o anumita siguranta, ca te ajuta sa iesi rapid dintr-o incurcatura in trafic in care viteza de reactie e foarte importanta pentru ca are putere (s-a intamplat asta, nu din vina noastra). Sotul meu o conduce si nu e cocalar 🙂

    • la noi in tara ce vezi prejudecati din astea.. de la toti cocalarii care se fotografiaza cu BMW-urile lor:)) si noi conducem un BMW.. dar peste ocean, unde nu intereseaza pe nimeni..multe accidente si aici, dar eu nu vad frecvent soferi butonand.. mai sunt din ei, sigur, dar nu ii vad prea mult.. masinile insa se tin lant una dupa alta, claxonat mai rar…

    • Eu iti dau dreptate la logica, cine are masina de 30 mii euroi pt starea drumurilor romanesti e cocalar. Ca in 3-5 ani e praf, si mai costa consum + asigurari cacalau.
      Cu bani mai putini se poate lua o masina robusta si stabila, care nu atinge usor 200km dar nici nu e cazul la romani.

    • Din pacate referitor la starea drumurilor ridici o alta problema trista, deoarece si starea lor devine un pericol destul de mare pentru siguranta circulatiei. De ce trebuie sa ne punem viata in pericol pentru ca isi trag la greu bani cei responsabili cu constructia/mentenanta lor?
      Tin minte ca acum cativa ani pe strada Berzei, langa Judecatoria sector 6, o tanara cu o Skoda cazuse intr-o gaura deoarece se surpase asfaltul sub ea.
      Ca sa nu mai vorbesc de situatii triste in care s-au pierdut vieti din neglienta autoritatilor (parapeti sau indicatoare lipsa, etc)

    • O chestie foarte curioasă pe care o fac rromânii verzi în ultimii 10 ani: merg cu viteza maximă posibilă pentru maşina lor, semnalizându-şi prezenţa cu flashuri şi claxoane furioase care sună ca o manea, dar la curbe frânează brusc, disperat, de parcă şi-ar fi văzut moartea cu ochii. Rişti să intri în ei dacă vii din urmă şi să rămâi fără maşină şi condamnat de justiţie fiindcă i-ai accidentat.

      Adică viteza lor medie pe un traseu mai virajat e ridicolă.

      E mult mai eficient (din punctul de vedere al timpului şi consumului de carburant) să menţii o viteză mărişoară, dar constantă, fără frânare disperată la curbe, prin câteva metode uşor de exersat.

      Spre exemplu, cea mai simplă manevră, trail-braking: ciupit scurt frâna la viteze mari / redus acceleraţia la viteze moderate la intrarea în curbă, traversarea curbei şi apoi acceleraţia la maxim când ai trecut de mijloc. Sau ţinută acceleraţia uşor călcată prin curbă când ai un motor mai slăbuţ.

      Explicaţia: în momentul frânării la o maşină cu tracţiune faţă (care tinde să subvireze / să lărgească virajul) centrul de greutate se deplasează spre înainte şi virajul se strânge. Dacă ai trecut de mijlocul curbei, gazul la maxim şi maşina accelerează pe traiectoria corectă, propria ei inerţie o ţine pe traseu şi nu îi dă voie să mai fugă în lateral. Se catapultează singură prin curbă.

      E o chestie care poate fi învăţată în câteva ore pe o stradă mai pustie, şi totuşi parveniţii trecuţi de la Dacia 1310 la Q7 dau impresia că aşa ceva nu le-a trecut niciodată prin cap.

    • Da am observat si eu multi oameni care ma depasesc cu 150 doar ca sa franeze in fata mea 30 de secunde mai tarziu pentru ca urmeaza o curba sau o localitate :-))

  14. Ați fost la Suceava de sărbători ?!?! Ce frumos ! Mi-ar fi plăcut mult să te întâlnesc, să vă întâlnesc, mai ales că de Crăciun, noi am petrecut timp mai mult prin Obcini 🙂 Intr-adevăr, e dezastru pe E85. Si in Suceava e, pe zi ce trece, tot mai rau in ceea ce privește șofatul. Cum spunea mai sus cineva, parca ar fi o rușine sa fii civilizat in trafic, sa fii calm si sa respecți reguli 🙁

  15. Hai că am și eu câteva — blocată de un bolid cât un tanc, în parcarea aeroportului Otopeni. A parcat fix în bara mea. Da, da. Fix acolo! În mijlocul iernii, am stat cu tata în mașină și am băut cafea din termos, era 3 dimineața. Băbuțe care se grăbesc pe trecerea de pietoni, ca să trec eu, de.mi vine să.mi cobor fundul din mașină, să le ajut, în timp ce vacile tinere se aruncă pe trecere în timp ce butonează telefonul. O vecină care mi.a făcut scandal că nu am lăsat.o să treacă strada, împreună cu copilul. Nu, nu era pe trecerea de pietoni, i.a fost lene să meargă 100 de metri în plus. Acceași vecină mi.a aruncat o pungă cu —mă scuzați — fecale — pe parbriz, în mers! Eram cu fină.mea în mașină, copilul bine ancorat în scaun. Am murit și am înviat de 10 ori până am ajuns la copil. I.am împrumutat mașina soră.mii, îl sună disperată pe iubitul meu, că e prinsă între două mașini, în mers, aproape de Filipești — Prahova. Câțiva obosiți, în două mașini, vroiau să o oblige să tragă pe dreapta. Mi.am găsit mașina mutată! Împinsă cu altă mașină! Am zis că.mi montez cârlig în spate și bull bar în față! Nu, nu aveam frâna de mâna trasă. Tâmpiți care turează mașina la semafor, și strigă ca apucații să mă întrec cu ei, că așa sunt pi*dele, fără tupeu! Bou care m.a blocat în OMV, am intrat și am întrebat a cui e mașina, zâmbăreață l.am rugat să o mute. La fel de zâmbăreț, mi.a zis să aștept să termine cafeaua. Pe socră.miu era să.l spulbere un Jeep care ieșea de pe o străduță. Pe soacră.mea a tamponat.o un bou pe motiv că mergea prea încet. Era pe prima bandă, mergea cu 70, aproape de Românești. Mai avea puțin să fie bătută că i.a cerut ăluia socoteală.
    Mă opresc aici. Simt că.mi crește tensiunea.

    • Faza cu „vreau sa imi termin cafeaua” m-a facut sa imi creasca si mie tensiunea in timp ce citesc.
      Unii oameni n-au cei 7 ani de acasa.
      In fata blocului meu sunt cateva agentui de pariuri, dupa moda dib capitala si toti clientii care vin sa isi incerce norocul ori imi ocupa locul de parcare(platit in fiecare an), ori ma blocheaza cu nesimtire, ori parcheaza pe doua locuri (al meu si al vecinei) si trebuie sa fac slalom pentru a identifica faptasul

  16. Nu pot sa nu-ti dau dreptate legat de condusul (pr)in Romania si in special pe E85. Conduc de ceva ani pe drumurile patriei, nu iesit din comun de mult, dar suficient cat sa mi se fi acrit de activitatea asta, mai ales si dupa km zilnici de condus prin oras. Candva condusul era o placere, acum a devenit un chin pentru mine.
    Cu siguranta am gresit si eu de multe ori in trafic si de voie sau nu am incalcat reguli de circulatie, insa cu anii si cu experienta devin din ce in ce mai prudenta.
    Legat strict de E85, portiunea cea mai periculoasa ni se pare (mie si sotului) Buzau-Urziceni-Bucuresti. Drumul e drept, localitati putine, e prost semnalizat (mie mi se pare ca benzile de demarcatie abia se mai vad) si denivelat. Tin minte ca ne intorsesem intr-o vara din concediu in Grecia, relaxati, obisnuiti cu condusul regulamentar atat in BG, cat si in GR si cum am iesit din Giurgiu ne-a apucat spaima pe amandoi, desi vorba vine, in restul anului suntem obisnuiti cu drumurile noastre.
    Si nu, din pacate sofatul iresponsabil nu este doar atributul romanilor, am vazut in vara in Bulgaria SUV-uri de Ucraina sau Ungaria care erau sa provoace cateva accidente din cauza depasirilor „curajoase” si a vitezei excesive.
    La polul opus sa zicem, conduceam cu viteza regulamentara undeva prin Austria, iar in spatele nostru se formase o mica coloana de masini si tir-uri – nu ne-a injurat si claxonat nimeni, care cand a avut prilejul sa ne depaseasca, a facut-o.

    • La austrieci sancţiunile pentru viteză sunt foarte mici pentru depăşiri cu <21 km/h ale vitezei legale.

      Din pricina asta poliţiştii lor evită să oprească un contravenient de pe urma căruia nu se poate stoarce decât o amendă foarte mică şi se concentrează pe cei care depăşesc cu 50 km/h sau mai mult. Fiindcă de pe urma lor se poate scoate o amendă de cîteva sute de euro. Sau, eventual, un ciubuc.

      Austriecii băştinaşi şi ungurii ştiu să stea în intervalul viteza legală + 20 km/h ca să evite sancţiunile.

  17. Am trecut prin starea asta de nervi de Crăciun ca să pot intra in anul nou in tonuri de roz. Bine, nu s-a intamplat că trăiesc în România dar eu am incercat

  18. Peste tot sunt nebuni in trafic, dar in Ro sunt parca cei mai multi.
    Eu nu pot intelege cum cineva nu poarte centura de siguranta, daca nu e insarcinata, cand intr-adevar poate fi deranjanta la burta. Ca sifoneaza hainele? Nu mai ai nevoie de ele calcate dupa ce esti proiectat prin parbriz.
    Cat despre aruncatul gunoiului din masina, am avut experiente doar in Ro. Odata pe un drum de tara un domn a aruncat o cutie de pizza in fata mea. I-am facut semn sa opreasca, a oprit si i-am zis ca i-a cazut ceva din masina. Dupa ce mi-a zambit smecheros si a incercat sa-mi explice ca nu e nimic, l-am intrebat daca e frumos si ce exemplu el da copiilor care sunt cu el in masina. S-a rusinat el, dar tot nu s-a intors dupa cutie.

    • Eu una am purtat centura gravida fiind. Se aseaza minunat sub burta, parteadin fata e uneori mai deranjata, dar te obisnuiesti daca o pui (centura!!) zilnic. Exista si o centura speciala pentru gravide, cred ca Printesa Urbana a scris undeva si despre asta. Daca ma proiecteaza careva cu ditamai burta in volan, risc o hemoragie de zile mari, nemaivorbind de restul pericolelor, gen zburat prin parbriz. Prefer o (relativa) lipsa de confort (oricum existenta, in functie de cat de mare burta si cum e asezat copilul). Recunosc ca nu am pus centura pe bancheta din spate, acolo era cu adevarat incomoda pentru ca avea spatiu mai putin, fiind ele 3 centuri si locuri acolo.

    • Si eu am purtat centura inclusiv mergand la spital sa nasc. Nu mi s-a parut incomod niciodata.

    • Exact pe acelasi „sistem” in parcare la Carrefour o tipa arunca pe geamul masinii o sticla goala de suc. O atentionez, dar ea imi raspunde: ” pai si astia la curatenie la ce mai sunt platiti?”

  19. Buna, eu locuiesc de 4 ani in Germania…dar cele mai nasoale experiente tot cu soferi romani le-am avut ( coincidenta sau nu). Eram la un semafor, pentru a vira stanga, cam a patra masina. Din fata trebuia sa dam prioritate unui tir…care nu se misca de pe loc, el avand deasemenea verde la semafor. Cele cateva masini din fata mea si-au facut curaj si incet incet au virat stanga, asa ca am zis..ma uit si ma asigur si ma duc si eu. Cand ajung bot in bot cu tirul ( evident de Romania) vad clar cum soferul lasa telefonul jos si porneste fara sa se uite..desi eu eram deja intrata pe banda lui ( clar el avea prioritate…dar nici sa adormi cu telefonul in mana la semafor nu e ok ). In apropiere de locul unde locuiesc este o trecere de cale ferata, in cei patru ani am fost depasita PE trecerea de cale ferata o singura data ( bmw, alb, cat un tanc, cu numere de Constanta). Pe autostrada nu cred ca am vazut vreo masina cu numere de Romania al carui sofer sa NU vorbeasca la telefon, etc, etc! In rest eu ma simt in siguranta in trafic aici 🙂 Si sofatul acasa are avantajele lui insa: dupa maxim 20 km pot sa vad un inceput de six pack si cu siguranta fundul imi este mai tonifiat! 🙂 Va pup!

  20. Ai dreptate, si mie mi-e groaza de alti soferi.
    Printre altele, ma dispera treaba cu flash-urile. As vrea sa ma dau jos la unul o data sa-l intreb ce vrea sa-mi transmita, mai exact. Adica ma duc cu viteza maxima cu care ma simt eu confortabil in momentul respectiv, adaptata la regulile locului, de ce ar crede ca o sa o „calc” doar pentru ca flash-uieste el? Sau care-i faza? Eram in localitate unde e limita de 50, deja aveam aproape 60 si el credea ca ma poate face sa merg si mai tare. Da’ n-ar fi depasit ca era linie continua. La fel am patit si-n oras, si inca unde sunt 2 benzi. Da’ du-te frate pe banda cealalta si lasa-ma-n pace, ca stiu eu cat de tare pot sa merg si fara flash-urile tale.

  21. Din pacate toata lumea e cu telefonul in mana- sofer sau pieton. Dar sa stii exista autocare cu centuri. Noi in toate excursiile si in tabara asa am avut inchiriat. Nu am idee daca e mai scump, daca exista ratiuni financiare pentru care se face rabat de la siguranta.

  22. Mie mi-e foarte frica sa conduc in Romania. Drumurile sunt… Unele mai bune, cele mai multe pe unde am eu treaba destul de proaste, vesnic in lucru, cu semafoare pe cate un sens, pe care diversi le ignora (numai eu stau ca idioata sa se faca verde, si ma trezesc cu unul fata in fata, el avand CU SIGURANTA rosu, ca alte masini stateau si ele – a luat ceva sa il lamuresc ca nu dau in spate, ori da el, ori chem politia – pana la urma a iesit de pe carosabil si si-a continuat drumul, pe langa mine si cele x masini din spate, care intrasera regulamentar pe verde pe tronsonul semnalizat), tot soiul de „bazati” care se cred invincibili, vorbitori la mobil (hallo, daca aveti masini si telefoane de ultima generatie, alea au hands-free, a noastra e din 2009 si are!), permise de conducere luate pe spaga (cred ca in adevarul de azi tocmai era un articol referitor la asta), nesimtiti care vorbesc ca la usa cortului cu sau fara motiv. Taxi fara centuri, fara scaune de copii („Nu-l mai legati, doamna, ca n-are nimic, ce, noi aveam centuri cand eram copii?” Raspuns: noi nu aveam nici masina, dar nu e relevant). Taximetristi care fumeaza in masina si se enerveaza daca ii rogi sa nu o faca timp de 5 minute cat dureaza cursa ta. Depasiri de pe urma carora ramai cu sindrom posttraumatic: pe poduri, in curbe periculoase cu o singura banda pe sens, in oras, pe trecere de pietoni, cale ferata, fara semnalizare, fara sa se asigure etc. Din nefericire observ aceeasi tendinta si in Germania, in ultimele 3 luni am vazut mai multe accidente de masina decat in ultimii 10 ani, multe din ele petrecute din cauzele enumerate mai sus. Semnalizarea schimbarii directiei de mers pare sa fi devenit un moft: ala de pe banda doi sa caste ochii si sa ghiceasca faptul ca tu vei vira la stanga prin fata lui in momentul x. Oricum, aia cu parcatul pe 3 randuri bate totul. Aici se merge frumos inapoi in centrul comercial si se cheama prin megafon posesorul masinii cu numarul xy, sa se prezinte de urgenta la informatii. Daca nu se prezinta se poate chema politia, il vor aranja ei (contraventie, plus costurile ridicarii masinii).

  23. Acest articol si comentariile lui ma face sa-mi fie mai putin dor de Romania… Am uitat cat de mulți nesimțiți exista in traficul de acolo… Asta si cu articolul despre tipuri de părinți/aparținători din parcuri Hahaha… Mi-am amintit instant de ce sunt mai bine departe de Ro…

    Intr-o alta ordine de idei, cred ca peste tot in lume ar fi la fel, daca nu ar exista legi, amenzi si sancțiuni (care se aplica, nu doar exista). Mulți ar trișa chiar daca nu sunt romani, dar amenzile si punctele ii fac sa se gândească de 2 ori…
    Amenda nu e suficientă, un cocalar plin cu bani plătește si gata… Puncte care duc la suspendarea carnetului (sau a Masinei) ustura foarte tare….

  24. În cazul mașinii blocate în parcare, nu puteai să chemi poliția sau administrația parcării?
    Cred că ar fi fost o corecție mult mai eficientă decât un bilețel lăsat pe parbriz si o poză făcută public.

    • Exact de asta se repetă comportamentele pentru că nu se pun în aplicare măsurile. În momentul în care există o parcare pentru care plătești nenicii de la parcare ar trebui să se asigure că alți idoți nu blochează dreptul de ieșire. Trist.

  25. nu am carnet si nici masina, sunt o simpla romanca. Dar cand vad ceva in neregula atrag atentia, vorbesc cu ton politicos, scurt si la obiect, cum mi-ar place mie sa mi se vorbeasca. Da, ma mai si injura unii prin bucuresti, dar si altii care au ramas socati si sper ca s-au gandit a 2a oara daca sa mai repede.
    Daca un taximetrist vorbeste fara hands free ii zic sa inchida tel. sau cobor.
    Daca un taximetrist fumeaza ii spun ca cobor.
    Daca un sofer de bus vorbeste la telefon, il atentionez.
    Ridic stergatoare pt cine a parcat aiurea.
    Sunt blonda nebuna cand unu intra pe contrasens ii fac NuNuNu cu dejtul (cu aratatorul, haha, dar am si eu idei din alea…).
    Sunt cea care arat vecinului de trafic semaforul.

    La sector 3 era o adresa email la politia rutiera, nu o mai stiu, dar cand stateam in zona dadeam poze cu cei ce parcau aiurea. De vreo 2 ori am primit si raspuns!

    Nebunia din trafic poate fi diminuata. Nu oprita, stiu. Ce putem face?

    Mie imi da mana si rabdarea, ca nu sunt sofer.

  26. Eu ma ingrozesc cand vad zilnic prin oras parinti cu copii care stau IN PICIOARE in spate, intre cele doua scaune. Chiar nu realizeaza ca la o frana mai brusca ii pot arunca prin parbriz?

  27. Chiar azi am citit ca 30% din masini nu au asigurarea obligatorie (RCA), asta arata ce nivel de constiinta au cetatenii acestei tari si cat de mult le pasa de ceilalti.

  28. Pt cei care cred ca autostrazile sunt solutia: wrong!! Educatia lipsa e problema.
    Am petrecut 2 sapt in vestul tarii, pe mirobolantele autostrazi noi si pot sa zic ca e mai rau. Pentru ca oamenii nu stiu sa conduca pe autostrada, fac aceleasi manevre tampite ca si pe DN dar cu 150 kmh. Avem asa: bizonu care depaseste banda continua pe breteaua de legatura dintre DN si A, panicatu care intra pe banda de accelerare, accelereaza, accelereaza si…opreste brusc ca s-a terminat banda si el nu s-a incadrat inca pe autostrada si s-a speriat de masinile care vin cu viteza din spate, pensionaru care face brusc stanga de pe banda 2 prin fata tirului de pe banda 1 pentru ca nu a observat iesirea (presemnalizata cu 5 km inainte, detalii).
    Plus ca susnumitele autostrazi sunt construite romaneste si deja asfaltul e valurit. E o senzatie asa cam ca de rollercoaster cand iei un „delusor” d-asta cu 120kmh.

    • Corect, totusi autostrazile reduc numarul de morti si de accidente grave, neexistand contrasensul, deci, da, sunt principala solutie.

  29. Eu in seara asta am vazut o tanara domnita, draguta si aranjata, intr-un X5 (a propos de discutia de mai sus cu bmw, desi cred ca in cazul de fata nici nu mai e relevanta marca masinii), care conducea cu un caine in brate. Initial am crezut ca nu vad bine, eram in rond la televiziune, insa am avut drum comun o perioada si m-am convins ca intr-adevar conducea cu patrupedul in poala.
    Am mai vazut catei pe bancheta din spate, dar chiar sa conduci cu el pe scaunul din fata, cu botul in volan, zau ca n-am mai pomenit. O fi cuminte, nu zic nu, dar tot animal ramane si e imprevizibil. Poate se sperie de ceva si sare din brate, iar stapana trage din greseala de volan si face vreo boacana. Nu mai comentez ca la un moment dat o ardea cu 80 km/h….

    • Mie mi se pare relevant faptul ca era X5. Cu greu imi pot inchipui scena descrisa de tine daca in loc de X5 ar fi o Skoda Fabia, de exemplu.
      Dar asa, cu X5 scena imi e foarte cunoscuta, parca am vazut-o si eu :-))

    • Asta nu-i nimic, eu am vazut o tipa ce conducea, vorbea la mobil, fuma si mangaia o potaie in poala, toate actiunile se desfasurau simultan, ma rog, mergea cu viteza mica, insa apoi s-a inscris pe breteaua de sub pod si vruuuuum. Avea un SUV mai mic, gen X3 sau Q5.

  30. Sa stii ca m-am simtit mai in siguranta conducand prin Bruxelles decat prin Iasi. Ba chiar decat si prin Vaslui. Pentru ca, cumva, stiam ca implicit se respecta regulile de circulatie si eu trebuie sa fiu atenta la bucatica mea, nu sa ma si super asigur din cauze de alti prosti…

    • Hm, probabil nu se afiseaza corect in browserul tau, sunt si twitter si linked in, dar primul din stanga e FB. sau ar trebui sa fie, la mine se afiseaza bine…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *