Palpitații cu gândul la Grecia

Nu am mare lucru pentru voi azi. Am început planificarea vacanței în Grecia și stau cu inima în cuie, în puținul timp pe care îl am ziua, cu amândoi copiii non-stop pe cap, programări la medici, treabă prin casă, lansări, proiecte, întâlniri. Mă uit la pozele cu plaje și căsuțe albe și am palpitații de dor și nerăbdare. Simt în nări mirosul de calamar fript pe plită, de nisip ars de soare, de livezi de măslini. Aș pleca acum dacă aș putea.

Sunt bolnavă după Grecia, boală grea, nene, noroc că nu și foarte costisitoare. 🙂

Caut insule, cazări, am primit și ceva ajutor local în sugestii de la grecoaica de Alexandra, mă mai opresc din când în când că prea o ia inima la sănătoasa. Deocamdată știu doar că trebuie să fie o insulă aproape de un aeroport, că am oribil rău de mare și copiii nu rezistă drum lung cu maşina, să aibă cazare foarte aproape de plajă și măcar o tavernă decentă aproape. Sunt fericită cu atât.

Încă șase luni. I can do this. Trec repede. Mai o lansare, mai un brunch, un drum prin țară, nunta la Praga… pot să rezist șase luni. Doar să nu mă uit prea mult la poze, că o să mor cu ochii în ele.

Anul trecut m-am întâlnit pe minuscula plajă din micul sat pescăresc Vassilikos cu mulți dintre voi, ce-mi place cum le aranjează Universul. Abia aștept să văd cu ce ne așteaptă Grecia anul ăsta! Pentru că venim, bătrână doamnă, veniiim, nebuni de dor și de foame!

Sursa foto: Kefalonia, via Shutterstock.com

shutterstock_359083247

Printesa Urbana

Scriu de cînd mă știu. Scriu și cît mă joc cu copiii, și sub duș, și în somn scriu. Scriu despre mine pentru mine. Și sper că ce scriu pentru mine să fie de folos și altora. Unii s-au născut să cînte, alții să facă poezii sau să frămînte pîine. Eu m-am născut să scriu declarații de dragoste copiilor mei și vieții noastre pline.

Articole: 4198

38 comentarii

1. Și eu vreau să știu insule din apropierea aeroportului. Mi-am propus să ajung anul ăsta în Grecia (articolele tale de anul trecut vor fi recitite), sper să și reușesc. Acum, nu-s lămurită. Cu ce poți ajunge de la aeroport pe plajă, la cazare? Ce mijloc de transport au, e costisitor? Mă macină chestiunea asta, în condițiile în care mi se pare mai comod să zbor, decât să plec cu mașina/autocarul, deși n-am cățel, purcel..

Și încă ceva. Să fie iunie, iulie, august sau septembrie? Nu mă deranjează căldura foarte tare, dar să știu ce lună ar fi ideală pentru vacanță. Eventual să mai existe ceva loc pe plajă. 😀

2. Eu am fost în Creta și este suberb! (din punctul meu de vedere 🙂 ). Aeroportul este pe insula iar transportul până în resort este (de obicei) asigurat. Succes în căutare! 🙂

3. Grecia e minunata! eu nu am mai reusit sa ajung de multa vreme, insa ma cam ia asa cate un dor, mai ales cand aud cantece grecesti…Plaja, apa, atmosfera vesela, mancare buna…gata, dor reactivat complet! 🙂

4. Exista un autobuz direct din aeroport la Atena pana in portul Pireus de unde se pot lua vaporase sau ferry sau curse rapide pana la diff insule. Au aer conditionat si asta e important la caldurile din vara. Noi am fost anul asta pe insula Eghina ca am vrut sa mergem si la Sf Nectarie, am stat la Agia Marina care e ff linistit, mai mult familii cu copii, apa este scazuta pe o distanza mare deci numai buna pt copii marisori. Dati un google si vedeti ca e aproape de Atena. Este o piata mica, brutarie, cefenele, taverne. Am gasit si camere cu frigider si aragaz ca sa incalzim un lapte, sa tinem iaurt, fructe la rece, etc. Oriunde ai sta esti la distanta mica de plaja.
    Daca grija mare e calatoria lunga, o puteti imparti. Noi de ex am stat la plecare o noapte langa aeroport ca apoi aveam un drum cu 2 escale cu un copil de 2 ani si a fost ok.
    Btw taxiurile nu aveau scaun pt copii.

Am scris mai mult ca sa incurajez lumea care vrea sa mearga la Sf Nectarie dar se gandeste ca e greu cu copii mici, pot sa faca o vacanta acolo si se pot duce si la manastire ( este autobuz si taxi).

• Chiar cautam zilele astea informatii despre cum ajungi din aeroport din atena in portul Pireu. Noi am fost acum 2 ani dar am inchiriat masina, anul asta pt ca sunt mai mari copii as vrea sa inchiriem de pe insula masina.e tare draguta eghina. cum o fi vremea in martie, ca eu vreau sa merg pana implineste copilul mic 2 ani, sa fie mai ieftin biletul de avion?

• De la aeroport poti lua autobuzul express X96 care pleaca destul de des, gasesti detalii cu google. Pleaca exact de langa usa aeroportului si te lasa exact in port.
      Din auzite preturile la inchiriat masina de pe insula sunt cam mari, eu zic sa te interesezi din timp.

5. Buna,

Vin si eu cu o recomandare: Insula Lefkada, aeroport Preveza (~50km pana pe insula, se poate lua taxi sau autocar – preturi decente). Pe insula iti recomand plaja Kathisma, Hotel Sirios (apartamente, bucatarie, balcon, piscina, cam tot ce iti doresti). Tot din Preveza se poate ajunge si in statiunea Parga (care este absolut superba).

Alte variante cu aeropot: Kefalonia, Heraklion (Creta), Chania (Creta), Paros, Milos, Samos, Naxos.

PS: Am evitat destinatiile gen Santorini, Corfu, Zakynthos, etc

• E bine de precizat pentru familiile cu copii mici ca in Lefkada, la Kathisma, de obicei sunt valuri foarte mari.

Lefkada, desi este o insula S U P E R B A, nu e cea mai potrivita destinatie pentru familiile cu copii mici.

Accesul la plajele cele mai spectaculoase de pe partea vestica se face numai cu masina si sunt trepte de coborat/urcat. Plaja Egremni a fost distrusa recent de un cutremur, s-a surpat muntele.

Pitoresc este satucul Agios Nikitas, are plaja lui cu apa mica, plaja destul de aglomerata, dar de aici, pentru 6eur dus/intors se poate lua barca cu motor care va duce imediat la plaja Milos (care nu are taverne, toalete, alte amenajari), dar este fff frumoasa, o puteti admira in acest videoclip: https://www.youtube.com/watch?v=Nq9wXP-_QPQ.

La plaja Milos, asemanatoare cu Egremni, dar mai mica, se poate ajunge din Agios Nikitas si pe jos, urcand si coborand un deal, in 15 min. Dar, repet, nu cu copii mici in brate si colacei/mingiute/crocodili gonflabili la purtator.

Zborul spre Lefkada, de fapt la Preveza, se face cu avion ATR, cel putin asa am avut noi. O posibila cauza ar putea fi faptul ca pista de aterizare este de-a curmezisul unei limbi de uscat, pista incepe si se termina in apa. 🙂

• Este adevarat ca in Lefkada pe partea de vest (unde sunt cele mai frumoase plaje) exista posibilitatea sa apara si valuri, dar mie mi se pare un motiv de bucurie in plus pentru copii 🙂

Revenind, am recomandat Kathisma + Hotel Sirios pentru urmatoarele:

+ intrarea in apa lina
      + plaja mare, portiuni de nisip
      + sezlong, umbreluta, servire pe plaja
      + masa de pranz se poate lua la o taverna de pe faleza (la cativa m de sezlong)
      + exista 2 golfuri, protejate de stanci
      + apa are o culoare specifica insulelor ionice (nu cum gasim in Nidri – care e la Marea Egee)
      + hotelul ofera conditii foarte bune pentru familii cu copii (+ mic dejun, piscina, bar + cocktails pentru parinti :P)
      + Agios Nikitas la ~2km de zona Kathisma (supermarket, taverne, etc)

Acum trec la minusuri:

– hotelul este un pic mai sus de plaja (asta inseamna 5-10 minute de mers pana la plaja)
      – partea de vest este stancoasa, obositor de condus din curba in curba
      – pentru cei care nu merg cu masina si nu inchiriaza o masina, statia de autobuz este la drumul principal (~1km de hotel, ~2km de plaja)

Referitor la cutremurul din Lefkada, plaja Egremni a fost afectata dar nu a disparut si sunt convins ca nu or sa o lase grecii asa. Chiar si in cazul in care nu avea loc cutremurul, aceasta plaja nu este recomandata familiilor cu copii (se urca / coboara ~500 de trepte foarte abrupte la o temperatura de 33+).

6. Am fost anul trecut in Lefkada, e drept cu masinile. Doua familii, fiecare cu odrasla de 4-5 ani. Am stat in Nikiana si dupa ce am vizitat un pic insula ne-am dat seama ca a fost cea mai buna alegere pt noi, adica pentru copii. Plaje mici, apa numai buna pt scaldatul fetelor, liniste, taverne pentru toate gusturile, magazine alimentare. Ne-am incarcat bateriile pana la urmatoarea vacanta.

Hotel Sirios arata foarte bine dar mie una mi s-a parut ca zona e destul de aglomerata si galagioasa. E drept, plaja e fooarte mare …

Spor la cautari si rabdare…sase luni trec repede 🙂

7. Cum nu ati inceput inca scoala puteti profita sa mergeti si in iunie: caldura mai putina, lume mai putina, preturi mai mici.
    In rest, si eu am rau de masina si de mare, asa ca raman aproape de aeroporturi. Pana la urma vreau sa ma simt bine, nu sa ma sparii numai la gandul ca ma asteapta 2-3 ore in masina, cu capul in punga….

In rest, ce sa iti zic, unii isi propun la inceput de an sa slabeasca/sa faca ceva mega, tu esti speciala si in mijlocul iernii te uiti la poze de vara :))))

• e cam rece apa in iunie, anul trecut am fost chiar la final de iunie si nu a fost chiar calda. anul asta mergem putin mai tarziu.

• Depinde de insula, eu am fost in prima jumatatte a lui iunie odata in Creta, cealalta data in Santorini. Varianta a doua nu este pentru copii, pe ei nu ii intereseaza peisaje spectaculoase nici apusuri care sa iti taie respiratia. Ei se bucura de nisipul fin si de apa calda, fara valuri violente si de aceea recomand Creta cu cea mai mare deschidere. In iunie am avut apa calda de 26-27 de grade iar nisipul arata cam ca orezul, nici foarte fin sa ti se lipeasca de piele dar suficient de moale cat sa fie o placere sa te scufunzi in el. Fiind foarte la sud, din iulie deja frecvent sunt peste 40 de grade si nu as merge. Am stat la un hotel izolat in Hersonisos, la 30 de km de aeroport.
      O destinatie mirifica (si foarte ieftina) pentru copii este si Thassos dar acolo nu cred ca sunt curse din Bucuresti pentru ca e prea aproape.

• thassos nu are aeroport si e in general, foarte naspa comparativ cu alte insule. are unicul mare avantaj ca e foarte aproape. am fost de doua ori, am fost si in Zakyhntos, nu mai calc in Thassos in viata asta. Grecia e atat de mare si de minunata!

• Printesa de ce nu mai calci in Thassos? Tocmai ce ma pregateam sa imi iau cazare in Potos pentru Iunie 🙁

• Fata de cum era Thassos in 2004, cand am mers prima oara, in 2011 mi s-a parut murdar, foarte multa galagie, foarte multi romani de genul celor din cauza carora nu mai merg nici la Costinesti sau Eforie, meniu sarac la restaurante, scump. Sg avantaj e ca e aproape cu masina, dar pt noi nici asta nu se pune, ca ai nostri copii nu stau in masina mai mult de 4-5 ore.

• In insulele Ionice temperaturile sunt foarte ridicate chiar si in Mai – Iunie, Septembrie – Octombrie (~30 grade media).

Conteaza foarte mult zona pe care o alegi (curenti), de exemplu in Corfu -> Paleokastritsa – apa este rece tot timpul anului (in jur de 22 grade).

• Depinde de unde si depinde de cine. Noi suntem familie speciala: 23gr in aer si 20 in apa e vara perfecta (mai sus ne e rau de a caldura).
      Cand era fata mica am fost de 1 iunie la turci – si acolo ne-am simtit bine – recomand la toti parintii sa profite de libertatea de dinaintea scolii….s-o dus la noi, asteptam sa intre fata la facultate.

8. Si eu imi planific deja vacanta de vara. Oscilam intre Grecia, Italia si Turcia, dar in final am ales Italia. Abia astept, o saptamana la Milano si cateva zile la Venetia. Sper sa nu-mi strice nimeni planurile, pentru ca de Craciun trebuia sa mergem la Viena, dar din pacate s-a anulat calatoria din cauza unor prieteni…

• Venezia vara frumos, dar mult prea aglomerat. Milano nu stiu ca am fost doar in trecere pe acolo, in schimb ti-as recomanda Sardegna, plaje extraordinar de frumoase, distractie multa daca alegi de exemplu San Teodoro! Diverse sarbatori locale foaarte misto. Nah, un paradis… P.S. Eu locuiesc aici de 4 ani si sunt super extra mega indragostita de aceasta insula.

• Pare frumos unde spui tu, dar greu de ajuns cu masina. Sotului ii este teama de zborul cu avionul, prin urmare suntem nevoiti sa calatorim cu masina. 🙂
      Multumesc oricum pentru recomandare.

• Eu am stat in Milano cateva luni si nu stiu sincer daca ai ce face acolo o saptamana 🙂 Poate daca iei la rand toate muzeele si bisericile si mai stiu eu ce, altfel in 3 zile vezi cam tot esentialul.

Ah, Sardinia! Abia astept sa ajungem si noi acolo intr-o vara, desi nu va fi prea curand ca parca Sicilia ma atrage mai intai si apoi Sardinia.

PS Si sotului meu ii e frica de avion si mie imi e foarte frica, dar decat sa pierdem atata timp din viata si bani prin mersul cu masina, ne facem curaj si asta e 🙂

• Sicilia e minunata! Mancare, peisaje, pitoresc, mare… pf, de vis, abia astept sa duc si copiii!

• Nu vad lucrurile la fel ca si tine in ceea ce priveste drumul pana acolo. Mergem in vacanta, deci..de ce atata graba? Plus ca masina iti permite sa vezi o multime de locuri frumoase pe care n-ai cum sa le observi din avion. Ne oprim la hotel, dormim, ne odihnim si apoi ne continuam drumul.

9. Si eu simt acelasi lucru. Am facut rezervarea de acum doua luni 🙂 este prima oara cand ma organiz asa devreme insa nu mai putem. Prima oara m-am speriat putin de nebunia mea insa cand am vazut ca era cam tot rezervat m-am linistit ca sunt si alti nebuni ca mine. Am ales satucul Afitos, am mai fost acolo si este senazional. Este un sat foarte vechi din piatra aflat in patrimoniul Unesco) situat pe plaja, putin mai sus chiar, as putea sa spun pe o faleza mai inalta pe care sunt fel de fel de terase la care se mananca fenomenal. Este situat in Halkidiki deci nu este insula insa eu personal sunt indragostita de locusorul ala.

10. Foarte frumoasa insula Kefalonia am fost in luna de miere, un loc perfect de mers si cu copilul asa linistit si curat ,anul acesta sper sa ajung si cu bibilica mea care face un anisor in vara acolo.

11. Insula Skiathos are aeroport iar la inceput de iulie era imposibil sa calci pe nisip fara papuci pentru ca iti ardeai talpile. Apa atat de calda nu am vazut nicaieri , foarte mica la mal si extrem de curata ( in jur de 5 iulie 2004, pe celebra plaja Koukounaris ) . Fiindca era foarte cald in prima saptamana din iulie , ma gandesc ca ar merge o vacanta cu copiii si la sfarsit de iunie .Insula este superba, micuta, cocheta. Nu am stat acolo, a fost doar o excursie de o zi deci nu pot spune nimic despre cazari. Pe vremea aceea nu aveam copii si nu am fost foarte atenta la aspectele legate de o vacanta cu cei mici pe aceasta insula. Stiu doar ca pe plaja respectiva nisipul era fin iar marea te ametea cu nuante de un turcoaz incredibil.

• E superba insula… din pacate oferta de cazare e foarte slaba, am vrut sa mergem anul trecut dar nu am gasit nici o pensiune/hotel decent…

12. Kefalonia ne-ar tenta si pe noi anul acesta. Daca are cineva experienta insulei, cu bebe, cateva recomandari de cazare & locatii ar fi foarte utile ! Multumeesc !

13. Kefalonia este intr-adevar superbaaaa!! E una dintre cele mai linistite si neatinse insule. Atat ca noi nu am gasit decat o plaja sau 2 cu nisip pe toata insula, cat e ea de mare.
    Skala e una dintre statiunile cu plaja cu nisip, si e si cea mai animata statiune, cu cele mai multe taverne si variante de cazare.
    Noi am stat in Poros, foarte aproape de Skala, mai linistita, dar avea de asemenea niste taverne pe faleza cu mancare excelenta!