Ce mai citește soțul meu pe internet (ep. 23) – turism distructiv, orașe fără mașini și jucării sexuale conectate la internet

1. Barcelona și alte orașe nu mai fac față turiștilor (sursa)

Primărița Barcelonei, Ada Colau, s-a angajat să reducă numărul turiștilor în Barcelona prin interzicerea navelor de croazieră și limitarea extinderii aeroportului. Demersul face parte dintr-o inițiativă de a echilibra cumva turismul și banii pe care îi aduce cu necesitatea de a asigura un minim confort rezidenților și de a nu distruge orașul.

Barcelona este victima propriului succes, respectiv în 1990 a avut 1.7 milioane de turiști iar în 2016 a avut 8 milioane. Pur și simplu nu mai este loc în oraș de atâția turiști, iar turismul a devenit problema numărul 1 a orașului. AirBnB-ul a dus la creșterea prețurilor locuințelor, ceea ce pentru localnici nu e deloc amuzant, iar hoardele permanente de turiști au dus la creșterea poluării, în 2019 de exemplu portul Barcelonei a fost declarat cel mai poluat port din Europa.

Același gen de lucruri se întâmplă și în Olanda, unde autoritățile au pus deja la punct un plan de reducere a numărului de turiști. (sursa) De exemplu, ca un gest simbolic, semnul acela cu ”I Love Amsterdam” a fost luat din față de la Rijksmuseum 🙂

Veneția nu se simte nici ea prea bine, de anul acesta are taxă de acces iar începând cu 2020 se pare că va trebui să îți rezervi accesul în oraș dacă vrei să-l vizitezi în calitate de turist (sursa).

Acesta este în principal efectul zborurilor low cost, de care ne bucuram cu toții acum vreo 15 de ani. Sper că ați vizitat ce aveați de vizitat, dacă nu, faceți-o rapid că se pare că va deveni din ce în ce mai greu de vizitat unele destinații.

2. 15 orașe mari din lume care încep să interzică mașinile (sursa)

De obicei, atunci când cineva spune că traficul oribil de la noi are drept cauză principală simplul fapt că pur și simplu sunt prea multe mașini în orașele din România, apare argumentul ”și ce ar trebui să facem, să circulăm ca pe vremea lui Ceaușescu, o duminică da și una nu?!”.

Ei, se pare că alte țări nu se sfiesc să aplice reguli de genul acesta, ba chiar se gândesc să interzică de tot mașinile în orașe.

Madrid a interzis accesul mașinilor vechi în centrul orașului. În Paris, prima duminică a fiecărei luni este liberă de mașini. New York a interzis mașinile pe străzile interne din Central Park. Centrul orașului Oslo este pe cale de a deveni liber de mașini. Londra ar putea interzice mașinile pe jumătate din străzile centrale. În Mexico City e interzis să conduci sâmbătă (era unul din cele mai poluate orașe acum niște ani, dar se pare că situația s-a mai îndreptat de atunci). În Copenhaga e atât de ușor să folosești bicicleta încât foarte puțini oameni încă mai au mașină. Bruxelles folosește camere video pentru a aplica amenzi mașinilor vechi. Roma ar putea ajuta la păstrarea monumentelor sale prin interzicerea mașinilor diesel. Atena s-a alăturat angajamentului de a interzice mașinile diesel până în 2025. O instanță a ordonat Frankfurt-ului să interzică aproximativ 60.000 de mașini. Berlinul a primit un ordin similar. Bogotá își închide străzile în fiecare duminică între orele 7:00 și 14:00. Amsterdam dorește să permită doar vehicule fără emisii până în 2030.

În România, Guvernul vrea ca programul Prima Mașină 2019 să fie unul mai atractiv pentru cei care doresc achiziționarea unei mașini noi (sursa). Bun așa.

3. Agresiuni sexuale prin hack-uirea jucăriilor sexuale conectate la internet (sursa)

Deci aparent acum există jucării sexuale care se conectează la internet – se numesc ”dispozitive teledildonice” 🙂 – și pot fi controlate de pe telefon, prin aplicație. Ideea înțeleg că este următoarea: ești la birou și lucrezi intens la un exceluț când iubitul sau iubita se decide să-ți spună că te iubește într-un mod picant, adică pornind de pe telefonul lui/ei butt-plug-ul pe care îl porți de dimineață în fund. Sau, eu știu, nevasta e în pat și te așteaptă, dar tu mai vrei să stai 5 minute pe internet că ai ceva super urgent de combătut, așa că îi pornești dildo-ul prin telefon, și numai bine când ajungi în dormitor treaba e făcută pe jumătate sau, cine știe, poate chiar pe trei sferturi sau chiar mai mult.

Problema este că acestor dispozitive le poate fi penetrată foarte ușor securitatea, ca să zic așa, deci te poți trezi că cineva din metrou te violează de la 3 metri distanță fără măcar să te atingă.

Lumea se schimbă, dragi colegi. Dacă astăzi încă se mai zice ”păi dacă s-a îmbrăcat ca o târfă, normal că și-a luat viol”, peste câțiva ani se va spune ”păi dacă a umblat cu dildo-ul neactualizat la ultima versiune de firmware și fără anti-virus pe el, normal că și-a luat viol – prin internet”.

Apropo de asta, sunt curios în ce măsură folosiți jucării sexuale, așa că vă invit să votați în sondajul de mai jos și vă urez un weekend cu jucării sau fără, după cum doriți.

PS Dacă ați ratat episodul trecut, îl găsiți aici.

13 Comments

  • Nicole spune:

    Care e sursa potrivit careia masinile sunt interzise in zona Central Park? Eu locuiesc aici, in New York, si traficul in zona Central Park e bine mersi

    • Robo spune:

      E aceeasi sursa data la pct 2.
      Dar cred ca nu am citit eu cu atentie sau nu am inteles, se zice ca masinile au fost interzise pe „internal streets” din CP.

      Adica, pare ca puteai intra cu masina in parc, ceva ce mintea mea nu a procesat cum trebuie 🙂 Bine, nici nu am vazut pe viu parcul, presupun ca e f mare.

      Am corectat, merci de atentionare.

  • Mihaela spune:

    Tocmai de aceea urmatoarea masina va fi pe benzina, desi eu prefer diesel-ul. Ca nu vreau sa luam una noua si apoi sa nu o putem folosi ca se interzice. Totusi, mai e mult pana la o interzicere totala.

  • Ileana D. spune:

    Hoardele de turisti sunt deranjante si pentru ceilalti turisti, de localnici nu mai zic. Cand am vizitat Roma sau Barcelona, aveam impresia ca nu vad niciun localnic. Tripadvisor, ghidurile turistice cu top 10 chestii de vizitat intr-o zi sunt informative , dar fura bucuria aia de a descoperi singur. In Roma era o atmosfera atat de artificiala, toata lumea se poza cu ruine incat m-am reprofilat pe orase mici si cochete.

    Cadiz de exemplu este un oras superb din sudul Spaniei unde ne-am simtit excelent. Insa intr-o zi cand in port au ancorat 4 nave de croaziera de 3000+ pasageri, orasul era de nerecunoscut.

    Turismul responsabil din fericire castiga teren. Oamenii vor ca in concediu sa se simta bine si sa „guste” locul. Iar tu faci foarte bine ca iti educi audienta cu articole ca acesta.

  • Alina spune:

    In Medellin, Columbia, masinile care au in nr de inmatriculare o anumita cifra nu pot circula in oras la ore de varf, intr-o anumita zi de luni pana vineri, pentru a reduce traficul si poluarea 🙂

  • mack spune:

    în centrul romei nu intri cu mașina obișnuită (diesel sau benzină) decît contra unei taxe anuale de 1500 de euro. au voie doar hibridele și electricele.

  • o femeie spune:

    Problema turistilor si poluarii turistice e raportata de multe alte locuri. Turismul industrial, in masa, uzeaza multe locuri. Spania incearca sa limiteze airbnb si pt ca marile hoteluri pun presiune pe oficialitatile locale pt ca le iau din incasari. Din fericire sunt din ce in ce mai multi turisti ce vor sa isi organizeze singuri vacantele, iar la airbnb cu aprt. inchiriat cu siguranta e mai putin poluant decat ce se consuma in hoteluri si all-inclusive-uri.

    Cum noi calatorim mult, si in alte zone am gasit masuri pe tema asta dar diferit: conceptul de incurajat turismul durabil, local, un concept potrivit pt mine. Cum? au facut pietonale multe din zonele centrale si oferit biciclete si trotinete inchiriabile si lasat terasele sa isi tinda mesele, au incurajat magazinele si vanzarea produselor locale in detrimentrul chinezismelor prin subventii, au facut carduri turistice ce au in pachet si vizite undeva in afara „hoardelor obisnuite” dar care ajung sa sustina si acea zona, construit robinete cu apa potabila in zonele publice, restaurante care dau apa gratis (de la robinet) pt reduce productia de plastic, mici publicitati cu ceva specialitati locale de comandat etc. si credeti-ma, educarea turistului de a deveni mai „ecolo-constient fuuunctioneazaa si fara limitarea turistilor.

  • o femeie spune:

    In anumite orase din germania, olanda, belgia,franta (poate si in altele, de astea am auzit pana acum) oficialitatile au impus o taxa anuala mare pt masinile mai vechi si pt diesel-uri, si dat subventii pt masinile electrice /achitizii de trotinete electrice/firmele sa ajute angajatii sa vina cu bicicleta (marire de salariu prin scaderea din impozit). Decizia e un succes si se extinde de la oras la oras – usureaza traficul si oamenii sunt mai multumiti.

  • Musette spune:

    Deocamdată mașinile și trotinetele electronice sunt extrem de poluante. (pentru a nu avea un impact negativ asupra mediului sau măcar pentru a fi mai bune pentru mediu decât vehiculele termice ar trebui să fie produse și alimentate cu energie din surse regenerabile, să aibă o durată de viață ridicată, să fie reciclate în mod corespunzător, printre altele)
    Iar de multe ori guvernele își dau cu stângul în dreptul, din motive care nu țin de mediul înconjurător, ci din diverse interese mercantile. Acum câțiva ani, oamenii erau încurajați prin reclame, prime și creșterea prețului benzinei să cumpere mașini pe Diesel (Belgia). Acum mașinile pe Diesel sunt scoase treptat-treptat din circulație, începând cu cele mai vechi. Prețurile și primele diesel-benzină s-au inversat. Bruxelles-ul se umple de trotinete electrice, care poluează extrem de mult, nu prin emisii desigur, și care sunt absolut nereglementate. Desigur, cel mai bine ar fi să folosim cu toții transportul în comun (alimentat din surse regenerabile de energie) sau să ne deplasăm pe jos.
    Transportul în comun din Belgia este însă lamentabil, iar cei care fac naveta spre locul de muncă din oraș nu-și pot permite luxul de a merge pe jos. Nu e o ironie, pentru mine a devenit chiar un lux, din păcate.
    Cred că orașele care iau astfel de măsuri pt. limitarea circulației – interzicere, taxe etc. – nu stau deloc bine la capitolul „circulație și transporturi”. Dacă ar investi mai mult, mai cu cap și cu mai multă bunăvoință în transportul în comun, nu cred că ar fi nevoie de astfel de măsuri radicale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *