Vacanța noastră de vară pe timp de pandemie

Copiii au de la școală două luni de vacanță: iulie și august. De niște ani, ne-am aranjat vacanța de vară astfel încât să pot sta cu ei cât mai mult, să călătorim, să-i duc acasă la bunici la Piatra Neamț și Suceava, un pic la mare, un pic la munte. Trag tare tot anul ca să-mi permit ca în aceste două luni să muncesc mai puțin, să nu pun presiune pe mine cu proiecte, mai stau seara după ce îi culc o oră două, dar majoritatea timpului vara e pentru ei.

Soțul lucrează la corporație, el își poate lua vara liber cam două săptămâni, are patru de toate, una iarna, la schi, alta de Paști și două vara, cam astea sunt vacanțele noastre în patru. În restul timpului, când copiii au vacanță, fie plec doar eu cu ei, fie stăm pe-acasă.

Primele două săptămâni din iulie erau mereu dedicate vacanței noastre la mare. De obicei alegeam Grecia, pe care o stabileam și achitam din iarnă, ca să prindem prețuri mai bune. Am mers în Thassos, Skiathos de două ori, Zakynthos tot de două ori, mereu cu avionul, ca să nu pierdem timp pe drum, copiii nici nu rezistă la drumuri foarte lungi. Cazări modeste de trei stele, mereu curate, cu reviewuri bune, mult explorat, alte plaje în fiecare zi, excursii cu barca, dar și lenevit la umbră și bălăceală din plin.

La final de iulie în fiecare an era Tabăra lui Momo, multe familii în conectare și joc, foarte fain.

Restul verii mai ciupeam câteva weekenduri pe la bulgari, 1-2 săptămâni în Moldova la bunici și cam asta era vacanța noastră de vară.

Ei, anul acesta s-a schimbat planul. Prin decembrie visam la Sicilia sau poate Croația.

Am anulat și prezența în tabăra de familie. Nu te poți conecta distanțat social, iar copiii stau unii peste alții oricum și nu am vrut să stăm cu gura pe ei. Ori e tabără și libertate, ori nu mai e.

Probabil știți deja, dacă ne citiți de ceva vreme, că noi am ales să fi precauți în ceea ce privește acest virus nou care ne-a răpit deja un bunic și ne-a zdruncinat o bunică. Chiar și dacă nu s-ar fi întâmplat tragedia, tot am fi fost precauți.

Nu suntem panicați și nici paranoici, ne-am păstrat, credem noi, simțul realității, facem ce putem pentru a ne proteja pe noi și pe ceilalți, iar ce avem de făcut nu ni se pare mare lucru.

Desigur că această precauție ne-a schimbat și planul de vacanță.

Am decis să nu ieșim din țară, o dată pentru că nu dorim să ne expunem în hoteluri, aeroport, la graniță, în restaurante, al doilea pentru că situația intrării în țara noastră și în altele se poate schimba de la o oră la alta și nu doresc să pun copiii, și nici pe noi, în situația de a sta carantinați în cine știe ce condiții.

Așadar au picat toate planurile de Grecia, Italia, Croația, chiar și Bulgaria.

A rămas vacanța în țară.

Noi evităm din principiu locurile aglomerate, nu aș merge nici în condiții normale la un hotel cu sute de camere, piscină, restaurant imens. Nu spun că e ceva greșit în acest tip de turism, doar că nu ni se potrivește.

Căutăm mereu cazări cât mai intime, mici, locuri unde să fim doar noi, să fie liniște, să nu trebuiască să interacționez cu aproape nimeni.

De când cu nebunia asta de pandemie, ne-am restrâns și mai mult opțiunile.

Am ales să călătorim cu familia, adică cumnații noștri, care au un băiețel de 4 ani care ne este și finuț, și cu o altă familie de prieteni buni cu care am socializat des săptămânile astea, suntem și vecini. Copiii sunt prieteni, noi, adulții, ne înțelegem bine.

Am căutam o pensiune la munte și una la mare în care să putem fi doar noi. Curte mare, bucătărie.

Fără restaurante, baruri, piscine.

Doar noi în aer liber, eventual trasee, plimbări, explorare.

Cumpărături făcute din vreme, gătit la comun, curat la comun.

Săptămâna la munte s-a încheiat, a fost atât de frumos!

Copiii au stat doar afară de la trezire (7.30) până la somn (21.30), mâncat afară, alergat, jocuri, mingi, bălăceală la furtun, stat în ploaie.

Noi am bucătărit (un pic prea mult pentru gustul meu), ne-am jucat cu ei, seara după ce ei adormeau am stat la un vin, o mimă, un joc de cărți, am făcut multe drumeții pe dealuri, munți și în câmpii.

Am vrut să mergem la Dino Park însă am renunțat când am văzut parcarea plină. 5 km mai la deal este Tărâmul Elfilor, un spațiu de poveste amenajat în pădure în care au loc sâmbăta și duminica spectacole de teatru interactiv. Vă recomand locul!

Căsuțele de zâne sunt foarte bine realizate, la fel și scenariul și probele pentru copii!

Musai însă să vă dați cu repelent de căpușe (acesta e foarte bun), eu și Sofia am luat amândouă căpușe din iarba înaltă de acolo. O să scriu despre asta în alt articol.

A fost minunat și am regretat că nu am putut sta mai mult (nu era liber).

Am prins și un traseu de multe ore doar eu cu iubitul meu, ce frumos a fooost, am urcat de la Poiana Zănoaga la Crucea Eroilor, apoi pe Vârful Piatra Mică, apoi am coborât spre Curmătura, înapoi în Poiană, apoi Zărnești. Cât de bine și de greu a fost!

Nu am avut echipament de drumeție pentru că sincer, nu am avut în plan asemenea aventură și nu am luat de la București cele necesare (pantalonii oricum mi-ar rămas super mari, musai trebuie să iau alții între timp).

Nu-mi cereți să scriu unde am fost, că dacă scriu, nu mai prind liber acolo până în 2023, și aș vrea să ne mai ducem. 🙂 Mulțumesc pentru înțelegere.

Sunt multe cazări micuțe în zona Moieciu, traficul însă e destul de sinistru, semafoare multe pentru zone de construcții, înarmați-vă cu răbdare.

Următoarea săptămână de vacanță va fi la mare în aceeași formulă, curte și bucătărie, plus plajă la orele bune, să vedem, dacă se anunță aglomerație mare, vom renunța și vom căuta ceva tot la munte.

Am fost o săptămână și la Piatra Neamț, tot prin păduri și coclauri am stat, copiii ar fi rămas acolo toată vara, dar n-am vrut să-l lăsăm prea mult pe tati acasă de unul singur.

Am mai fost o zi la mare eu cu prietena mea, altă zi eu cu copiii mei, fără mese la restaurant, interacțiune cu nimeni, doar baie, mâncare la pachet, înapoi acasă.

Cam asta va fi vacanța noastră.

Sunt mulțumită că putem face și aceste lucruri, că suntem sănătoși împreună, că socializăm totuși fără să ne supunem vreunui risc major, Grecia și Italia vor fi acolo pentru noi și în anii ce vin.

În același timp, nu judec pe cei care aleg diferit, fiecare știe mai bine ce riscuri își asumă și cu ce beneficii.

Noi așa am ales și suntem liniștiți cu decizia noastră.

Deși mă ucide Facebook cu poze din anii trecuți de pe vremea asta, ba o plajă perfectă din Sardinia, ba un crevete din Cascais, ba Coasta de Azur pe vremea când eram doar noi… Suspin și merg mai departe.

Important e să trecem peste asta sănătoși.

Vacanțe frumoase și sigure tuturor! Aveți grijă de voi!

Printesa Urbana

Scriu de cînd mă știu. Scriu și cît mă joc cu copiii, și sub duș, și în somn scriu. Scriu despre mine pentru mine. Și sper că ce scriu pentru mine să fie de folos și altora. Unii s-au născut să cînte, alții să facă poezii sau să frămînte pîine. Eu m-am născut să scriu declarații de dragoste copiilor mei și vieții noastre pline.

Articole: 4195

10 comentarii

1. Am fost si noi la Taramul Elfilor anul trecut insa mie nu mi-a placut prea mult organizarea. Cea mai draguta parte a fost partea de inceput in care le-a povestit copiilor despre flora din zona. In schimb, desi functioneaza pe baza de programare, erau foarte multi copii. Nu stiu daca asa se intampla in mod normal, dar i-au impartit in doua grupuri, doar o parte dintre ei luptandu-se cu personajul negativ. Pentru ceilalti s-a terminat brusc fara nici o logica. Nu mai spun ca au probe in care trebuie sa caute diverse chestii prin padure si fiind atat de multi copii, doar o parte foarte mica gasesc lucrurile, restul raman frustrati ca ei nu au gasit nimic. Practic cam toate probele par ca nu au o finalizare. Poate daca ar limita numarul de copii chiar ar intelege ceva. Fetita mea desi avea 5 ani si jumatate nu a inteles mare lucru pentru ca era multa lume si multa galagie. In schimb actorii erau foarte draguti si au fost indragiti de copii.

• Imi plac pozele cu voi. In sfârşit, Robo, te mai vede omul şi pe tine şi tu, Ioana, arăți ca o fetiță în tabără.
      Să fiți sănătoşi cu toții.

2. Felicitări pentru modul in care ai prezentat situația! E genul de vacanța pe care mulți o consideram ideală in acesta perioada. Subliniez “aceasta perioada” fiindcă trecem , cred eu, prin perioada gri-închis ( încă nu zic negru), zilele in care nu a existat legea carantinarii și izolării, cu sute de persoane contagioase circulând libere, dovada atât de multe cazuri raportate. Sincer, când ne-am gândit la vacanța, eram aproape siguri ca lucrurile se vor liniști spre sfârșit de Iulie ( așa și anunțau, un August normal) dar uite ca parca nici din casa nu îți mai vine sa ieși. Cunosc multe persoane care s-au întors simptomatice de pe litoral, ca au luat de acolo sau au plecat cu virusul nici nu mai contează, cert este ca pe litoral este risc mare. Majoritatea persoanelor de care spun au încercat sa respecte reguli, nu vorbesc de inconștienți și negaționiști. Ma întreb dacă exista variante de plaje goale, dacă poți sta liniștit pe malul marii. In Grecia e mult mai sigur dar e stresanta situația in sine- testul negativ obligatoriu ( care din câte înțeleg nu prea vine in alea 72 ore) sau recoltare in aeroport, cu emoții pentru rezultat. Plus ca nu știi in ce condiții te poți întoarce acasa. Dar acolo plajele par pustii, cazuri au putine…evident cu costuri ( economia). Nu stiu de ce cei ce protestează aiurea nu realizeaza ca exact ei țin economia pe loc, închid școlile si omoară oameni. Dar asta e alt subiect.

3. Foarte responsabil ați organizat totul Ioana, bravo !
    Noi locuim in Franța , și am închiriat o săptămâna la munte un apartament doar pt noi . O sa facem drumeții și poate vizitam un parc animalier dacă nu e prea multă lume . Nu vrem sa luam riscuri inutile căci și aici virusul circula mai mult de când cu vacantele .
    O sa vedem dacă mergem câteva zile la ocean in funcție de cum sta treaba in August .

4. Si noi suntem la munte, tot la casa si curte mare însă doar noi si cei 2 copii. Chiar voiam să întreb dacă prin alte zone de munte nu sunt la fel de multe capuse. Pe noi ne_ au disperat, am fost pe munte si in timp ce mancam am gasit 4 capuse pe mine care se chinuiau sa intre prin blugi. Pentru mine a fost o mega surpriza existenta capuselor in varf de munte , credeam ca acestea sunt doar prin parcuri și pe unde sunt animale.

• Sunt cam peste tot unde sunt si orice fel de animale si unde e iarba mai inalta.

• Pai pe munte sunt animale. Noi am avut și in curte, deși animalele personale sunt toate deparazitate. Stropim curtea dar chiar și așa au prins momentul. Sunt și in nisip, pe asfalt, stiu proprietari de câine care își plimba animalul exclusiv pe trotuar din cauza lor și tot culeg câinii pe blana. Plus ca se adaptează la orice substanța, fac rezistenta, noi câinii ii dam cu trei chestii diferite când ieșim, și rotim mereu substanțele active cumva. Citeam ca in unele tari intra și in casa, urca pe pereții exteriori. Probabil ideal este sa știm cam ce boli pot da și sa urmărim semnele. Uneori e dificil sa găsești căpușa prinsa pe piele, mai ales ca le plac zonele “ascunse”, stiu multe persoane ce au găsit insecta desprinsa prin casa, umflata toată. Am patit și eu așa, dar căzuse de pe câine. Deci…cum e norocul.

5. Ce imagini frumoase din vacanta!
    Sa aveti timp bun impreuna in continuare
    Legat de Croatia, parerea mea este ca nu ati pierdut nimic. Noua nu ne-a placut deloc. Adriatica este o mare superba si doar sa mergi sa o vezi 1 zi merita, dar atat. Nimic sltceva nu merita in Croatia.
    Mancare rea oriunde, scump, murdar si cu greu gasesti plaja simpla, cu apa mica, nisip si potrivita pt copii, fara pietricele. Noi nu mai mergem in Croatia curand. Arata frumos in vederi Croatia, in realitate nu m-a incantat.
    Dar asta a fost doar experienta noastra, in 5 locuri diferite am fost.

6. O întrebare, parțial in legătura cu concediul: purtați masca in spații deschise, când nu va bazați pe distanțarea socială? In unele tari a devenit obligatorie pe străzile comerciale și in zonele știute aglomerate, am văzut ca in Spania ajungi pe plaja cu masca, o dai jos doar după ce te așezi “in patratelul tău”, la noi lumea încă nu înțelege ca afara stai fără masca DOAR dacă poți păstra 2 m fata de ceilalți in tot timpul petrecut acolo. Ceea ce e imposibil in parcuri, de exemplu, unde sunt zeci de copii care aleargă in toate direcțiile, biciclete, trotinete etc. Chiar ieri recomandau autoritățile masca pe faleza, la mare, mie mereu mi s-a părut logic sa o porți acolo și vedeam la tv ca puținii care fac asta sunt luati in ras. Și se insista pe “aer liber”, dar e vorba doar de locuri ce nu se pot aglomera.